Niezależne australijskie studio deweloperskie z siedzibą w Brisbane. Witch Beam tworzy i wydaje gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a najbardziej znane jest z przytulnego Unpacking.
Dzieje Witch Beam rozpoczęły się w 2013 roku. Wszyscy trzej założyciele firmy, czyli Tim Dawson, Sanatana Mishra i Jeff van Dyck poznali się w Sega Studios Australia, przy czym ten pierwszy wcześniej pracował również między innymi w Team Bondi i Pandemic Studios, natomiast van Dyck ma w swoim portfolio muzykę skomponowaną na potrzeby szeregu gier z katalogu Electronic Arts oraz EA Sports.
Debiutancki projekt omawianego zespołu ukazał się na komputerach osobistych w 2015 roku. Mowa o Assault Android Cactus, czyli zręcznościowej strzelaninie, w której wcielaliśmy się w tytułowego androida policyjnego imieniem Cactus.
Produkcja została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i recenzentów, toteż po jej premierze studio z siedzibą w Brisbane mogło nabrać wiatru w żagle i przygotować jej konwersje na inne platformy. W dalszej kolejności ekipa poświęciła się pracy nad swoim drugim dziełem.
Mowa o grze logicznej pod tytułem Unpacking, w której pomagaliśmy głównej bohaterce w układaniu jej rzeczy po kolejnych przeprowadzkach. Tym razem mieliśmy do czynienia z całkowicie odmiennym tytułem, w przeciwieństwie do Assault Android Cactus stawiającym na spokojną, relaksującą rozgrywkę. Pozycja ukazała się na komputerach osobistych, Xboksie One i Nintendo Switch w listopadzie 2021 roku, a na przestrzeni kolejnych miesięcy zawitała również na inne platformy.
Unpacking odniosło wielki sukces artystyczny i komercyjny, przebijając pod tym względem pierwsze dzieło studia. Jego owocem nie było jednak drastyczne powiększenie zespołu. Ekipa postanowiła bowiem zachować niewielkie rozmiary, chcąc uniknąć problemów związanych z szybkim rozwojem i zachować kontrolę nad procesem twórczym.
Na kolejne dzieło Witch Beam przyszło nam zaczekać do kwietnia 2025 roku. Mowa o Tempopo, czyli grze logiczno-muzycznej, w której naszym zadaniem było przeprowadzanie tytułowych stworków przez plansze-zagadki. Pozycja ukazała się na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox (One, Series X/S) i Nintendo Switch, a choć przeszła bez większego echa, to gracze, którzy dali jej szansę, oceniali ją pozytywnie.
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Witch Beam.
Tempopo - 17 kwietnia 2025 - PC, XONE, XSX, Switch
Unpacking - 2 listopada 2021 - PC, XONE, Switch, PS4, PS5, iOS, AND
Assault Android Cactus - 23 września 2015 - PSV, PC, PS4, XONE, Switch
Niezależne australijskie studio deweloperskie z siedzibą w Brisbane. Witch Beam tworzy i wydaje gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a najbardziej znane jest z przytulnego Unpacking.
Dzieje Witch Beam rozpoczęły się w 2013 roku. Wszyscy trzej założyciele firmy, czyli Tim Dawson, Sanatana Mishra i Jeff van Dyck poznali się w Sega Studios Australia, przy czym ten pierwszy wcześniej pracował również między innymi w Team Bondi i Pandemic Studios, natomiast van Dyck ma w swoim portfolio muzykę skomponowaną na potrzeby szeregu gier z katalogu Electronic Arts oraz EA Sports.
Debiutancki projekt omawianego zespołu ukazał się na komputerach osobistych w 2015 roku. Mowa o Assault Android Cactus, czyli zręcznościowej strzelaninie, w której wcielaliśmy się w tytułowego androida policyjnego imieniem Cactus.
Produkcja została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i recenzentów, toteż po jej premierze studio z siedzibą w Brisbane mogło nabrać wiatru w żagle i przygotować jej konwersje na inne platformy. W dalszej kolejności ekipa poświęciła się pracy nad swoim drugim dziełem.
Mowa o grze logicznej pod tytułem Unpacking, w której pomagaliśmy głównej bohaterce w układaniu jej rzeczy po kolejnych przeprowadzkach. Tym razem mieliśmy do czynienia z całkowicie odmiennym tytułem, w przeciwieństwie do Assault Android Cactus stawiającym na spokojną, relaksującą rozgrywkę. Pozycja ukazała się na komputerach osobistych, Xboksie One i Nintendo Switch w listopadzie 2021 roku, a na przestrzeni kolejnych miesięcy zawitała również na inne platformy.
Unpacking odniosło wielki sukces artystyczny i komercyjny, przebijając pod tym względem pierwsze dzieło studia. Jego owocem nie było jednak drastyczne powiększenie zespołu. Ekipa postanowiła bowiem zachować niewielkie rozmiary, chcąc uniknąć problemów związanych z szybkim rozwojem i zachować kontrolę nad procesem twórczym.
Na kolejne dzieło Witch Beam przyszło nam zaczekać do kwietnia 2025 roku. Mowa o Tempopo, czyli grze logiczno-muzycznej, w której naszym zadaniem było przeprowadzanie tytułowych stworków przez plansze-zagadki. Pozycja ukazała się na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox (One, Series X/S) i Nintendo Switch, a choć przeszła bez większego echa, to gracze, którzy dali jej szansę, oceniali ją pozytywnie.
Lista wszystkich gier wydanych przez Witch Beam.
Assault Android Cactus - 23 września 2015 - PC, XONE, Switch
Ogłoszono laureatów nagród BAFTA. Najwięcej statuetek zgarnął Returnal, który został uznany m.in. za najlepszą grę ubiegłego roku.
gry
Adrian Werner
8 kwietnia 2022 09:43
Gra Unpacking zyskała rozgłos w nietypowy sposób. Jest przykładem nowej fali gier casualowych, które nadrabiają bardzo prostą rozgrywkę klimatem i estetyką.
gry
Sonia Selerska
10 lutego 2022 17:03
Studio Witch Beam poinformowało o niezaakceptowaniu przez firmę Epic Games wniosku o dodanie do Epic Games Store gry Assault Android Cactus. Tytuł, choć szerzej nieznany, zyskał sobie uznanie graczy i recenzentów, ale najwyraźniej nie przekonał do siebie spółki Tima Sweeneya, która zapewniła, że w jej sklepie nie znajdziemy słabych gier.
gry
Jakub Błażewicz
29 marca 2019 18:22