Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Mortal Shell
Mortal Shell
Mortal Shell Game Box

Najciekawsze materiały do: Mortal Shell

Mortal Shell pokazało mi, że Dark Souls jest świetne dzięki lokacjom
Mortal Shell pokazało mi, że Dark Souls jest świetne dzięki lokacjom

gramy dalej27 sierpnia 2020

Światowa premiera 18 sierpnia 2020. Mortal Shell to tytuł, w którym oryginalność ściera się z odtwórczością. Świat tego soulslike’a jest niemal kopią uniwersum znanego z flagowego cyklu FromSoftware, a rozgrywka opiera się na podobnych zasadach, choć wprowadzono do niej własne pomysły.

Mortal Shell - poradnik do gry
Mortal Shell - poradnik do gry

poradnik do gry17 listopada 2020

Mortal Shell poradnik, solucja to najlepsze porady oraz lokalizacja wszystkich sekretów i znajdźiek. Opisaliśmy wszystkie walki z bossami, mechaniki, crafting oraz eksplorację. Poradnik trofeowy zawiera opisem zdobycia platynowego trofeum.

Mortal Shell: The Virtuous Cycle za darmo dla posiadaczy podstawowej wersji gry
Mortal Shell: The Virtuous Cycle za darmo dla posiadaczy podstawowej wersji gry

wiadomość16 sierpnia 2021

Z okazji premiery Mortal Shell na Steamie oraz dodatku The Virtuous Cycle, twórcy zdecydowali się na udostępnienie DLC za darmo. Oferta potrwa od 18 do 22 sierpnia.

Mortal Shell zmierza na Steam; zobacz gameplay z dodatku The Virtuous Cycle
Mortal Shell zmierza na Steam; zobacz gameplay z dodatku The Virtuous Cycle

wiadomość28 lipca 2021

Mortal Shell w końcu ukaże się na Steamie. Dzieło studia Cold Symmetry trafi na tę platformę jednocześnie z debiutem DLC The Virtuous Cycle, które zaprezentowano na pierwszym materiale z rozgrywki.

Mortal Shell The Virtuous Cycle - zapowiedziano dodatek do popularnego RPG
Mortal Shell The Virtuous Cycle - zapowiedziano dodatek do popularnego RPG

wiadomość12 czerwca 2021

Zespół Cold Symmetry zapowiedział The Virtuous Cycle, czyli pierwszy duży dodatek do zeszłorocznego RPG-a Mortal Shell.

PC
PS4
XONE
PS5
XSX
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
02.04.2020 19:33
melkarV
21
Chorąży

Zwiastun zajebisty! Mrok miodny.

06.07.2020 16:29
kaftann
😈
odpowiedz
1 odpowiedź
kaftann
32
Chorąży
Wideo

Materiał wideo: https://www.youtube.com/watch?v=AO54K_uIGrA
Genialny klimat i absolutnie bezlitosna rozgrywka, której opanowanie nagradza widowiskową walką i masą znajdziek, które same w sobie... Niekiedy mogą zabić. Zapnijcie pasy, bo to będzie dzika jazda.

26.08.2020 12:13
pawel 222
32
Szary Jedi
5.0

Bez podniety gra nudna powtarzalna takie 5.0

06.07.2020 17:32
odpowiedz
1 odpowiedź
klimsonp
5
Chorąży

Ograłem wersję demo na tyle, że mogę wydać grze wstępną ocenę. Jest całkiem nieźle. Do ideału sporo brakuje ale to co najważniejsze - klimat i system walki - dają radę.

PLUSY:
- Klimat. Uwielbiam dark fantasy i wizualno-dźwiękowa strona gry idealnie do mnie przemawia. Projekty wrogów, lokacji czy (nieliczne niestety) "powłoki" w jakie możemy się wcielić są takie, jakie od tego typu produkcji bym oczekiwał. Grafika bardzo ładna, animacja wrogów bez problemu pozwala przewidywać graczowi ich intencje. Przydała by się jakaś destrukcja otoczenia ale da się bez tego przeżyć. Ogólnie - duży plus.

