Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
The Settlers: New Allies
The Settlers: New Allies
The Settlers: New Allies Game Box

Najciekawsze materiały do: The Settlers: New Allies

The Settlers: New Allies - Cheat Table (CT) v.23022023
The Settlers: New Allies - Cheat Table (CT) v.23022023

modrozmiar pliku: 0,8 KB

Cheat Table to skrypt do programu Cheat Engine do wykorzystania w The Settlers: New Allies. Autorem moda jest ModEngine.

Recenzja Settlers: New Allies - ta gra nie chce, żebyś w nią grał
Recenzja Settlers: New Allies - ta gra nie chce, żebyś w nią grał

recenzja gry21 lutego 2023

Światowa premiera 17 lutego 2023. Moje odczucia co do The Settlers: New Allies są mocno mieszane, z ukierunkowaniem na negatywne. Rozgrywka zdecydowanie stara się nawiązywać do klasyki, ale inne aspekty techniczne bardzo kuleją.

The Settlers: New Allies zmierza na Steam. Rok po premierze tylko nieliczni gracze wydają się pamiętać o tej strategii
The Settlers: New Allies zmierza na Steam. Rok po premierze tylko nieliczni gracze wydają się pamiętać o tej strategii

wiadomość10 marca 2024

Najnowsza odsłona legendarnej serii The Settlers o podtytule New Allies pojawi się wkrótce na Steamie. Produkcja ta ponad rok po debiucie nie cieszy się jednak zbyt dużym zainteresowaniem – nawet ze strony fanów „Osadników”.

Recenzji The Settlers: New Allies brak, nieliczni gracze są bardzo rozczarowani
Recenzji The Settlers: New Allies brak, nieliczni gracze są bardzo rozczarowani

wiadomość19 lutego 2023

The Settlers: New Allies zaliczyło słaby debiut. Gracze narzekają na mocno uproszczoną rozgrywkę i kiepski stan techniczny produkcji. Ponadto wydaje się, że w ogóle niewiele osób gra w ten tytuł.

Premiera The Settlers: New Allies - gry, o której zapomniał nawet Ubisoft
Premiera The Settlers: New Allies - gry, o której zapomniał nawet Ubisoft

wiadomość17 lutego 2023

Dzisiaj zadebiutuje strategia The Settlers: New Allies. Na projekt czekaliśmy pięć lat, a firma Ubisoft nie wydaje się szczególnie zainteresowana jego promowaniem.

Gry lutego 2023 - miesiąc prawdziwej obfitości!
Gry lutego 2023 - miesiąc prawdziwej obfitości!

artykuł31 stycznia 2023

W lutym nikt nie powinien kręcić nosem na niedobór premier. Nie brakuje debiutów większych gier, jak i tych mniejszych produkcji. Zdecydowanie jest w czym wybierać, chociaż kandydata na grę roku chyba tutaj nie znajdziecie. Ale kto wie?

PC
PS4
XONE
Switch
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.01.2022 19:00
.:hABER:.
👎
2
odpowiedz
.:hABER:.
54
Chorąży

Niestety nie jest dobrze, rzekł bym nawet że jest źle.

Zacznijmy od pozytywów.
+ Grafika samej gry - może nie jakieś wodotryski ale wygląda ładnie.
+ Budowa dróg - lubię ten element

A teraz niestety negatywy
- Skrajne uproszczenie gospodarki
- Nawet mimo zmniejszenia ilości budynków i tak ich połowa nie jest w zasadzie potrzebna ze względu na uproszczenia związane z żywnością
- Brak wielu budynków - np. leśnik, rzeźnik ...
- Śmieszne proporcje niektórych budynków - np farma zajmuje strasznie mało miejsca nie mówiąc już że pola są obrębie budowli
- Nie kończące się surowce do wydobycia - brak presji ekspansji
- Tragicznie uproszczony i wyglądający interfejs gry

