
Witch Beam
Niezależne australijskie studio deweloperskie z siedzibą w Brisbane. Witch Beam tworzy i wydaje gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a najbardziej znane jest z przytulnego Unpacking.
Historia Witch Beam
Dzieje Witch Beam rozpoczęły się w 2013 roku. Wszyscy trzej założyciele firmy, czyli Tim Dawson, Sanatana Mishra i Jeff van Dyck poznali się w Sega Studios Australia, przy czym ten pierwszy wcześniej pracował również między innymi w Team Bondi i Pandemic Studios, natomiast van Dyck ma w swoim portfolio muzykę skomponowaną na potrzeby szeregu gier z katalogu Electronic Arts oraz EA Sports.
Assault Android Cactus, czyli debiutanckie dzieło
Debiutancki projekt omawianego zespołu ukazał się na komputerach osobistych w 2015 roku. Mowa o Assault Android Cactus, czyli zręcznościowej strzelaninie, w której wcielaliśmy się w tytułowego androida policyjnego imieniem Cactus.
Produkcja została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i recenzentów, toteż po jej premierze studio z siedzibą w Brisbane mogło nabrać wiatru w żagle i przygotować jej konwersje na inne platformy. W dalszej kolejności ekipa poświęciła się pracy nad swoim drugim dziełem.
Unpacking – pierwszy wielki hit
Mowa o grze logicznej pod tytułem Unpacking, w której pomagaliśmy głównej bohaterce w układaniu jej rzeczy po kolejnych przeprowadzkach. Tym razem mieliśmy do czynienia z całkowicie odmiennym tytułem, w przeciwieństwie do Assault Android Cactus stawiającym na spokojną, relaksującą rozgrywkę. Pozycja ukazała się na komputerach osobistych, Xboksie One i Nintendo Switch w listopadzie 2021 roku, a na przestrzeni kolejnych miesięcy zawitała również na inne platformy.
Unpacking odniosło wielki sukces artystyczny i komercyjny, przebijając pod tym względem pierwsze dzieło studia. Jego owocem nie było jednak drastyczne powiększenie zespołu. Ekipa postanowiła bowiem zachować niewielkie rozmiary, chcąc uniknąć problemów związanych z szybkim rozwojem i zachować kontrolę nad procesem twórczym.
Tempopo
Na kolejne dzieło Witch Beam przyszło nam zaczekać do kwietnia 2025 roku. Mowa o Tempopo, czyli grze logiczno-muzycznej, w której naszym zadaniem było przeprowadzanie tytułowych stworków przez plansze-zagadki. Pozycja ukazała się na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox (One, Series X/S) i Nintendo Switch, a choć przeszła bez większego echa, to gracze, którzy dali jej szansę, oceniali ją pozytywnie.