- System walki. Początkowo ciężko mi go było ogarnąć, bo byłem świeżo po kolejnym przejściu Dark Souls 1 i rozpoczęciu przygody w Sekiro. Szczególnie w stosunku do tej ostatniej gry trzeba mocno przeprogramować odruchy, bo tutaj jest inaczej. Wolniej ale przy tym płynniej i precyzyjniej. Generalne zasady są podobne jak w innych grach gatunku. Uczymy się zachowań wrogów (pod żadnym pozorem nie wbiegamy "na pałę" w ich grupę, bo nawet początkowi leszcze załatwiają nas kilkoma strzałami) a później spokojnie i systematycznie ich likwidujemy. Jak się nie uda,to świat się "respawnuje" i powtarzamy wszystko od początku.
Standardowych ciosów mamy trzy rodzaje: "wolny","wolniejszy";) oraz kombinacja "wolniejszy"+bieg dająca nam bardzo przydatny cios z wyskoku. Można je płynnie mieszać w łańcuchy uderzeń i ogranicza nas tutaj tylko pasek staminy. Są skoki na "tygryska", jest ripostowanie ciosów wroga (w razie sukcesu z dodatkowym bonusem w postaci odnawiania się części naszego paska życia) czyli w miarę standardowo.
Czymś zupełnie nowym i z początku nieintuicyjnym (przynajmniej dla weteranów soulsów) jest natomiast system blokowania czyli "zastygnięcie" (taka chwilowa zamiana w kamień). W trakcie zastygnięcia możemy bezkarnie przyjąć jeden cios na klatę. "Zastygnąć" możemy w trakcie zadawania ciosu czy np w locie. Jak już się to ogarnie, to gra daje naprawdę dużą frajdę z walki, bo można sobie naprawdę fajnie pokombinować (np.: rozpocząć zadawanie ciosu z wyskoku, zastygnąć, poczekać aż wróg nas trafi i odbije się od bloku i chwilę później wlecieć w niego na pełnej ku#$%ie z rozpoczętym wcześniej ciosem). Należy tylko kontrolować pasek staminy (szczególnie grając początkową "powłoką" rycerza, bo chłop ewidentnie omijał zajęcia z cardio i męczy się po zadaniu 3 ciosów) oraz cooldown "zastygnięcia" i można wyczyniać na ekranie cuda, na które żadna gra z serii Dark Souls nigdy nie pozwalała.
System walki mogę podsumować w ten sposób: jak już miałem wszystko w miarę opanowane, to w żadnym miejscu nie czułem, że gra mnie podczas walki oszukuje. Każda porażka była spowodowana z mojej winy (standardowe dla gier tego typu mylenie przycisków, paniczne rolowanie w przepaść albo wprost w łapska kolejnego przeciwnika, ustawianie się w ferworze walki tyłem do ściany przez co kamera wariowała itp. itd.). Jeśli jednak wszystko szło zgodnie z planem, czyli było opanowanie i "skill", to bez większych problemów czyściłem wszystkie lokacje w jednym przelocie. Duży plus.

MINUSY:
- Niewielki wybór....w zasadzie czegokolwiek. Nie wiem jak to będzie wyglądało w wersji ostatecznej, ale z tego co widzę w tej chwili, to niewiele jest tu dróg rozwoju dla postaci. Mamy dostęp do 2 bohaterów. Pierwszy to rycerz - powolny i troszkę bardziej wytrzymały na ciosy z wyjątkowo słabą kondycją, czyli paskiem staminy, starczającym na zadanie góra 3 ciosów. Drugi to zakapturzony rozbójnik w lekkiej zbroi - ginie po góra 3 ciosach ale za to ma ze dwa razy dłuższy od rycerza pasek staminy, więc można sobie pozwolić na dłuższe kombinacje uderzeń . Mamy również dostęp do dwóch rodzajów broni - dwuręcznego miecza i zestawu narzędzi majstra Pana Wiesia (młotek i dłuto;).
Należy przy tym dodać, że zarówno broń jak i "skórkę" bohatera w jakiego się wcielamy, wybieramy wstępnie w "hubie" gry (w demie jest to krypta). Jeśli będziemy chcieli coś zmienić, to trzeba będzie wrócić do Huba co oczywiście zaowocuje "respawnem" wszystkich wrogów, jakich w między czasie zabiliśmy.
Każda z postaci ma jakieś malutkie drzewko umiejętności (dosłownie kilka skili do odblokowania). Każda z broni ma kilka ścieżek awansu i możemy im dodać np obrażenia od trucizny albo dodatkowe specjalne ciosy.
Tak czy inaczej pod względem dostosowania postaci pod nasz styl gry Mortal Shell wydaje się w tej chwili biedna i nie ma nawet startu do Dark Souls. Zobaczymy co zaoferuje pod tym względem pełna wersja.

-Optymalizacja - Często bez wyraźnego powodu gra mi się "dusiła" i nawet kilka razy zaliczyła "zwiechę". Nie wydaje mi się jednak żeby było to coś, czego nie dało by się naprawić do premiery, więc nie ma co się martwić na zapas.

- Fabuła - Nie jest to może minus, bo niewiele po demie mogę na jej temat powiedzieć. Podejrzewam że podobnie jak w "Soulsach", tutaj też tyle z niej wyciągniemy, co sami znajdziemy.
Pomysł z przejmowaniem ciał różnych, umarłych bohaterów ma jednak potencjał i liczę, że będzie ciekawie.

Reasumując - O ile gra nie okaże się jednorazówką na 5 godzin w cenie 59,99$ to sądzę, że fani gatunku powinni mieć Mortal Shell na radarze. Potencjał jest. Teraz tylko wystarczy tego nie $%^;)

post wyedytowany przez klimsonp 2020-07-06 18:25:07
07.07.2020 13:59
Niakadan
Niakadan
44
Generał

Ja nie miałem zwiechy więc to winna twojego pc a nie gry

07.07.2020 16:36
odpowiedz
Czuk991
18
Legionista
Wideo

Gra ma potencjał na MOCNE 8/10. Mi bardzo się podobało. Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak wygląda w akcji i jej rokowania zapraszam ;)

https://www.youtube.com/watch?v=3QxP4KGqCuI

07.07.2020 20:21
😁
odpowiedz
XenoKusher
1
Junior

Grałem niecałą godzinę. Polecam, świetna gra i bardzo klimatyczna.

05.08.2020 19:45
😃
odpowiedz
trejangry
46
Centurion

Planują wersję PL?

18.08.2020 15:10
ixi1992
odpowiedz
ixi1992
64
Pretorianin

Kiedy recenzja ?

18.08.2020 16:29
NewGravedigger
1
odpowiedz
NewGravedigger
154
spokooj grabarza

Zacząłem grać, trochę bieda.

18.08.2020 19:17
pieterkov
👎
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
pieterkov
113
Generał

Jak na razie gra fatalna. Przeciwnicy respią się co chwilę, wystarczy przejść kilkaset metrów dalej i wrócić w to samo miejsce i już siedzą z powrotem przy ogniskach. Nic z bety nie wyciągnęli, walka nadal tak samo toporna. Po respie trzeba czekać na respawn (czasowy) grzybków leczących, więc nie ma tej dynamiki która była w dsie gdzie odnawiał się estus po śmierci. Biegasz więc w te i we wte, przeciwnicy respią się, ale respią się też twoje grzybki leczące.
Pierwszy poziom fatalny. Zawalony 2 rodzajami przeciwników w kółko, jeden wielki labirynt korytarzy, wszystko wygląda tak samo i po śmierci nie potrafię nawet powiedzieć gdzie byłem i jak tam dojść. A problemów z nawigacją w grach souls-like nie miałem nigdy, więc to ewidentnie wina słabego designu gry (wszędzie skały, ogniska, zieleń i mnóstwo dróg dalej oraz przejść w ścianach i słabo widocznych skrzyń z przedmiotami).

post wyedytowany przez pieterkov 2020-08-18 19:17:58
18.08.2020 21:43
😉
Gerr
63
Generał

A problemów z nawigacją w grach souls-like nie miałem nigdy

Nie wiem jak tutaj, ale trudno mieć problemy z nawigacją w grach które są jednym korytarzem ze sporadycznymi rozwidleniami...

19.08.2020 14:25
pieterkov
1
pieterkov
113
Generał

Leczenie resolvem działa tylko gdy prawidłowo sparujemy cios. A tego nie umiem i nigdy w żadnej grze souls-like (oprócz sekiro) nie umiałem. Tutaj jest to wyjątkowo źle zrobione bo zamiast robić to bronią wyciąga się jakiś ballsack.
Poza tym jak mam mało życia to nie bardzo mam ochotę ryzykować kolejny cios w twarz w przypadku nieudanego parowania. Wolę się wycofać i wyleczyć "jak frajer".
Gerr - grałeś w DSa, że nazywasz go korytarzówką? Bo to bardzo krzywdzące, gdy twierdzisz, że taki ds i call of duty to praktycznie to samo.

post wyedytowany przez pieterkov 2020-08-19 14:30:08
22.08.2020 00:17
klimsonp
5
Chorąży

- Przeciwnicy respią się tylko wtedy, jak zagadujesz do babeczki w białej masce (na tej samej zasadzie co siadanie przy ognisku w Dark Souls);
- System z odzyskiwaniem życia przez parowanie/resolve mi akurat się podoba. Nie jest to zresztą tak trudne jak by się wydawało, bo większość przeciwników zadaje ciosy bardzo powoli. Jeśli nie sprawiało Ci trudności Sekiro, to tutaj tym bardziej powinieneś sobie radzić. Grzyby i inne żarcie lepiej trzymać na walki z bossami.
- Co do designu poziomów - zgadzam się. Łatwo się tu pogubić, bo faktycznie wszystko jest do siebie podobne.

