Dodanie wsparcia dla modów w Baldurze opłaciło się. Fani urozmaicają RPG-a, a twórcy cieszą się z rosnącej liczby pobrań.
Czwartkowa aktualizacja do Baldur’s Gate 3 jest rewolucyjna przede wszystkim dla społeczności moderskiej. Po roku od premiery, Larian Studios wprowadziło do gry oficjalne wsparcie dla modów – od teraz kreatywni gracze mogą realizować nowe pomysły przy pomocy Toolkita. Dodatkowo udostępniono także Mod Manager służący do zarządzania projektami i pobierania nowych.
Choć zmiany dotyczą póki co jedynie komputerów osobistych, fani już teraz hucznie korzystają z dobrodziejstw inwentarza. W ciągu pierwszej doby od premiery patcha dobito do progu miliona pobrań.
Swen Vincke podzielił się fortunnymi statystykami za pośrednictwem Twittera/X. Narzędzie radzi sobie całkiem dobrze, przy czym mowa tu o zainstalowaniu ponad miliona modów w ciągu zaledwie jednej doby.
Modowanie radzi sobie całkiem dobrze – mamy ponad milion zainstalowanych modów w ciągu mniej niż 24 godzin.
Kilka godzin po wiadomości Swena, pracujący nad narzędziem Scott Reismanis ogłosił przebicie liczby trzech milionów pobrań, których będzie tylko więcej – numery bowiem wciąż rosną. Są to szczególnie dobre wieści dla graczy, którzy zwracają uwagę na zalety toolkitów i chcieliby doczekać się podobnych inicjatyw w innych produkcjach.
Przysięgam, że mody są w 80 procentach powodem, dla którego Skyrim odniósł tak ogromny sukces. Modowanie dziesięciokrotnie wydłuża długość życia gry. Wystarczy, że devowie dodadzą nowe mechaniki dla moderów. Zrobcie to, a gracze będą błagać o robienie kolejnych DLC.
- Qix213
Modowanie to NAJLEPSZA rzecz, jaka może spotkać grę dla jednej osoby/co-opa. [Mody] zapewniają czystą regrywalność. Za każdym razem.
Wszystkie studia chciały stworzyć „kolejnego Skyrima”, ale żadne z nich nie zrozumiało, jak ważna dla długowieczności i popularności Skyrima była społeczność moderów.
Odpowiedź brzmi: jest to niewykluczone, ale czasochłonne. Vincke wypowiedział się na ten temat podczas PAX West, wyznając iż celem studia jest zapewnienie wieloplatformowego wsparcia dla modów. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych, biorąc pod uwagę problematykę narzędzi do modowania na konsolach.
Zaczniemy od wersji na komputery osobiste. Wersja na konsole pojawi się nieco później, z racji że musi najpierw przejść przez mnóstwo procesów. To daje nam czas, by wyłapać ewentualne błędy i je naprawić.
Warto przy tym wspomnieć, że siódmy patch zawita na konsolach dopiero w październiku. Jest to jednocześnie ostatnia większa aktualizacja do Baldura.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.