

Najciekawsze materiały do: Aven Colony

Aven Colony - poradnik do gry
poradnik do gry17 sierpnia 2017
Poradnik do gry Aven Colony zawiera informacje przydatne do ukończenia kampanii fabularnej jak i do rozgrywki w trybie swobodnym. Znajdziesz tutaj dokładny opis najważniejszych elementów gry, praktyczne porady czy dokładny opis każdej z misji.

Recenzja gry Aven Colony – przyjemny kosmiczny city builder
recenzja gry25 lipca 2017
Światowa premiera 25 lipca 2017. Jeśli brakuje Ci planów na wakacje, Aven Colony autorstwa Mothership Entertainment może okazać się propozycją idealną. Odwiedzisz egzotyczne krainy i zadbasz, by cywilizacja człowieka zagościła tam na stałe. Uprzedzamy, lekko nie będzie.

Strategia Aven Colony od dziś za darmo w Epic Games Store
wiadomość4 listopada 2021
Dziś o godzinie 16:00 na platformie Epic Games Store udostępniona została kolejna gra. Tym razem jest to Aven Colony. Produkcja pozostanie bezpłatna do 11 listopada.

Gry lipca 2017 – najciekawsze premiery i konkurs
artykuł30 czerwca 2017
Jak zwykle lipiec nie sprzyja wydawaniu największych hitów. Czy zatem nie będzie w co grać? Niezupełnie. Epic Games wypuszcza Fortnite w wersji beta, Nintendo kontynuację Splatoona, zaś polski PlayWay nowego Car Mechanic Simulatora. A to nie wszystko.
Jak by kogo interesowało to na https://mothership.itch.io/aven-colony możecie kupić dostęp do BETA za 25$ który po starcie gry zostanie zamieniony na pełną wersję gry. Nie będzie to kod na steam lecz normalna gra w edycji cyfrowej.
Po ogłoszeniu dokładnej daty gry jej cena zostanie podniesiona ale nie podali do jakiej kwoty (pewnie jak większość między 150 a 180 zł). Tak więc jak kogoś interesuje BETA może spokojnie kupić. Tylko na w/w stronie można konto BETA kupić poprzez paypal.
Nie mogę edytować. Na dzień dzisiejszy cena gry BETA to 123 zł bo niestety VAT trzeba doliczyć.
Trafiłem na to na Youtubie, zapowiada się ciekawie.
Szkoda, że nie można tego dodać do obserwowanych na steam ;)

Dla zainteresowanych - Alienware rozdaje teraz klucze steam do bety od dowolnego poziomu ARP.
Brak polskiej wersji = brak chęci do zakupu. Tyle w temacie.

raviel - trzeba, nie trzeba, robię dokładnie to samo co kolega wyżej - nie ma PL wersji, nie szanują nas i wydają grę w Polsce / nie kupuję dla zasady na premierę !
SCIAGAM!!!!!
Nie ma PL to nie kupuje ?? Ja Pierdo** co za czasy :D
A ja dzięki grom w wersji ENG ( bo kiedyś tylko takie były) nauczyłem się języka. Dzisiaj o szacunku mówią, że wielkie konsumenty "my som", a tak naprawdę to zadupie i tyle. Jest ENG ? To jest Ok bo angielski to język międzynarodowy, a jak go nie umiesz to się ucz a nie płacz tylko :).
Co za debilizm dlaczego niema PL jest francuski niemiecki hiszpański rosyjski chiński i włoski ale polskiego nie bo poco i za to ma u mnie ma minus ta gra i jej nie kupię do puki nie wyjdzie PL a szkoda bo gra fajnie się zapowiada.
Drodzy użytkownicy..
nie mogę słuchać już oburzenia propos wersji PL.
Polskiego nie ma, bo to się nie opłaca. Tak jak wielu innych języków. Polacy wydają na gry 0,5 mld USD rocznie -dzięki temu jesteśmy 23 światowym rynkiem. Od dziesiątej pozycji dzieli nas 1mld USD, a pierwsza trójka to drastyczna różnica.
Jeśli nie ma wersji PL, to widocznie zyski ze sprzedaży tytułu niekoniecznie pokryją cały trud tłumaczenia.
P.S. Ograniczając akceptację języków do ojczystego pozbawiacie się wielu informacji ze świata. jak np to zestawienia:
https://newzoo.com/insights/rankings/top-100-countries-by-game-revenues/
Cześć, nie rozumiem po co narzekać na brak języka polskiego. Przecież angielski to język międzynarodowy, to w Polsce uczą tego angielskiego wszędzie, od podstawówki po studia, filmy oglądamy, piosenki po angielsku nawet podśpiewujemy, ale już zagrać nie potrafimy. Albo kiepsko się uczymy albo jesteśmy leniuchami i mózgownicy nam się nie chce wysilić. Wstyd normalnie.
Badziewie, że nie ma PL. Na pewno nie kupię mimo, że angielski jako tako kumam. Mam prawo oczekiwać od towaru jaki kupuję na naszym rynku wersji wydanej w naszych standardach. Szkoda, że nie kupię bo gierka wygląda ciekawie.
Mam pytanie czy ktoś z tych osób co ma tą grę to ma może ten dodatek Aveo Colony - Cerulein Vale. I czy on dodaje polską wersję do gry? bo na Steam widziałem że ma polską wersję.
Cześć,
Właśnie ukończyłem kampanię - jakieś 38h gry, której na pewno, nawiązując do recenzji redakcji, nie określiłbym jako "przyjemnego city buildera". Wg mnie ta gra to typowy RTS, tyle, że zamiast pozyskiwania surowców i budowania budynków celem szkolenia oddziałów do walki, tutaj stawianie budynków jest chyba celem samym w sobie. Ale po kolei:
1. Prędkość produkcji żywności i konsumpcji jest tak duży i tak słabo jest zoptymalizowana relacja między nimi, że w krótkim czasie albo brakuje nam żywności albo mamy jej tyle, że trzeba dostawiać kolejne magazyny. Do tego, inaczej niż w rzeczywistości, prędkość wytwarzania surowców roślinnych jest większa niż ich przetwarzania w fabryce.
2. Handel został rozwiązany po macoszemu. Nie możemy dowolnie wybrać co kupujemy lub sprzedajemy, a gra z góry narzuca nam wybrane pary produktów na wymianę - tylko na wymianę. Najczęściej odbywa się to na zasadzie misji, gdzie mamy wyeksportować jakaś ilość produktu, w zamian za co otrzymamy określoną ilość innego, a do tego małą nagrodę. Niestety wygląda to tak, jakby opcja handlu dodana była na koniec, żeby jakoś chociaż po części uratować nudą wiejącą rozgrywkę.
3. Główny materiał budulcowy to nanity, wytwarzane z żelaza, którego jest jak na lekarstwo i szybko okazuje się, że brakuje nam na na podstawowe budynki albo na ukończenie misji. Surowiec kończy się tym szybciej, że ciągle musimy dostawiać budynki poprawiające jakość powietrza, stacje dronów policyjnych itd. Co ciekawe, nanity można wytwarzać także z tzw. kelko sludge - materiału przetwarzanego w fabryce chemicznej z jakiejś lokalnej rośliny, ale trwa to znacznie dłużej.
4. Strasznie irytujące były wykończenia misji. Na każdą z nich określony jest z góry cel i to pod niego ustalamy sobie, jak to w strategii, budowę i zużycie dostępnych surowców. Niestety jak wykonamy zadanie określone na początku jako gwarantujące zwycięstwo okazuje się, że mamy zbudować jeszcze najbardziej zaawansowane budynki, niezależną kolonię albo dwie, wyrzutnie rakiet itd., które to nowinki technologiczne kosztują nas ogromne ilości nanitów, których najczęściej już nie mamy z powodów opisanych w punkcie powyżej,
5. Gra jest cukierkowa i tak jak już było napisane wyżej niby ładna i szczegółowa, ale sprawia wrażenie gry dla dzieci,
6. Na pozytyw trzeba zaliczyć fakt, że koloniści przybywają na statkach, a nie pojawiają się znikąd jak postawimy budynek mieszkalny, co chociażby ma miejsce w serii Anno. Dobrym rozwiązaniem tutaj jest możliwość zablokowania imigracji w panelu zarządzania.
7. Plusem jest dla mnie także opcja zarządzania zatrudnieniem w budynkach. Możemy ustalić priorytety dla poszczególnych budynków w miarę potrzeb.
Ogólnie nie jest źle, ale do gry już raczej nie wrócę, dlatego cieszę, że kupiłem w promo
Niezła, niezbyt wymagająca i przyjemnie pożera cale godziny z doby. Jak na strategie dostępne na ps4 to naprawdę dobra.
7/10

Ach megalomaniacy. Polskiego języka się Wam zachciewa. Po co nam centralne lotnisko w Polsce? Przecież za chwilę otworzą wielkie lotnisko w Berlinie...
Spolszczenie można pobrać stąd https://grajpopolsku.pl/forum/viewtopic.php?t=3755 wprawdzie jest to amatorskie spolszczenie ale bardzo dobrze wykonane.


Ukończona.
Kilka podpowiedzi.
1. Dwie ostatnie misje są "zabugowane". Przedostatnia "Valley of Death" na końcu (ostatnie zadanie do ukończenia) trzeba wybudować 3 systemy obrony. Problemem jest że do tego czasu stajemy się ekspertem w Aven Colony i w ogóle nie budujemy tego typu struktur. Wszystkie wolne sloty przeznaczmy na kopalnie (możliwość handlu oraz elektrownie). Obrona jest realizowana w "metropolii". Możemy mieć 5 koloni a każda kolonia po 2 instalacje których "nie można wyburzyć" Graczu pamiętaj w misji "Valley of Death" zostaw siebie 3 sloty wolne.
2. W misji "Eden Crater" czyli ostatniej trzeba zebrać 4 artefakty. Artefakt dostajemy po każdym pokonaniu strażnika. Jest ich 4 tyle samo jak artefaktów. Tutaj ważna informacja. Wybuduj drogi graczu budynek do przechowywania artefaktu wcześniej, przed jego zebraniem a najlepiej wszystkie 4. Pobierają minimalnie prądu, są automatyczne i zajmują tylko jedną kratkę. Wysyłaj statek, pokonaj strażnika i od razu wracaj. Gdy wrócisz sprawdź czy artefakt się pojawił. Następnie powtórz razy 3. Jak nie to wczytaj grę. Ja zebrałem wszystkie i po tym wybudowałem budynki do artefaktu... pojawiły się trzy. Cała misja i czas poświęcony przepadł, tak samo wcześniej w "Valley of Death"
3. Czytając poradnik (przeczytałem dopiero jak byłem w ostatniej misji) mam wrażenie że autor grał w inną grę. Chyba trochę autorzy zmienili mechanikę. Nie ma już problemu z nanitami. Nanity nie tylko pozyskujemy z żelaza i miedzi ale też po poddaniu chemicznej obróbce "egzotycznej roślinki" Kelko Spores i pozyskaniu Kelko Sludge.
4. Nie ma problemu z żywnością. Po pierwszym wygranym referendum zawieszamy napływ osadników odpowiednią dyrektywą (możemy ją cofnąć w każdym momencie gdy chcemy powiększyć kolonię). Nadmiar żywności oraz zasobów też nie jest problemem i nie trzeba stawiać dodatkowych magazynów. Wchodzimy na naszą listę zasobów i klikamy przytrzymując CTRL na danym zasobie - kasuje automatycznie 200 jednostek. Jest to pomocne pod koniec misji jak mamy wszystkiego w nadmiarze (dodatkowy magazyn zżera prąd)
5. Siedem poziomów trudności do wyboru. Każdy znajdzie dla siebie odpowiedni.
6. Jak mamy kolonie i "dostawkę" w postaci kopalni to możemy z nią handlować. Możemy sobie wybrać coś za coś. Nie ma waluty w grze jest barter. W handlu ogólnym nie można wybierać czym handlować. Sytuacja zmienia się o 180 stopni jak mamy kolonie. Jak mamy więcej koloni i kopalni to przeglądamy wszystkie - nie każda kolonia ma ten sam zestaw zasobów do handlowania. W załączniku podpowiedz gdzie kliknąć aby taką relację nawiązać - tego nie ma w poradniku!