Dla mnie znacznie poważniejszymi mankamentami Mortal Shell są:
- ilość broni - 4 sztuki. Jak by tego było mało, to całą grę przeszedłem używając tylko początkowego miecza, bo reszta kompletnie mi nie podchodziła;
- Poziom trudności - gra jest prosta. Jak się ogarnie system walki, to w zasadzie ciężko tutaj zginąć. Nawet pod koniec gry brakuje jakiegoś naprawdę agresywnego przeciwnika, który deptał by nam po piętach. Każdy z nich podchodzi podchodzi sobie do nas spacerkiem,odpala atak po czym daje ochłonąć. Wystarczy trzymać ich na dystans i spokojnie poradzimy sobie z każdym. Nawet z bossem;
- Długość gry - świat gry to początkowe bagna i 3 świątynie/krypty. Na długo to nie starczy. Jeśli ktoś szybko opanuje system walki, to pewnie skończy grę w kilka godzin;
- Rozwój postaci - skili jest mało i niektóre są naprawdę "z tyłka" (drzewko Solomona właściwie nie ma według mnie nic przydatnego).;
- Odkrywanie zastosowań przedmiotów poprzez ich "konsumpcje". Nie bardzo rozumiem dlaczego w grze tego typu nie podano od razu opisu przedmiotów, tylko zmusza się gracza do wcinania wszystkiego co wpadnie mu w ręce, żeby dowiedzieć się co do czego służy. Dziwny i zupełnie niepotrzebny system w grze soulslike.

Na szczęście klimat i walka mieczem daje mi w tej grze tyle frajdy, że i tak będę do niej wracał. Mogło być jednak zdecydowanie lepiej.

22.08.2020 20:18
pieterkov
pieterkov
113
Generał

U mnie respią się co chwilę i nie zależy to od moich śmierci ani rozmawiania z babeczką.
W sekiro spamowałem ppm jak głupi i wiedziałem jak długo trwa parowanie. Tutaj mija sekunda zanim moja postać wyciągnie ten sznurek zza pazuchy.
Skille faktycznie wydają się mało przydatne, przynajmniej na 2 postaciach.
System poznawania rzeczy jest o tyle denerwujący, że większość itemów poznaje się szybko, a potem przy każdej konsumpcji wyskakuje z powrotem powiadomienie, że twoja znajomość wzrosła z max na max...

post wyedytowany przez pieterkov 2020-08-22 20:19:12
18.08.2020 20:46
NewGravedigger
2
odpowiedz
NewGravedigger
154
spokooj grabarza
5.5

Nope

19.08.2020 19:55
👎
odpowiedz
Luxter
30
Chorąży

Tylko 4 bronie i 4 postacie. Do tego postać ulepsza się poprzez kupowanie bezużytecznych skilli pasywnych , w których nie czuć wogóle ,że twoja postać staje się silniejsza. Ta gra to może jedynie czyścic buty dark souls

22.08.2020 13:30
odpowiedz
Pjoter gaming
9
Legionista

lol czemu takie niskie oceny gra jest 8/10 minimum

23.08.2020 20:15
bestwishforyou
odpowiedz
2 odpowiedzi
bestwishforyou
19
Centurion
4.0

Nie wiem co wy tutaj piszecie. Właśnie grałem.
JEDNA WIELKA SZTYWNOŚĆ.
Największą zaletą tej gry miał być system walki, souls'like.
No nie wyszło. Umywa się do wszystkich tytułów From Software.
Klimat, grafa, świat- piękny. Tylko to.
Mocny średniak.
Nie da się grać w coś takiego, kiedy twoi przeciwnicy mają jakieś zwiechy, a Twój główny bohater naparza jak dziecko piniatę.

post wyedytowany przez bestwishforyou 2020-08-23 20:16:23
23.08.2020 20:17
1
GoHomeDuck
30
Senator

Mocny średniak ma u ciebie ocenę 4? No niezle.

25.08.2020 05:27
zanonimizowany1314421
9
Centurion
2.5

Sporo się zgadzam, masę tych ciosów przyjmują przeciwnicy i ta walka jest tak niewiarygodnie nudna i sztywna, że Lords of the Fallen wygląda przy tym płynnie i dynamicznie.
Lokacje wkurzają, bo są perfidnymi korytarzami i to z ogromnymi ścianami dookoła.