Sama gra wygląda jakby developerzy chcieli uprościć settlersów i dostarczyć ich najmłodszym graczom i iść trochę bardziej w RTS. Wyszło to tragicznie, nie czuję tu spokojnego rozwoju i planowania z settlersów ani dynamiki i różnych rodzajów jednostek z RTSów. Premiera w marcu a ja jakoś tego nie widzę, tym bardziej z taką ceną. Jak dla mnie zapowiada się jeśli nie najgorszy to jeden z najgorszych settlersów. Obym się mylił i może się okaże że kampania będzie ciekawa i poprawią te minusy ( choć szczerze wątpię ). Grę przełożono o prawie dwa lata i jak dla mnie jeszcze brakuje jej minimum roku do doprowadzenia do dobrego stanu. Ciekawy jestem czy ugną się pod krytyką graczy i przełożą znów i wdrożą poprawki i rozbudują wątek ekonomiczny oraz łańcuchy dostaw..

post wyedytowany przez .:hABER:. 2022-01-26 19:05:56
26.01.2022 19:59
odpowiedz
Phil_Wogni
12
Legionista
Wideo

Beta za nami, zamiast sie rozpisywac na tematch pierwszych wrazen z gry, zapraszam na material :)

https://www.youtube.com/watch?v=FqMDJSFG00A&t=1s&ab_channel=Favren

28.01.2022 01:00
😒
odpowiedz
Shaman
36
Pretorianin
4.0

ogladalem gameplay i slabo to wyglada bo pve ani nie ma tego klimatu co twierdza ani nawet murow niema czyli zamkow nie pobuduje
a jesli chodzi o pvp to juz lepiej w sc2 pograc

14.02.2022 18:19
odpowiedz
Ardaszir226
37
Centurion

Po obejrzeniu gameplayu z tej gry mam złe przeczucia. Ubisoft ponownie powtarza historię z Settlers V - przerabia strategię ekonomiczną na okrojonego rtsa. Nie wspominając o tym, że najwidoczniej wyciął z gry rzeczy, które miały się w grze pojawić jak np. mury czy obowiązek żywienia osadników.

07.04.2022 13:34
1
odpowiedz
MewsoNs
61
Generał

Dziwię się podejściu Ubi. Zamiast rozwinąć jakoś serię, dodać masę surowców, materiałów, Lini rozbudowy, to oni jeszcze bardziej upraszczają grę. Owszem to nie jest czysta strategia ekonomiczna, ale raczej wątek militarny to mniejsza część całej gry. Po ogromnym postępie jaki poczyniła seria Anno, aż przykro się patrzy jak biednie "rozwinęła " się seria settlers przez ten czas.

23.05.2022 20:27
odpowiedz
elano1993
84
Pretorianin

Masakra co z tą grą... Zero jakichkolwiek newsów. Ciekawe czy pójdzie do kasacji czy jakoś wymęczą finalną wersję o ile nie okaże się, że za dużo jest do naprawiania.

27.11.2022 22:53
odpowiedz
1 odpowiedź
kamael
6
Legionista

Settlers w porównaniu do całej masy bardzo rozbudowanych gier z gatunku strategii ekonomicznych wygląda strasznie słabo...

12.01.2023 21:10
LordDragonMPF
odpowiedz
LordDragonMPF
25
Chorąży

Dobrze, że przynajmniej tej gry nie wypuścili bez beta testów, bo ciężko byłoby w nią grać

04.02.2023 17:45
odpowiedz
orvn
15
Centurion

Dałbym sobie ręke uciąć, że na oryginalnym pudełku z pierwszych settlersów jest data wydania 1992 a wlasnie nie 93.. ale sam juz nie wiem moze zle zapamietalem.

