Pomoc techniczna Blizzarda kazała usunąć postać w WoW-ie, by naprawić mały problem. Teraz fani sądzą, że to tak naprawdę ChatGPT
Czy można liczyć na pomoc techniczną w WoW-ie? Zdaniem graczy, absolutnie nie, szczególnie gdy mają podejrzenia, że wszystkie problemy starają się rozwiązać boty.
Pomoc techniczna czy to w grach wideo, czy w przypadku innych usług to temat rzeka. Od lat ludzie narzekają na konieczność przerzucania się e-mailami lub długie oczekiwanie na połączenie. Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z botów, które mają za zadanie pomóc w rozwiązywaniu problemów. Nie zawsze jednak potrafią to zrobić.
Wsparcie techniczne Blizzarda to ChatGPT?
Ostatnio pisaliśmy o sytuacji, w której jeden z fanów Diablo 4 nie mógł skontaktować się z żadnym człowiekiem po banie jaki został nałożony na jego konto. Pomimo licznych dowodów na swoją niewinność wciąż odbijał się od botów odpowiedzialnych za wsparcie techniczne.
Podobną historię na Reddicie opublikował jeden z graczy. Tym razem problem dotknął jej znajomej będącej fanką World of Warcraft, która doświadczyła irytującego problemu z ekwipunkiem swojego maina. W odpowiedzi support zaproponował próbę przeniesienia przedmiotów do innego ekwipunku, wylogowanie się z konta i zalogowanie ponownie, złożenie wniosku o próbę resetu UI, a także usunięcie i przywrócenie postaci.
Zaniepokojona graczka wszystkie propozycje wykonała, a nawet zdecydowała się na usunięcie postaci, co doprowadziło do permanentnego skasowania danych jego głównego druida.
Gracze zwracają uwagę, że rady supportu ograniczają się do prostego stwierdzenia „A próbował pan włączyć i wyłączyć?”, a samo wsparcie to nic innego jak bot, który zupełnie nie orientuje się w realiach obecnie panujących w grze.
Opcja usunięcia i przywrócenia postaci faktycznie była dostępna jeszcze w lipcu tego roku, jednak niedawno została czasowo wyłączona. Tym samym gracze nie mają wątpliwości, że za tymi nieaktualnymi radami stoi AI.
Nie ma mowy, żebym usunął postać, ponieważ zespół wsparcia tak powiedział, bez względu na to, czy to chatbot, czy prawdziwa osoba. Znajdź właściwy sposób, aby to naprawić zamiast sugerować najtańsze sposoby albo subskrypcja nie jest już uzasadniona i odchodzę, to proste.
Edit: I żeby być uczciwym, lepiej, żeby ta osoba otrzymała odszkodowanie.
„od jednego gracza do drugiego”. Chatgpt może wykonywać swoją pracę bez kłamania mi w twarz. Z drugiej strony, przypuszczam, że może pilotować kilkaset botów rolniczych, więc może nie kłamie.
Nigdy bym jednak nie „usunął i przywrócił” mojej postaci. To po prostu okropna rada.
Wiedząc, że był to kiedyś jeden z najlepszych supportów w historii, to naprawdę smutne, że został zredukowany do tego kawałka płonącego śmiecia.
– kaynpayn
Gracze mówią „nie” botom po drugiej stronie
Taka sytuacja pokazuje, że gracze nie mogą liczyć na odpowiednią pomoc od Blizzarda. Oczywiście fani zdają sobie sprawę, że w przypadku kilku gier z ogromną bazą graczy to ciężkie, by pracownicy byli zawsze do dyspozycji, ale oni sami chcieliby mieć pewność, że w przypadku trudniejszych spraw mogą liczyć na interwencję człowieka, jak miało to miejsce kiedyś.
To szalone. Kiedyś mieliśmy po drugiej stronie osobę, której naprawdę zależało.
Do diabła, GM zalogował się i osobiście przywrócił łupy moim znajomym po tym, jak zostali zhakowani po raz pierwszy. Dołączył do naszej drużyny w ciągu 30 minut od zrobienia biletu i zabrał nas w ustronne miejsce poza Org. Rozmawiał z nami przez chwilę, po czym zażądał od mojego przyjaciela dodania uwierzytelniacza.
Teraz nie mogę już nawet spotkać prawdziwej osoby w moim banku... nie mówiąc już o WoW.
Ze wszystkich bzdur Blizzarda... Myślę, że obsługa klienta musi zostać naprawiona JAK NAJSZYBCIEJ. To niedopuszczalne. Wyobraź sobie, że NIGDY nie możesz porozmawiać z kimś z Blizzarda... Fałszywe bany, utrata postaci, dowolna liczba problemów z grą i nie możesz z kimś porozmawiać? Czasami naprawdę boję się grać w tę grę.
Nie wiadomo, czy problem graczki zostanie rozwiązany, a jej postać przywrócona. Być może nagłośnienie tematu zwróci uwagę Blizzarda, a ten odezwie się do poszkodowanej.
- Różności