No i ten niby klimat, z tymi całymi jakimiś enigmatycznymi napisami to tylko jeszcze bardziej irytują, bo nic nie znaczą. 5 lat temu takie coś było modne, teraz albo rób fabułę, albo jej nie rób, ale nie wstawiajcie idiotycznych, sztywnych formułek, co nie mają żadnego sensu.

24.08.2020 08:24
odpowiedz
Katon78
47
Chorąży
6.0

Na prawdę chciałbym tej grze wystawić wyższą ocenę, ale niestety nie mogę. Baaaardzio dużo jej brakuje do serii DS.
Na plus: klimat, oprawa wizualna i walka. System "harden" nie za bardzo mi podszedł choć daje sporo możliwości. Parowanie jest dość trudne do opanowania, ale wydaje mi się łatwiejsze od tego w DS3, pewnie przez to, że gra sygnalizuje których ataków nie da się sparować.
Na minus: Początkowa lokacja i jej rozgałęzienia jest trudna do zapamiętania. Bardzo łatwo jest się pogubić. Tylko 4 bronie i 4 postacie, którymi można grać. To chyba największa wada, gdyż zawęża różnorodność buildów i nie za bardzo zachęca do ponownego przejścia gry. Przedmioty zużywalne - tu podzielam jedną z powyższych opinii, że całkiem zbędny jest system "oswajania się" z używanym przedmiotem.
Podsumowując - gra jest dość solidna, ale niestety za krótka i mało urozmaicona. Kompletnie nie rozumiem niektórych ocen na YT - typu 9/10. Jeżeli ta gra ma 9/10, to DSIII powinien mieć 15/10.

25.09.2020 11:58
odpowiedz
greGhost0r
24
Legionista

Masakra, Ta gra nawet nie ma podjazdu do Dark Souls. Niesamowita nuda, jakieś zmienianie się w kamień. Ale dam jej 2 na 10 haha

07.11.2020 09:06
Vlad Tepes
👍
odpowiedz
Vlad Tepes
78
Pretorianin
8.0

Faktycznie gra nie może się równać z serią Dark Souls, ale i tak bawiłem się całkiem dobrze kończąc ją dwukrotnie. Pewnie też wrócę, jak będzie jakaś dodatkowa zawartość...

post wyedytowany przez Vlad Tepes 2020-11-07 09:07:09
17.06.2021 00:48
😉
odpowiedz
Veselar
4
Junior

Jak rozumiem, ta średnia ocen na PC wynika ze słabej jakości? NIE Z INNYCH CZYNNIKÓW?

20.08.2021 12:07
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
karvimaga
131
Generał

Gra wraz z premierą dodatku otrzymała Język Polski :)

23.08.2021 22:40
trejangry
46
Centurion
Image

Kolega chyba wprowadza wszystkich w błąd...
Na jakiej podstawie takie twierdzenie? Załączyłem opis ze Steam. A jeśli tak jest to proszę nie mieszać w głowach :-)

post wyedytowany przez trejangry 2021-08-23 22:48:46
24.08.2021 01:27
ddawdad
ddawdad
34
Przegryw
Image

trejangry
Opisy ze Steama nie zawsze są zgodne z rzeczywistością, a ten pod Mortal Shell może jeszcze nie był aktualizowany.

post wyedytowany przez ddawdad 2021-08-24 01:28:42
27.08.2021 22:55
😒
odpowiedz
domzz
71
Centurion
Wideo
4.5

Rewelacyjne lokacje, aż ciarki przechodzą, aż tu nagle atakuje cię jakaś lalunia w metalowych szpilkach. Boszzzzz.
Do tego non stop backtracking i gigantyczne, doskonałe hale, z czymś na pozór interesującym (co okazuje się dekoracją), w której trzeba zaliczyć sporo walk i później szukać małej dziury w murach, żeby przejść dalej - jak masz pecha i szybko nie znajdziesz, to znów backtracking, aż za którymś razem się uda - meeeega wkurzające. Modelarzom 3D, oświetleniowcom i teksturowcom daję 10/10. Reszta 4.5/10/

https://youtu.be/LNEPPn_rJ88?t=6658

post wyedytowany przez domzz 2021-08-27 22:59:20
26.09.2021 19:48
👍
odpowiedz
icichacal
76
Pretorianin
7.5

Na poczatek malego studia to gra fajna. Dosc trudna - w porownaniu do DS i Sekiro blizej do tego pierwszego. Lokacje sa genialne i pomysl z powlokami. Grafika klimatyczna. Gra dobrze zoptymalizowana. Podchodze juz drugi raz maksujac innego Shell'a :)

Polecam za te kase i mam nadzieje ze bedzie MS 2 dluzszy i jeszcze lepszy bo pole do improvement'u jest !

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze