Data wydania: 26 września 2014
Oryginalna niezależna gra przygodowa, utrzymana w konwencji horroru psychologicznego. Za jej powstanie odpowiada ekipa Infinitap Games, zaś fabuła zainspirowana została rzeczywistymi przeżyciami szefa studia i jego walką z ciężką depresją.
Gracze
Steam
OpenCritic
Neverending Nightmares to utrzymana w konwencji horroru psychologicznego gra przygodowa, opracowana przez Matta Gilgenbacha i jego niezależne studio Infinitap Games. Fabuła gry zainspirowana została osobistymi przeżyciami autora, który po finansowym fiasku swej poprzedniej produkcji, Retro/Grade, popadł w ciężką depresję. Powstanie tytułu wsparła udana kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter.
Gra jest metaforyczną opowieścią o walce człowieka z depresją i zaburzeniami psychicznymi. Podczas rozgrywki wcielamy się w postać niejakiego Thomasa, który z ulgą budzi się z koszmarnego snu tylko po to, by zdać sobie sprawę, że sen wcale się nie skończył, a nawiedzający go koszmar trwa nadal. Uwięziony w pułapce własnego umysłu bohater przenosi się z koszmaru w koszmar, stawiając czoła własnym lękom i przerażającym potworom, czyhającym na jego życie.
Rozbudowana fabuła gry jest nieliniowa i dzieli się na różne wątki, które kształtowane są w zależności od poczynań gracza. Naturalną konsekwencją tej nieliniowości są także trzy alternatywne zakończenia. Atmosfera rozgrywki przesycona jest ciężką, wręcz brutalną atmosferą, w której dominuje czerń i biel, rozświetlana tylko płomieniem świecy. Praktycznie jedynym żywym kolorem, jaki oglądamy podczas rozgrywki, jest czerwień krwi, której w trakcie całej historii przelewa się całkiem sporo. Interfejs użytkownika ograniczony został do minimum, aby jeszcze bardziej zwiększyć immersję gracza z przedstawionym światem.
W produkcji Gilgenbacha dostrzec można inspiracje tak kultowymi tytułami, jak Amnesia czy seria Silent Hill. Rzeczą wartą podkreślenia jest wyjątkowo oryginalna oprawa graficzna Neverending Nightmares. Gra składa się w całości z dwuwymiarowych, ręcznie rysowanych scenerii, inspirowanych twórczością amerykańskiego pisarza i rysownika, Edwarda Goreya. Atmosferę grozy potęguje zaś klimatyczna dark-ambientowa ścieżka dźwiękowa autorstwa Skylera McGlothlina. Walory artystyczne gry doceniono m.in. na targach E3 2014 nominacją do tytułu najciekawszej produkcji imprezy.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PlayStation Vita 4 maja 2016
PC Windows 26 września 2014
Android 29 listopada 2017
Apple iOS 29 listopada 2017
PlayStation 4 4 maja 2016
Producent: Infinitap Games
Wydawca: Infinitap Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
2 października 2021
Tęsknota za przeszłością podbiła Internet ostatniej dekady. Kiedyś tworzono lepsze książki, filmy i inne teksty kultury – przekonywały memy. Dziś częściej się z tego śmiejemy, ale może naprawdę gry były kiedyś lepsze?
Wymagania sprzętowe gry Neverending Nightmares:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.7 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 360 MB HDD, Windows Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 131 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2022 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jordan Dębowski
GRYOnline.pl Team
2017.01.19
Ocena OpenCritic
48% rekomendacji (26)
Game Informer
Kyle Hilliard
We Got This Covered
Eric Hall
GameSkinny
Destructoid
Nic Rowen
Push Square
Kieran Harris
zanonimizowany956494 Legend
Ograniczenia wiekowe-brak ograniczeń
Puszczę 7 letniego brata na tą gierkę, ciekawe kiedy ucieknie z przed monitora do innego pokoju :D
ivaldir Centurion
Fajny pomysł, szkoda że taka krótka, około półtorej godziny zabawy, szkoda ...
zanonimizowany1038333 Junior
Bardzo fajny horrorek. Wciągnął mnie na tyle, że grałem do samego rana, a to się nie zdarza. :) Wszystko świetnie komponuje się ze sobą. Rysunkowa grafika była strzałem w dziesiątke, a dobrana do niej muzyka i efekty dźwiękowe dopełniły wyśmienitego, tajemniczego klimatu. Grając, praktycznie w ogóle nie popadłem w rutynę, cały czas mając świadomość, że coś skądś może na mnie wyleźć.
W rzeczy samej, miałem wrażenie, że rozgrywka zbyt szybko się zakończyła, lecz wciąż będę próbował dojść do wszystkich zakończeń (nieliniowość fabuły to kolejny atut tej produkcji).
Daję mocne 8,5 i pełen nadziei czekam na ewentualne kontynuacje. :)
szyber Centurion
Potwierdzam słowa przedmówcy. Gra bardzo fajna (jeśli ktoś lubi takie klimaty) jak widać nie trzeba wystrzelić "tony ołowiu" aby się dobrze bawić. Co do samej fabuły to cóż jest utrzymany w klimacie horroru producent postawił na klimat (jest ok) a nie na grafikę i według mnie bardzo dobrze! Mógłby mi tylko ktoś wytułmaczyć bo miałem zakończenie gdzie bohater budzi się na biurku i czyta list od żony gdzie pisze że go zostawia i coś tam wspomina o ich córce. Właśnie tego nie zrozumiałem czy ona zagineła czy jak ?