

Najciekawsze materiały do: Inside

Inside - poradnik do gry
poradnik do gry21 lipca 2016
Poradnik do gry Inside zawiera dokładny opis przejścia wszystkich etapów gry. Wzbogacono go ilustracjami, na których znalazły się oznaczenia pomagające w odszukaniu ukrytych w grze sekretów. Z poradnika dowiesz się też jak odblokować ukryte zakończenie.

Recenzja gry Inside - twórcy Limbo pokazują piekło wojny?
recenzja gry29 czerwca 2016
Światowa premiera 29 czerwca 2016. Duńczycy z Playdead nie zasypiali przez kilka ostatnich lat gruszek w popiele i od czasu sukcesu Limbo w pocie czoła pracowali nad kolejnym tytułem. Rezultatem tych prac jest Inside – mroczna podróż małego chłopca w bezwzględny świat.

Twórcy Limbo i Inside robią grę z otwartym światem dla Epic Games
wiadomość21 stycznia 2021
Deweloperzy odpowiedzialni za dwie znakomite gry platformowe, Limbo i Inside, nawiązują współpracę z Epic Games, aby wspólnymi siłami wyprodukować nieco ambitniejszy, jeżeli chodzi o rozmiary, tytuł.

Inside za darmo w Epic Games Store
wiadomość24 grudnia 2020
Na Epic Games Store pojawiła się kolejna darmowa produkcja. Jest to Inside. Grę można odebrać do jutra.
![Inside i Celeste od dziś za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_304795762.jpg)
Inside i Celeste od dziś za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja]
wiadomość29 sierpnia 2019
Od dzisiaj klienci Epic Games Store mogą pobrać za darmo gry Inside oraz Celeste. Poza tym firma Epic Games ujawniła, jakie pozycje będą na nich czekać od 5 września.
- Twórcy Limbo prezentują grafiki ze swojej nowej gry 2019.07.08
- Games with Gold w lipcu - darmowe gry na wakacje 2019.06.30
- Nagrody BAFTA rozdane - Uncharted 4 z tytułem Najlepszej gry 2017.04.07
- Ogłoszono nominacje do nagród British Academy Games Awards – Uncharted 4 i Inside z największymi szansami 2017.03.09
- Uncharted 4, Inside oraz Battlefield 1 z największą liczbą nominacji do nagród D.I.C.E. 2017.01.13
- Inside doczekało się pecetowego dema 2016.11.26
- Inside – najnowsza łatka usuwa Denuvo z gry 2016.11.24

Najlepsze gry na jeden wieczór. 20 krótkich gier wartych waszego czasu
artykuł25 października 2024
Ile to już razy narzekaliśmy, że nie mamy tyle wolnego czasu na granie co kiedyś? Na szczęście na rynku jest wiele krótkich perełek, które zdołamy poznać w całości w zaledwie kilka godzin.
- Nie tylko This War of Mine - te gry też mogłyby zostać lekturami
- 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach (i herbatę na biurku)
- Jesienna wyprzedaż Steam – 30 świetnych ofert z Steam Autumn Sale 2018
- Jesienna wyprzedaż Steam – 30 świetnych ofert z Steam Autumn Sale 2018
- Najlepsze gry 2016 roku – 16 ulubionych tytułów redakcji


Mam za sobą dopiero około 30 min rozgrywki, ale czuć klimat Limbo :D Trochę nie lubię gdy gry rozpoczynają się bez odpowiedniego wstępu, ale myślę że tej produkcji można to wybaczyć :)
https://www.youtube.com/watch?v=2VdEO7u64OQ

tacy profesjonalisci wiec jak wszyscy musza zaczynac swoje opisy od paplaniny co za studio to zrobilo, inne gry tego studia i wymieniac nazwiska kto to tam w tym nie uczestniczyl. normalnie jak opis nowego filmu a kto to w nim nie gra a czego tworcow a zero informacji o samym produkcie. rzeczywiscie dino i arnt i juz wiem co o grze myslec a o samej grze jedno zdanie spoko
Zajefajna GIERA uwielbiam platformy ale ta jest SUPER

Naprawdę nierówna gra pod względem wszystkiego
+Super animacje
+Kilka ciekawych momentów
+Miłe niezbyt trudne zagadki
-Nudne, proste, niemające sensu i rzadko zmieniające się lokacje
-Przesadnie poprowadzona fabuła. Jest od cholery sytuacji które mogą podpowiadać o co tam chodzi, ale są one tak niespójne i jest ich tyle że człowiek pogdyba sobie, dojdzie do wniosku że nie wie o co chodzi i zapomina o grze. Mogli zrobić tak, że mniej więcej wiadomo o co chodzi, ale zakończenie otwarte na domysły. Bo tak to nie wiadomo o co chodzi od samego początku do końca.
gra ma morał ze tylko w kupie "dosłownie" mozemy cos dokonac
gra dobra do testowania monitorów
Zacznę może od tego, że gra z pewnością jest wyraźnym postępem względem Limbo. Przynajmniej pod względem fabularnym. Tutaj czujemy, że wykonywane przez nas czynności mają jakieś znaczenie. Sama fabuła jest mroczna, niejednoznaczna i niewątpliwie oryginalna.
Przechodziłem bezpośrednio po The Swapper, który w jakiejś mierze ma fabułę o podobnej stylistyce, więc także polecam.
Wizualnie gra jest naprawdę świetna, choć kiedy kilka razy minimalizowałem okno, by zająć się czymś innym i potem je przywracałem od razu rzucało się w oczy, że obraz jest jednak w dużej mierze rozmazany. Ale whatever.
Ścieżka dźwiękowa minimalistyczna, ale klimatyczna.
Długość gry krótka, ale taka jakiej się spodziewałem.
Do czego jednak bym się przyczepił, to zagadki. Gra co prawda nie figuruje w kategorii logiczne, ale można sobie wyobrazić, że gracz jednak musiałby na chwilę przystanąć i nad czymś się zastanowić. Tutaj niestety przez 95% czasu po prostu trzymamy naciśniętą strzałkę w prawo, ewentualnie lewo. Zręcznościowo gra także nie rzuca wyzwań.
I dlatego właśnie za samą fabułę i oprawę wizualną nie mogę ocenić aż tak wysoko.

Rewelacja - klimat i rozgrywka wsysa na całego. Ciekawe zagadki, niesamowicie klimatyczna grafika i rewelacyjny dźwięk dopełnia całości. Szczerze polecam !
Fajna gra, ale to zakończenie.. gdzie, co jak? i w ogóle PO CO? Nic, nawet w najmniejszym stopniu nie zostało wyjaśnione. Drugie zakończenie również nic nie tłumaczy. Gdyby trochę popracowali nad tym, to dałbym 10/10.
Druga platformówka od Playdead wyszła fajnie. Czuć ten ponury klimat i te dźwięki audio gdy nasza postać skaczę w pustym pomieszczeniu (echo). Czekam na kolejną zapowiedzianą platformówkę od playdead i jest już pierwszy screen. Gra ma przytłaczająco pozytywne recenze na steam i się nie dziwię.
Dlaczego nie zmienicie nazwy na Inside? Project 2 to nazwa wiekowa
Kolejna, po Limbo, intrygująca produkcja od PlayDead z gatunku narracyjnych platformówek, jak ja to nazywam. To nieco inny model platformówki od takiego Mario czy Crasha, chyba jednym z pierwszych przedstawicieli tego podgatunku platformówek było Prince of Persia. W takich grach zwykle musimy iść naprzód ku jakiemuś celowi pokonując napotykane przeszkody, które czasem zmieniają się w mini-zagadki. To nie pierwsza gra tego typu, którą miałem w tym roku okazję przejść. Wcześniej było Unravel, Valiant Hearts czy Brothers. Każda nieco inna jednak wszystkie stawiają na opowieść niosącą jakieś przesłanie i klimat. W Inside klimat definiuje oprawa graficzna: prosta, przejrzysta, składająca się z kilku kolorów oraz dźwiękowa. Podobnie jak w Limbo brak jest muzyki, więc naszą wędrówkę spędzamy przy akompaniamencie kroków naszego bohatera i innych odgłosów otoczenia. Pomimo większej palety barw wciąż jednak unikamy światła i ukrywamy się w cieniu. Początek przypomniał mi nieco This War of Mine:przemierzamy lasy, pola, gospodarstwa, które wyglądają jakby znajdowały się w strefie wojny. I myślałem, że właśnie w tym kierunku pójdzie narracja, jednak im dalej tym dziwniej. Inside pozostawia mnóstwo pytań, a nie daje praktycznie żadnej odpowiedzi. Jedyne co możemy zrobić to samemu snuć teorie na temat tego co się wydarzyło. Gra długa nie jest i można ją przejść w 3-4 godziny, czyli podczas jednego wieczoru. Zagadki wydają się być łatwiejsze od tych z Limbo przy którym zdarzyło mi się przystanąć na dłużej. Z pewnością, tak jak i do Limbo, będę powracał do Inside wielokrotnie i być może uda mi się wywnioskować coś więcej na podstawie tego co już wiem.

Świetna, mroczna gierka zarówno z świetnym zakończeniem, przeszedłem i mogę śmiało polecić !
Plusy:
-Ciężki klimat
-Nie frustruje
-Projekt i oprawa graficzna
-Przyjemne zagadki
Minusy:
-Brak
Ocena: 9.5/10
Świetna gra w swoim gatunku. Fajny klimat, zagadki na tyle łatwe, że nie idzie się zaciąć, a na tyle trudne, że dają satysfakcję. Kreacja plansz jest na najwyższym poziomie, w ogóle nie czuć, że to 2d.

Bardzo przyjemna gra z ciekawym klimatem oraz ładną oprawą graficzną. Polecam każdemu.

Symulator pracy w korpo:
Najpierw w pocie czoła próbujesz dostać się do roboty uciekając przed zazdrosnymi sąsiadami i ich psami, aż w końcu dostajesz się do roboty pełnej ludzi całkowicie pogrążonych w swojej pracy, bezmyślnie wykonywających każde polecenia szefa. Po czym pod koniec całego dnia jesteś jedną wielką kupą gówna, z całą masą problemów i jedyne czego chcesz to wydostać się z tego piekła. I kiedy Ci się udaje i trafiasz na plażę, to i tak jesteś jedną wielką kupą gówna która ma wszystkiego dość i na tym się kończy gra xD
Kolejna pseudo gra do której ludzie przyczepiają łatkę wielkiego arcydzieła tylko dla wybranych. A to zwykłe kilkugodzinne granie w zwykłego średniaka xD

Większość z was pewnie widziała i zakończenie standardowe jak i ukryte, ja natomiast mam pytanie: w jaki sposób można dojść do tej kombinacji lewarkiem aby otworzyć wrota do zakończenia alternatywnego ?
Bo to że klapkę można samemu znaleźć nie powinno być problemem - sam biegnąc tamtędy zastanawiałem się "ciekawe co przegapiłem", ale schodząc na dół skąd wiadomo jak bawić się lewarkiem ?
Nie interesuje mnie sama kombinacja, bo ją można wyooglować, a interesuje mnie jak ktoś doszedł do tego w którą stronę machać - oczywiście można to pewnie zrobić za pomocą metody brutforce, ale to będzie trwało tygodniami :P więc gdzieś w grze musi być podpowiedź, więc zastanawiam się gdzie ona jest :)

Gra bardzo krótka, do ukończenia bez większej spinki w jeden dzień. Każda jednak minuta spędzona nad tą grą, to minuta dająca mnóstwo do myślenia. Człowiek pozostaje po ukończeniu tej gry z mnóstwem pytań, bez jakiejkolwiek odpowiedzi, czego właściwie doświadczył przed chwilą. Fajny zabieg, rzadko spotykany. Do tego wszystkiego gra jest bardzo ładnie zrobiona.

Gra ma bardzo tajemniczy i ciekawy klimat. Graficznie jest ladniejsze od Limbo i bardziej kolorowe (bez przesady oczywiscie) bo dalej jest ciemno i szaro ale ma ten swoj mroczny dziwny klimat. Gra nie jest za dluga ale warto przemierzyc ten dziwny swiat i dotrzec do konca, bo koncowy etap jest zajefajny! Na pewno ukoncze gre jeszcze z kilka razy! Polecam
Niebanalna, ponura, przygnębiająca, ciekawa platformówka, do której można podciągnąć wiele interpretacji. Technicznie i artystycznie dopracowana.
Przeszedłem, da się znaleść coś więcej na temat fabuły?
Kiedy następna gra tego studia?


Świetna gra, co tam gra prawdziwe dzieło sztuki cyfrowej rozrywki. Atmosfera Inside jest wprost fenomenalna, a sama produkcja ma wręcz filmowy ciężar narracji. Bardzo polecam, jeśli ktoś byłby zainteresowany to zapraszam do mojego materiału, gdzie trochę głębiej się jej przyglądam https://www.youtube.com/watch?v=UwCl8fczGI8


Zapraszam na krótką serię z całej gry . Gra mnie nie urzekała tak bardzo jak innych wiec ocena jest taka a nie inna . https://www.youtube.com/watch?v=FeQdW_6izuE&list=PLVYHO_RNJKKiXYgpKWDK8_qXUyVTGYYH8&index=1

Spoko gra. Dziwna, nie wiadomo co chodzi, takie lubię :) Klimat jest, jak zacząłem grać to żona się przysiadła i obserwowała co się dzieje. Pomimo, że nie ma dialogów, to się wkręciła :)

mimo że prosta graficznie to klimatyczna! Aż mi się czasy BG&E przypomniały ze skradaniem i przeciąganiem skrzynek :)
Dawno już mnie żadna gra tak nie ciągła
Świetna gierka.Jeszcze klimatyczniejsza i ciekawsza od Limbo.Odejmuje pół punktu za to ze jest zbyt krótka a chciało by się wiecej.A tak to 2 godziny i koniec.Gra za duzo nie tłumaczy i dobrze bo zostawia nas z pytaniami co,jak i dlaczego a nie podaje wszystko na tacy.
Genialny klimat i permanentne uczucie pościgu w grze. George Orwell mógłby wykorzystać świat gry jako tło swoich powieści. Rewelacyjna rozrywka intelektualna. Ocena 10/10.
Kupiłem tę grę zachęcony niesamowitym klimatem jej poprzednika, Limbo. Nie zawiodłem się. Produkcja wciąga jak bagno, ukończyłem ją w trakcie dwóch krótkich posiedzeń. Pewnie ograłbym w jeden dzień, tyle że trzeba było jeszcze chodzić do pracy. Graficznie bardzo ładna, nie jest tak uboga pod tym względem jak Limbo, ale udało się zachować mroczny, ponury klimat. Na plus zagadki logiczne, nie są tak trudne i karkołomne niczym w poprzednim dziele Playdead. Na kolejny plus bardzo budujący morał - w kupie siła. Kilka razy zdarzyło się, że jedyną możliwością przejścia dalej była współpraca z grupą NPC-ów, sam końcówka też tego wymagała. A zakonczenie, gdy udaje się wreszcie wydostać z mroku uniwersum na ożywcze światło nadziei - cudo! Nie zgadzam się z przedmówcami piszącymi że brakuje tu jakiejś spójnej fabuły. Brakuje, bo tak ma być. Gra ma pozostawiać pole wyobraźni gracza, szczegóły należy dopowiedzieć sobie samemu, uważnie obserwując otoczenie i poziomy.
Jedyny drobny minusik stawiam przy braku muzyki. Taka produkcja aż prosi się momentami o jakieś niepokojące melodie, budujące atmosferę grozy. Gdyby nie to, wystawiłbym ocenę 10.