10.02.2023 06:51
Ahtek84
odpowiedz
Ahtek84
57
Pretorianin
0.5

kooperacja i Switch nie wrózę powrotu do dawnych settlersów ,raczej szykuje się uproszczone do granic możliwości crapiszcze

10.02.2023 12:54
odpowiedz
1 odpowiedź
MrDari0
4
Legionista

Widzę, że po raz kolejny twórcy próbują się podlizać starym graczom. To jest najgorsza taktyka, na jaką można wpaść. Z komentarzy wnioskuję, że to kalka trzeciej części – z kopalniami, surowcami, jedzeniem i wojskiem, ale z usprawnieniami, jak normalnie pracujące kopalnie i jeden typ robotnika zamiast kilku (tak jak w każdej, innej grze RTS). Ale oczywiście starym graczom nie będzie pasowało, bo oni by chcieli starą grę jako nową, ale niezbyt nową, bo będzie za mało jak stara.
Części 5-7 były dużą odskocznią od części 1-4, ale miały dużo dobrych pomysłów i rozwiązań. Zamiast je rozwinąć i wprowadzić kilka rozwiązań ze starszych gier znowu postanowiono spróbować sprostać oczekiwaniom staruchów. I wyjdzie to samo, co z Age of Empires 4, które ma teraz porównywalną ilość graczy, co o wiele mniej popularna trzecia część, właśnie przez to, że chcieli zrobić grę na wzór drugiej części, przez co gra nie jest wystarczająco dobra dla starych graczy, ani nie zainteresowała nowych.

12.02.2023 08:30
odpowiedz
1 odpowiedź
Malf
40
Pretorianin

Premium VIP

Mial być powrót do korzeni, w zasadzie cala reklama tej gry rozbijała sie o powrót do korzeni. Z komentarzy wnioskuję że ani to powrót ani do korzeni. Jezeli cala popularność gry settlers to części 1-4 i po tamtym wypuszczaja ciągłe gnioty które przyciągają male garstki osób to może pomyślał by tam ktos i zrobił bardziej rozbudowaną 2-3 a nie kombinowal jak z nowych części zrobić stare.
Jak już czytam rts pod pvp i uproszczony łańcuch dostaw to spodziewam sie bardziej starcrafta niz settlersow. Zainspirowany az sobie odpalę S4 i powspominam jak kiedyś się robilo gry

12.02.2023 10:34
illegal_eagle
1
odpowiedz
illegal_eagle
1
Junior

Za każdym razem jak wychodzą nowe Settlersy, z sentymentem odpalam sobie na godzinę - dwie pierwszą wersję z 1993 roku. To już chyba starość :)

16.02.2023 12:35
odpowiedz
Golber
18
Legionista

Wiadomo coś kiedy schodzi embargo na recenzje:)?
Jutro premiera i ciekawy jestem finalnych opinii...czy coś udało się poprawić od tej nieszczęsnej bety.

16.02.2023 19:22
17.02.2023 23:14
2
odpowiedz
Kempii
45
Pretorianin

Co się dzieje, gra dostępna i nikt nie komentuje?

18.02.2023 01:12
2
odpowiedz
1 odpowiedź
melvin20
32
Chorąży
7.0

Z pierwszych wrażeń to 6,5 naciągane na 7, bo jestem fanem serii, a najważniejsze elementy serii tu są i grają dobrze. Wciąż można spokojnie się rozbudowywać, obserwować hasających osadników i planem dziesięcioletnim rozwalić sobie ekonomię, bo tragarz nie przyniósł kamienia na czas z drugiego końca obozu. Niestety gra ma obiektywnie sporo wad, jak ciągłe crashe, bugi utrudniające rozgrywkę, brak zaawansowanych opcji własnej gry, niespecjalnie różniące się i średnio ciekawe frakcje (po co fantasy, Rzymianie byli lepsi) i widoczna w wielu elementach… może nie budżetowość, raczej pośpiech by grę w ogóle dowieźć. Ma też sporo nieopartych o nostalgię zalet jak (według mnie) śliczna grafika, czy przemyślane i intuicyjne sterowanie/UI. Chciałem dostać uwspółcześnioną i trochę szybszą czwórkę i poniekąd dostałem. Niestety obawiam się, że nie ma co liczyć na naprawę błędów w przyszłości, bo przy takiej strategii wydawniczej i marketingowej, tj. „Chowamy głowę w piasek i udajemy że nas nie ma, a tu macie sklepik i mikrotransakcje”, raczej sukcesu finansowego nie wróżę. Szkoda.

18.02.2023 23:33
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kempii
45
Pretorianin

Dokąd to wszystko zmierza? RTS naprawdę umarło?

19.02.2023 00:46
2
odpowiedz
kaagular
72
Generał
5.0

Trzy misje za mną i przedstawiam opinię.
Gra wygląda bardzo dobrze, grafika jak najbardziej pasuje do serii. Muzykę mam zawsze zgaszoną w grach także się nie wypowiem, dźwięki są ok ale mam je prawie na minimum.
Bardzo mnie boli serce kiedy nie widzę Rzymian, Egipcjan, Azjatów czy chociażby Bawarczyków (:]). To był znak rozpoznawczy serii i nie mam pojęcia kto miał płacone za to, żeby z tego zrezygnować na rzecz jakiś byle jakich frakcji. Różnice pomiędzy frakcjami, szczególnie w trójce były mega udane, frakcje były na tyle się różniące, że chciało się grać każdą. Tutaj jakby były pod PVP ale kto w to będzie grał online? Frakcje to gigantyczny minus.
Nie ma customowych map! Co to w ogóle ma znaczyć, że w tego typu grze teog nie ma? To tak jakby w Anno nie było zwykłej mapki do rozegrania z osobistymi ustawieniami. TRAGEDIA.
Mamy za to kampanie, nie skończyłem jeszcze ale na razie nie odbiega od standardu dla gatunku. Fabuła jest debilna, gramy sobie mapki po kolei wykonując zadania (w sumie checkpointy na mapie). Nie daję tu minusa ale plusa też nie. Starcraft pokazał jak można robić kampanie w RTSach - jak się chce.
Brakuje przyśpieszania czasu - to jest prawdziwa aberracja w tej serii. Takie przyśpieszenie to niemal znak rozpoznawczy Settlersów. W efekcie już na drugiej misji czekamy sobie przysypiając aż inżynierowie zabiorą ileś tam towarów idąc przez całą mapę. Ktoś kto skasował przycisk przewijający o minutę względnie przyśpieszenia 3x chyba zasłużył na kontrolę alkomatem po przyjściu do roboty.
A po za tym to gra jaką mniej więcej znamy. Budujemy budynki (których jest raczej mniej niż więcej), łączymy je drogami (to jest fajne) i kombinujemy jak to wszystko poukładać.
Na razie daję 5. Ze względu na kilka kluczowych braków gra na więcej nie zasługuje.

20.02.2023 16:18
Salata
1
odpowiedz
Salata
29
Chorąży
2.0

Zaczne od pozytywnych stron. Gra jest sliczna, naprawde ladna graficznie. Styl fajnie pasujacy do serii. Fajne animacje. Muzyczka tez jest fajna i wpadajaca w klimat. Takie przyjemne niemeczace plumkanie. Jak w starych osadnickach. I to chyba tyle.

Jezeli liczył na cud, to może czekać dalej. Ubisoft właśnie pogrzebały tą markę. Podchodzilem z dystansem, jako stary dziad, bo przeciez tworcy musza celowac w wieksze grono odbiorcow. Spodziewałem się wiec czegoś złego. W sercu liczyłem, że to można będzie patchami naprawić. Ale tego guana nie da się naprawić. Mechanika jest takim dnem, że trzeba by 90% gry wywalić. Ekonomia praktycznie nie istnieje. Zarządzanie wąskimi gardłami wyglada, ze jak czegoś brakuje to postaw jeden budynek byle gdzie i problem z głowy.

Potrzebujesz rybaka, produkujesz mlotek, potrzebujesz gornika - mlotek, piekarza - tez mlotek. Zeby ten mlotek wyprodukowac nie trzeba sie natrudzic. Niszczysz budynek, nie odzyskujesz czesci materialow. Znalazlem zalete: nieskonczone mineraly, bo male limity najbardziej mnie denerwowaly w ostatnich czesciach i one wymuszaly podboje jak w RTS. Zarcie nie ma znaczenia. W poprzednich czesciach, gornik ci pokazal palec i szedl na strajk jak za czasow Thatcher, teraz zarcie sluzy tylko do przyspieszenia jego pracy i tyle. Woda jako zasob tez w nowej czesci nie istnieje. Poza tym farma nie porzebuje łąki. Spokojnie sobie zboze urosnie na pustyni. Nie ma rzeznika, co by mieso przygotowywal. Jest ranczo to robi wszystko, hoduje swinie, osly i produkuje mieso. Oczywiscie bez wody.

W tej grze jakosc drogi nawet nie ma wiekszego znaczenia, kosmetyczne. Ta gra byla o mikrozarzadzaniu produkcja i logistyka. Ta czesc nie wiem o czym jest. Troche wszystkiego zle zlozone razem. Nie ma siedziby glownej. Wszystko to magazyny, ale transport miedzy magazynami nie istnieje, znaczy nie jest potrzebny. Czegos brakuje, to j***e sobie budynek byle gdzie i juz nie brakuje. Osiolki na kamienej drodze cos przewioza, ale jak nawalimy magazynow, to kompletnie nie eda potrzebne.

Potyczki to biedne Age of Empires. Zrobili z tej gry tragicznego RTS, ktory ma sie tak do serii jak piesc do nosa. AI to dno. Co jakis czas wypuszcz male oddzialy na silnie bronione terytorium, a atakujacy sa rozgromieni w sekundy. Zarzadzania armia nie ma. Zlota sie uzywalo do treningu jednostek, teraz tylko produkujemy ich jak najwiecej i atakujemy. Wiezyczki strzelaja w kazda strone, chociaz atak jest prowadzony z jednej.

Gra na sile ma wydluzona rozgrywke przez brak przycisku przyspieszenia, bo nic oproc czekania nie mozna wtedy robic. Wrog nie prowadzi zlozonych atakow, wiec mozna gre zostawic na pare godzin bez problemu.

Historia i bohaterowie sa tak bez wyrazu, ze trudno znalezc jakis porownanie. Naprawde. Mysle od pieciu minut i nic. Chyba mamy nowy standard wsrod gier komputerowych.

To nie jest gra dla dojrzalych graczy, ktorzy chca sie cieszyc specyficzna mechanika nowej, rozbudowanej czesci osadnikow. To gra dla ludzi, co po pieciu sekundach zmieniaja filmik na YT shorts, bo za dlugi byl. Z drugiej strony oni sie wynudza po kilku misjach, bo gra nie oferuje zadnego wyzwania. Potyczki z AI na mapach poza kampania w ogole mozna pominac, bo zaprojektowane sa tak, jakby developerzy zapomnieli to ukonczyc.

Odpalilem S2 History Edyszyn i pierwsza misja dala mi wiecej rozrywki niz 10h spedzone z tym czyms. Jak można spier***ic markę tylko Ubi wie i potrafi. Ta firma nadaje się do przejęcia tylko ze względu na IP. Embracer, do dzieła.

Dobrze, że nie kupiłem gry, tylko miesiąc Ubi+. Przynajmniej do Anno 1800 wroce. W jaki sposób im wyszło z Anno to nie mam pojęcia. Jakis blad przy pracy.

post wyedytowany przez Salata 2023-02-20 16:21:15
20.02.2023 22:16
1
odpowiedz
Tobi030
6
Junior

Niestety ale koło The Settlers to to nie stało. Tak jak mówią niektórzy grafika ładna ale na tym koniec.
Strasznie uproszczona, klimatu brak, ciekawy jestem jak długo pracowali nad tak prostą grą. Jestem strasznie zawiedziony ilością budynków. Myślałem ,że choć w części będzie rozwinięta np: jak Farthest Frontier (mechanika powiązania budynków, ekonomia itp.) Do tego sama walki też są słabe bez większego znaczenia jaka frakcja gramy... Mówię stanowcze NIE! Już lepszy byłby dodatek z nowymi misjami i mapami do 3 lub 4 niż to coś co wydali.

21.02.2023 13:34
odpowiedz
premium918977
22
Legionista
2.0

Liczyłem, że skoro jest to już 8 odsłona to będzie ona rozbudowana jak seria Anno. W Anno dostawaliśmy z każdą grą coraz więcej i bardziej skomplikowanych łańcuchów produkcyjnych, a tutaj? Ekonomia jest w Settlers 8 najprostsza (najmniej skomplikowana) w całej serii.

23.02.2023 12:19
odpowiedz
Mrozicki
1
Junior

Tyle czekania na nic, nie polecam...
To co zrobili zasługuje na pomstę do nieba !

post wyedytowany przez Mrozicki 2023-02-23 12:20:37
04.03.2023 11:06
odpowiedz
mirasEL
1
Junior

TRA GE DIA
Tyle czekania, tyle pinindzy a gry wystarczyło na kilka godzin ''zabawy''. Rozgrywki powinno być zdecydowanie więcej, bo dodali raptem kilka misji w kampanii i 3 tryby vs si. Niektóre gry akcji wymagają więcej czasu i uwagi niż ta niby strategia.
Zero zarządzania gospodarką z poziomu ekonomii...nawet nie można zarządzać produkcją i transportem - no chyba, że coś wstrzymamy.
Mam nadzieję, że były twórca poprzednich serii settlers pokaże studiu bluebyte, jak powinny wyglądać settlersy w Pioneers of Pagonia ;]

07.03.2023 17:16
😡
odpowiedz
yorkfield25
4
Junior
4.0

250zł za taką grę. Bez komentarza.

18.05.2023 17:34
odpowiedz
zanonimizowany1371291
11
Pretorianin

Nie ma pudełkowej?

13.06.2023 14:11
😒
odpowiedz
wwad
115
Generał
4.0

Gra robi kiepskie pierwsze wrażenie i z poziomu kiepskiego średniaka się nie podnosi. Pierwsza misja to powinien być filmik wstępny robienie takiej misji nie mając całkowicie pojęcia o grze jest bez sensu. Do grafiki i kolorystyki też trzeba przywyknąć z 2h początkowo bardzo mi się to nie podobało.
Interface w grze, menu są tandetnie wykonane. Modele postaci na filmikach to dramat, nie było by to problemem gdyby nie to że ktoś wpadł na genialny pomysł zróbmy ogromne zbliżenia, kamera kawałek dalej i wygląda to znośnie.
Jedzenie daje przyspieszenie i produkcję 2x ( 1 surowca na wejściu => 2 na wyjściu bez jedzenia jest 1 : 1 ) a nie jest wymagane do rozpoczęcia produkcji ( ja wolałem tu starą mechanikę najpierw jedzenie a potem żelazo tu jest odwrotnie jedzenie robi się jako dodatek gdy już wszystko stoi ) oraz kopalnie są niewyczerpywalne to akurat dla mnie +.
Brakuje tu podziału na jakieś mniejsze/większe magazyny czy domy czasem przydało by się coś mniejszego taniego a czasem coś dużego jak trzeba na raz większej np. populacji. Ogólnie więcej budynków dla porównania w settlers online jest ich 82 ( + masa innych eventowych ) a tutaj ledwo 32.
Wielkie budowle kosztują tyle samo co te pierwsze podstawowe ogólnie cena przeciętna to 5 desek i 5 kamyków, no chyba coś tu jest nie tak. Nie ma chyba budynku który by kosztował żelazo, złoto czy coś innego.

System inżynierów niby w porządku ale jest ciut zbugowany np. buduje się jakiś budynek i drogę średniej lub większej długości to często budowa budynku jest skończona inżynierowie stoją obok a jakiś idzie z drugiego końca mapy do zbudowania drogi nadal a okoliczny nierób się nie chwyci, wkurza to.
Tak samo transport surowców często widzę jak ludziki idą po coś z drugiego końca mapy.
Handel jest całkiem niezły do puki nie przybędzie towar, gra całkowicie nie uwzględnia tego że jak ludzik coś dostarczy to mógłby iść drugi raz jak towaru jest więcej i ma blisko, kupując np. 200 węgla ściągnie wszystkich ludzi z całej mapy a przed magazynem stoją sobie potem tłumy nic nie robiących, przed portem też kolejka czeka by wejść po towar, a za chwile kryzys bo odległe miejsca się przepełnią nim oni tam wrócą.

Walka w settlersach nie jest najważniejsza ale oskryptowanie tego elementu u AI jest odczuwalne, widoczne i śmierdzi. Wróg idzie zawsze tak samo, pojawia się też zawsze w tych samych miejscach zwykle z nikąd bo gdzie by produkowali gdy można zrespić gotowy oddzialik skryptem.
Kolejnym pytaniem jest czy w tej grze w ogóle AI jest czy to same gotowe skrypty grają. W czasie kampanii nic inteligentnego ze strony wroga nie zobaczyłem ba nawet nic głupiego nie było zawsze to samo w pętli skrypcik albo nic się nie działo.
Wieże obronne ustawione na auto atak to pomyłka atak obszarowy odpala się gdy podchodzi 1 nieszkodliwy wojak zupełnie nie potrzebnie.
Kampania jest tak dynamiczna i pasjonująca że można sobie w czasie gry spokojnie alt + tab dać i zjeść obiad, oglądnać odcinek serialu, zrobić herbatę czy pójść na spacer ( i to serio ja tak robiłem ). Nie ma opcji przyspieszenia czasu a tyle trzeba by się czasem broń naprodukowała lub coś innego.
Opcja kontynuuj kampanii okazjonalnie źle działa nie wczytała mi ostatniego zapisu tylko zrestartowała misję.
Wymaganie onlinowego połączenia do potyczki z AI duży -. Do tego ile tam opcji jaki szeroki wybór map, przeciwników, poziomu trudności no nie ma tam tego a szkoda, tam nic nie ma poza wyborem 1vs1, 2vs2 i 4vs4 co za partactwo. A to dopiero początek partactwa gram 1 vs 1 AI wychodzę z gry to gra mi zalicza rozgrywkę jako porażkę ( można ją wczytać i wygrać ale w systemie nagród to jest i tak porażka ). AI wojska chyba nie potrafiło robić bo miało ich dosłownie 0 tylko kilka wież co mu nie wiele pomogło na 70 wojowników. Dno z dna. To jeszcze nie koniec nie można zagrać np. ja + AI vs AI w meczu 4 vs 4 gracz może być tylko z innymi graczami vs AI.
Ględzenie osadników z czasem mnie drażni podczas poruszania się po mapie, 3 odzywki nagrane i puszczane za często. Musiałem dialogi przyciszyć bo się grać nie dało.
Frakcje nie idą z duchem serii i nie mają klimatu, bano się chyba nie poprawności politycznej wymyślając jakieś dziwaczne nazwy.
Brak możliwości zaznaczenia budynków wroga nawet nie wiem co niszczę czasem to takie trochę nie strategiczne.

Budowanie jest w porządku po settlersowemu, surowce gromadzą się lokalnie w magazynach to też jest settlersowa mechanika.
Ludziki nadal fajnie chodzą drogami i to wyszło na prawdę dobrze wizualnie.
Zaletą jest na pewno optymalizacja tu jest płynnie i bez problemowo. Technicznie można się przyczepić do braku hdr dawno w grze od ubi nie było takiej sytuacji.
Kampania jest bardzo płytka i przeciętna a tryb potyczki jeszcze gorszy i nie dlatego że źle się gra bo sama rozgrywka daje radę, dlatego że to jest niedoszlifowane brakuje wykończenia co niszczy odbiór gry.
Jakimś plusem jest to że ubi dali 7d free u+ przez co sprawdziłem tą grę za free. Za te pieniądze śmiało mogę dać 4.0 można pograć choć nie zadbano o detale mechaniki wszystko jest dość surowe i trochę jak dla idiotów co grze strategicznej nie przystoi.
To co otrzymaliśmy nadawało by się na early access idealnie. Nie polecam w żadnym wypadku poza sytuacją gdy jest okazja zagrać za free.

13.06.2023 22:59
KamilB.
👎
odpowiedz
KamilB.
56
Generał
2.0

Fajnie że dali ten tydzień ubisoft+ za darmo. Przynajmniej można było sprawdzić osobiście jaki to crap :-) Ale jak się nie wstydzić by wydać coś takiego jako dość znane studio, to tego już nie pojmę. Pomijam fakt, że w tej grze nawet łuki produkuje się z żelaza i bez drewna, ale żeby zepsuć nawet system zapisu \ odczytu stanu gry, to już parodia :D

post wyedytowany przez KamilB. 2023-06-13 23:34:25
26.07.2023 10:03
odpowiedz
1 odpowiedź
GamesMuseum
3
Legionista

Żenujące jest, że nawet pudełkowej nie ma na żadną platformę. Więc podziękuję za nową odsłonę. Chciwe ubi, blizzard chociaż z łaską wydał Diablo 4 na konsole

22.11.2023 05:29
odpowiedz
mashiris
32
Centurion
8.0

Skończyłem The Settlers: New Allies (całą kampanię) w około 30 godzin i powiem od razu że zastanawia mnie przyczyna tych mocno zaniżonych (żeby nie powiedzieć idiotycznych bo wystawianych celowo na złość) ocen graczy (wiem że dużo narzekali na cenę gry). Widzę że średnio ją ocenili 4,8/10, a jest warta oceny 8/10 za przyjemność z gry jaką oferuje. Ale po kolei.

W ostatnią grę strategiczną grałem kilka lat temu i było to oczywiście The Settlers 7: Droga do Królestwa, więc bardzo się ucieszyłem mogąc zagrać w Settlers 8, bo lepiej późno niż wcale. Jednak moja przygoda z Settlers jest o wiele dłuższa, bo pamięta czasy komputera Amiga i gry Settlers 1. Grałem we wszystkie Settlersy jakie wyszły, ale wiele z nich tylko częściowo, czyli nie przechodziłem od początku do końca kampanii. Dokładnie to ukończyłem około połowy tych gier, w tym wszystkie ostatnie jakie wyszły. 

Co do samej gry czyli Settlers 8 to prawie nie ma na co narzekać. Gra była niesamowicie wciągająca (bardziej mnie pochłaniała niż Resident Evil, czy różne FPS akcji). Może właśnie dlatego że strategia daje wolność i wybór dla gracza jak przejść misje, a w innych grach zazwyczaj tego nie ma. Trzeba wykonywać mnóstwo czynności jako nadzorca gry czyli pilnować wszystkiego co tam się dzieje (ludzie, jedzenie, produkcja stali i sprzętu do walki, hodowla, zbieractwo, łowiectwo, drwale, kamieniarze, wędkarstwo, górnictwo, budynki, wojsko, miejsca i znacznie więcej), a tego jest ogromna ilość.  Prosta fabuła (chociaż fajna i ciekawa) i prosta grafika (mowa o postaciach w takim bajkowym stylu), ale w tej grze było tak zawsze, więc oceny za to nie obniżam. Owszem gra mogła być dłuższa, ale trzeba jednak pamiętać że robienie ciągle tego samego (nawet na innym terenie) po pewnym czasie staje się nudne, więc z racji tego uważam że trzy akty, a każdy po kilka misji było wystarczającą długością. Tym bardziej że w taką jedną misję można grać nawet 3-4 godziny jak się dobrze rozbudujesz, czyli mam tu na myśli zarówno wszystkie budynki jak i wojsko. Gra jest na tyle złożona, że jak wykorzystujesz jej potencjał to trudno ukończyć większość misji w czasie poniżej 2 godzin, tym bardziej że nie istnieje opcja przyśpieszenia gry.

Ode mnie zdecydowane 8/10

Zalety:

- rozbudowana strategiczna gra

- najlepsza pod względem wizualnym część Settlersów (bardzo szczegółowe i piękne krajobrazy, ale to normalne bo minęło kilka lat od poprzedniej gry z tej serii)

- przyjemna i pasująca do gry muzyka

- prosta lecz ciekawa fabuła

- niesamowicie wciągający klimat gry jakby oparty na średniowiecznym lecz magicznym świecie (jak zaczniesz grać to nie możesz przerwać dopóki ją w całości nie ukończysz)

Wady:

- mogła być trochę dłuższa, bo to jednak tylko 3 akty (chociaż jak pisałem wcześniej to niewielka wada)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze