Wyszukiwarka gier
Othercide

Othercide

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 28 lipca 2020

RPG, Fantasy, Turowe, Roguelike, Widok izometryczny, Taktyczne, Singleplayer

Othercide to taktyczna gra RPG, w której trafiamy do mrocznego świata opanowanego przez siły zła. Przejmujemy kontrolę nad drużyną bohaterek próbujących stawić czoła najeźdźcom, a nadrzędnym elementem rozgrywki są turowe potyczki, w które wpleciono wybory moralne.

5.8

Gracze

OCEŃ
Oceny

Othercide jest wzbogaconą o elementy RPG grą taktyczną zainspirowaną przez takie marki, jak XCOM i Dark Souls. Produkcja została opracowana przez studio Lighbulb Crew, a jej wydaniem zajęła się firma Focus Home Interactive.

Fabuła

Othercide zabiera nas w podróż do fantastycznego świata, który ugiął się pod naporem sił zła przybyłych z innego wymiaru. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad bohaterkami znanymi jako Córki, stawiającymi czoła najeźdźcom bez względu na to, jaką cenę przyjdzie im zapłacić.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 28 lipca 2020

PlayStation 4

PlayStation 4 28 lipca 2020

Xbox One

Xbox One 28 lipca 2020

Nintendo Switch

Nintendo Switch 10 września 2020

Ograniczenia wiekowe: 16+

Publicystyka

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Othercide.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Othercide:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 Ti lub lepsza, Windows 7 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 980 lub lepsza, Windows 7 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

5.8

Ocena Graczy

Średnia z 57 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
gutosaw
PC

gutosaw

Ekspert

2024.02.20

Gra o niezwykle spójnym kierunku artystycznym. Zarówno fabuła, muzyka, mechanika i design wspierają się wzajemnie. Twórcy mieli pomysł na swoją grę i jest to widoczne na każdym kroku. Cieszy to tym bardziej, że gra posiada kilka unikatowych pomysłów. Ciekawe podejście do inicjatywy i mocno położony nacisk na zarządzanie zasobami - zarówno podczas starć i przygotowań. Othercide bardzo nagradza taktyczne podejście i drobne poświęcenia w celu uniknięcia dużych strat. Jest też bardzo uczciwe pod względem zachowania przeciwników. Nie ma tu wiele miejsca na losowość, a każdą akcję wroga można przewidzieć dzięki wpisom z kodeksu, które opisują ich schematy. Prowadzi to do planowania sięgającego wiele tur w przód i często pozwala wykonywać, nawet z pozoru trudne, misje bez najmniejszych strat. Prowadzi to też do szybkiego wyczerpania mentalnego i poczucia dużo większej odpowiedzialności za swoje córki niż np. żołnieży w XCOMie, którzy mogą umrzeć w wyniku nieszczęśliwego losu. To co w zwykłych starciach działa dobrze, w walkach z bossem wzniesione jest na jeszcze wyższy poziom. Każdy z nich jest dobrze przemyślany, posiada wiele faz, dużo zdolności, które przy braku pomyślunku mogą rozgromić całą drużynę w zaledwie kilka tur. Do tego dochodzi fenomenalna muzyka i prezentacja. Jedynie ostatni boss nie oferuje wiele mechanicznie, a jest bardzo dłużącym się DPS checkiemPoziom trudności gry wydaje się być dobrze zbalansowany. W zależności od poziomu gracza, ukończenie gry powinno zająć może 5-15 powtórzeń. W moim przypadku nie miałem żadnego problemu z początkiem gry i pokonałem pierwszych dwóch bossów, zanim w ogóle musiałem się odrodzić. Niestety, moje siostry nie były zbyt silne by kontynuować. I tu wkrada się jeden z problemów z grą. Kiedy czułem, że mogłem iść dalej, miałem odpowiednie zrozumienie mechanik, ale moje siostry nie były wystarczająco potężne, co wymusiło lekki grind. Było to konieczne tylko 2 razy, ale i tak odebrało sporą przyjemność z rozgrywki i chociaż wiedziałem, że zbliża mnie to do celu, to jednak powtarzanie prostych starć nie dawało żadnej satysfakcji. Ten grind ukazuje też więcej bolączek gry. Starcia ze zwykłymi przeciwnikami nie są przesadnie ciekawe, potrafią się dłużyć i wydają się rozwijać jedynie postaci w grze, a nie gracza. Często odbywają się też na dokładnie tych samych mapach, co sprawia, że czujemy się być częścią pętli znużenia. Brakuje też opcji przyśpieszenia animacji przeciwników, żeby chociaż skrócić tę powtarzalność. I chociaż cała reszta gry jest na wysokim poziomie, to jednak najwięcej czasu spędzimy właśnie na tych zwykłych starciach, z których po czasie trudno czerpać przyjemność. Gra posiada też dużo błędów, z czego wiele mocno irytujących:- Niepoprawne wyświetlanie zasięgu ataku przeciwnika (w tym ataków specjalnych)- Blokowanie się znaczników ataku specjalnego na mapie, nawet po jego wykonaniu. To potrafi sprawić, że cała mapa pokryta jest czerwonymi kwadracikami i czytelność mocno spada- Raz zdarzyło się, że moja kamera zupełnie się zablokowała i mogłem poruszać mapę jedynie przez zmianę jednostek- Dwa razy zdarzyło mi się, że przeciwnik zaatakował mnie atakiem "wręcz" z dystansu. Raz było to ok. 3 jednostki terenu ode mnie, a raz ok. 20- Raz gra źle odczytała pozostałe mi punkty akcji i pozwoliła iść na dystans 150 punktów, pomimo, że miałem 110 dostępnych

6.0
pieterkov
PC

pieterkov

Ekspert

2020.07.29

Okazuje się, że gra jest nudnym roguelikiem. Nawalamy dziesiątki takich samych misji, poświęcamy nasze "córki" żeby leczyć inne i ogólnie powtarzamy w kółko i w kółko dostając coraz to nowe ulepszenia wraz z każdą nową grą.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-08-12
15:49

handokan Junior

👍

Widać dla niektórych gra okazała się zbyt trudna.

Komentarz: handokan
2020-08-30
04:40

eli0n Generał

Komentarz: eli0n
2020-09-30
20:29

handokan Junior

Siemanko Gnojki.
Jednym słowem gra dla ludzi dobrze grających w szachy. Typowa strategia zrobiona w mistrzowskim stylu. Nie miejcie co tego wątpliwości. Klimatycznie gra może się równać ze starymi klasykami jeżeli chodzi o muzykę. Mam nadzieje, że będzie kontynuacja.

Komentarz: handokan
2021-09-19
18:46

xHunterv Junior

Ci którzy komentują negatywnie nie mają pojęcia o grze, już po pokonaniu pierwszego bosa można tworzyć wszystkie jednostki na 4lvl i pomijać pierwszy etap. Po kolejnych bossach jest podobnie, gra ma świetny klimat i mi osobiście bardzo podoba się gameplay, Polecam ??

Komentarz: xHunterv
2024-02-20
15:50

gutosaw Konsul

gutosaw

Gra o niezwykle spójnym kierunku artystycznym. Zarówno fabuła, muzyka, mechanika i design wspierają się wzajemnie. Twórcy mieli pomysł na swoją grę i jest to widoczne na każdym kroku. Cieszy to tym bardziej, że gra posiada kilka unikatowych pomysłów. Ciekawe podejście do inicjatywy i mocno położony nacisk na zarządzanie zasobami - zarówno podczas starć i przygotowań.

Othercide bardzo nagradza taktyczne podejście i drobne poświęcenia w celu uniknięcia dużych strat. Jest też bardzo uczciwe pod względem zachowania przeciwników. Nie ma tu wiele miejsca na losowość, a każdą akcję wroga można przewidzieć dzięki wpisom z kodeksu, które opisują ich schematy. Prowadzi to do planowania sięgającego wiele tur w przód i często pozwala wykonywać, nawet z pozoru trudne, misje bez najmniejszych strat. Prowadzi to też do szybkiego wyczerpania mentalnego i poczucia dużo większej odpowiedzialności za swoje córki niż np. żołnieży w XCOMie, którzy mogą umrzeć w wyniku nieszczęśliwego losu.

To co w zwykłych starciach działa dobrze, w walkach z bossem wzniesione jest na jeszcze wyższy poziom. Każdy z nich jest dobrze przemyślany, posiada wiele faz, dużo zdolności, które przy braku pomyślunku mogą rozgromić całą drużynę w zaledwie kilka tur. Do tego dochodzi fenomenalna muzyka i prezentacja. Jedynie ostatni boss nie oferuje wiele mechanicznie, a jest bardzo dłużącym się DPS checkiem

Poziom trudności gry wydaje się być dobrze zbalansowany. W zależności od poziomu gracza, ukończenie gry powinno zająć może 5-15 powtórzeń. W moim przypadku nie miałem żadnego problemu z początkiem gry i pokonałem pierwszych dwóch bossów, zanim w ogóle musiałem się odrodzić. Niestety, moje siostry nie były zbyt silne by kontynuować. I tu wkrada się jeden z problemów z grą. Kiedy czułem, że mogłem iść dalej, miałem odpowiednie zrozumienie mechanik, ale moje siostry nie były wystarczająco potężne, co wymusiło lekki grind. Było to konieczne tylko 2 razy, ale i tak odebrało sporą przyjemność z rozgrywki i chociaż wiedziałem, że zbliża mnie to do celu, to jednak powtarzanie prostych starć nie dawało żadnej satysfakcji.

Ten grind ukazuje też więcej bolączek gry. Starcia ze zwykłymi przeciwnikami nie są przesadnie ciekawe, potrafią się dłużyć i wydają się rozwijać jedynie postaci w grze, a nie gracza. Często odbywają się też na dokładnie tych samych mapach, co sprawia, że czujemy się być częścią pętli znużenia. Brakuje też opcji przyśpieszenia animacji przeciwników, żeby chociaż skrócić tę powtarzalność. I chociaż cała reszta gry jest na wysokim poziomie, to jednak najwięcej czasu spędzimy właśnie na tych zwykłych starciach, z których po czasie trudno czerpać przyjemność.

Gra posiada też dużo błędów, z czego wiele mocno irytujących:
- Niepoprawne wyświetlanie zasięgu ataku przeciwnika (w tym ataków specjalnych)
- Blokowanie się znaczników ataku specjalnego na mapie, nawet po jego wykonaniu. To potrafi sprawić, że cała mapa pokryta jest czerwonymi kwadracikami i czytelność mocno spada
- Raz zdarzyło się, że moja kamera zupełnie się zablokowała i mogłem poruszać mapę jedynie przez zmianę jednostek
- Dwa razy zdarzyło mi się, że przeciwnik zaatakował mnie atakiem "wręcz" z dystansu. Raz było to ok. 3 jednostki terenu ode mnie, a raz ok. 20
- Raz gra źle odczytała pozostałe mi punkty akcji i pozwoliła iść na dystans 150 punktów, pomimo, że miałem 110 dostępnych

Komentarz: gutosaw

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl