Seria Assassin’s Creed jest z nami już 17 lat. Jeden z graczy przygotował wideo ilustrujące to jak wraz z kolejnymi odsłonami zmieniał się wygląd Animusa. Na podstawie tego filmu widać jak ewoluowała seria od Ubisoftu.
Animus stanowi nieodłączny element serii Assassin’s Creed. Choć gracze dzielą się na tych, którzy sekwencji z wykorzystaniem systemu nienawidzą i na tych, którzy je lubią, to choć sama marka od Ubisoftu przeszła ogromną drogę, to zachowała podstawy z pierwszych odsłon.
Jeden z użytkowników Reddita postanowił zobrazować to jak zmieniał się legendarny „korytarz” z Animusa, gdzie widzieliśmy naszego protagonistę w poza „swoimi” czasami będący niczym innym jak pomysłowym ekranem ładowania. Na zmontowanym wideo możemy zauważyć, że początkowo jasny system zmienił swoją kolorystykę wraz z AC: Revelations, tylko po to by już w AC III powrócić do jasnych barw.
AC IV: Black Flag i Rogue zaprezentowały z kolei Animusa przypominającego fale, ale począwszy od AC: Syndicate system przeszedł znaczącą zmianę.
Począwszy od wydanej w 2015 roku odsłony, korytarz zaczął swoim wyglądem bezpośrednio nawiązywać do świata i wydarzeń z gry. Dlatego też w Syndicate były to budynki, a w Origins ciemna pustynia i znikające za horyzontem słońce. Podobnie Animus prezentował się w Valhalli, a ostatnia odsłona – Mirage oddała bliskowschodni klimat i nadała nieco mroku.
Autor wideo zauważa, że jego zdaniem tego typu zmiana idealnie ilustruje to jak seria Assassin’s Creed przez ostatnie 10 lat odchodziła od klimatu science fiction na rzecz historycznego fantasy.
Oczywiście warto w tym miejscu zaznaczyć, że nie wszystkie odsłony serii otrzymały charakterystyczny korytarz. Po raz pierwszy tej sekwencji Animusa zabrakło w AC: Unity, a później zrezygnowano z niego w AC: Odyssey. Podobnie korytarz nie występuje w odsłonach z cyklu Chronicles.
Jeśli interesuje was rozszerzona wersja tego wideo i to jak ekran ładowania wyglądał we poszczególnych odsłonach serii (i dodatkach) to warto sięgnąć do filmiku od GameCompareCentral, który zebrał wszystkie sekwencje i przedstawił je na jednym wideo.
Co sądzicie o Animusie? Wolelibyście żeby najnowsze części odeszły od klimatów fantasy i powróciłydo korzeni serii dając nam więcej scen z udziałem współczesnego protagonisty?
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
1

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.