Zdarzyło wam się zainteresować portalami takimi jak Facebook czy Twitter zanim przekroczyliście magiczny próg trzynastu lat? A może kupiliście kiedyś jakąś grę, kłamiąc wcześniej na temat waszej daty urodzenia? Zazwyczaj wpisujemy wtedy losową starszą datę, wierząc że kiedy będziemy już w określonym wieku, nikt nie będzie nas osądzał za dawne dzieje.
Co jednak w sytuacji, kiedy nie chcemy kłamać i zakładamy dane konto, nie zważając na zasady? Twórcy pewniej gry przekonali się o tym na własnej skórze.
23-letnia gra mierzy się z konsekwencjami
Jeżeli interesują was klimaty fantastycznych MMORPG to z pewnością kojarzycie RuneScape. Wydana w 2001 roku gra od studia Jagex, podobnie jak inne produkcje tego rodzaju, doczekała się na przestrzeni lat własnych mediów społecznościowych – dla fanów jest to oczywiście idealny sposób do śledzenia nowości w fikcyjnym świecie.
Nikogo zatem nie powinien zdziwić ich niepokój, kiedy zauważyli, że oficjalny profil RuneScape zniknął bez śladu z Twittera/X. Sytuacja wydarzyła się trzy dni temu.
Wypowiadający się pod wpisem na redditowym forum gracze snuli spekulacje na temat usunięcia aktywnego profilu RPG-a. Zdaniem niektórych, Jagex padł ofiarą czystki związanej z usuwaniem botów, które stały się swoistą plagą platformy Elona Muska – ciężko bowiem poczuć się samotnym na Twitterze, kiedy z każdej strony atakują nas szemrane propozycje natury biznesowej (i nie tylko).
W ostatecznym rozrachunku to nie boty okazały się winne. RuneScape zostało zbanowane za korzystanie z platformy w wieku… ośmiu lat.
Prawo Twittera działa wstecz
Podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, by założyć konto na Twitterze/X należy mieć ukończony trzynasty rok życia. Złamanie tej zasady grozi usunięciem profilu nawet jeśli wiek ten zostanie z czasem przekroczony. Wówczas jedynym sposobem na odzyskanie dostępu jest skasowanie wszystkich wpisów sprzed trzynastych urodzin.
Oczywiście sytuacja ta nie powinna mieć miejsca w przypadku profili firmowych, jak jednak widać na przykładzie RuneScape – algorytm rządzi się własnymi prawami. Sytuację wyjaśniła Danni Amos, specjalistka ds. komunikacji, za pośrednictwem portalu PC Gamer.
X/Twitter uznał, że konto zostało stworzone przez osobę poniżej 13-tego roku życia (...). Kwestia ta nie dotyczyła oczywiście nas, więc po zapewnieniu dowodów konto zostało przywrócone.
- Danni Amos
Pracownicy studia Jagex stworzyli konto RuneScape w 2009 roku, ustawiając wówczas 2001 jako rok urodzenia, ponieważ wtedy gra miała swoją premierę. Teoretycznie profil miał wówczas osiem lat, co nie zgodziło się z wytycznymi Twittera/X. Na szczęście sprawa doczekała się szczęśliwego zakończenia, a fani RuneScape na nowo mogą cieszyć się tweetami od MMORPG.
Fani Escape From Tarkov są oburzeni nową, płatną edycją za 250 dolarów. Padają oskarżenia o „Pay to win” i zakłamany marketing
Jak skutecznie rozwścieczyć graczy? Wystarczy ich oszukać, a następnie wyciągnąć rękę po niemałe pieniądze. W takiej sytuacji znaleźli się właśnie twórcy Escape from Tarkov, a fani gry mają prawo być niezadowoleni.
Fani Escape From Tarkov są oburzeni nową, płatną edycją za 250 dolarów. Padają oskarżenia o „Pay to win” i zakłamany marketingWoW powinien już nie żyć lub przejść na F2P? 10 lat temu nawet fani nie wierzyli w słowa, że MMO będzie działać w 2024 roku
W 2014 roku jeden z przedstawicieli Blizzarda zapewniał, że World of Warcraft wciąż będzie żyło w 2024 roku. Tak też się stało, choć wielu fanów mocno w to wątpiło.
WoW powinien już nie żyć lub przejść na F2P? 10 lat temu nawet fani nie wierzyli w słowa, że MMO będzie działać w 2024 rokuTwórcy WoW-a nie potrafią podjąć decyzji. Z gry usunięto kontrowersyjny element, by po chwili go przywrócić, a teraz znów został usunięty
Blizzard co chwilę zmienia zdanie w sprawie kontrowersyjnego dialogu między Garroshem a Sylvaną. Jaka wersja oficjalnie trafi na serwery przy stacie Cataclysm Classic?
Twórcy WoW-a nie potrafią podjąć decyzji. Z gry usunięto kontrowersyjny element, by po chwili go przywrócić, a teraz znów został usunięty