Specjalne rozgrywki Champions Queue dla najlepszych graczy powracają. Niebawem odbędzie się kolejny sezon tego wydarzenia i dostęp do niego zostanie poszerzony.
Riot Games kontynuuje działania mające na celu uczynienie League of Legends mniej toksyczną grą. Studio poinformowało o powrocie Champions Queue, czyli specjalnych rozgrywek dla profesjonalistów pojedynkujących się w ramach League Championship Series (LCS) lub Ligi Latinoamérica (LLA). Do rozrywki dopuszczani są także zawodnicy z 16 najlepszych drużyn amatorskich z obu wiosennych kwalifikacji na poligonie. W założeniach kolejka tego rodzaju ma pozwolić na rozgrywanie meczy na najwyższym poziomie bez ryzyka natknięcia się na trolli.
Champions Queue jest więc zamkniętym środowiskiem, gdzie aktualnie wyłącznie zaproszeni gracze z Ameryki Północnej mogą rozgrywać mecze i rywalizować między sobą na odpowiednim poziomie. Riot Games z czasem planuje jednak poszerzyć liczbę zawodników także o zwykłych graczy. Ma to na celu m.in. stworzenie miejsca do odbywania treningów w normalnej atmosferze i dobrych warunkach.
Zawodnicy w trakcie meczy będą mogli porozumiewać się głosowo. Zagwarantowany ma być także niski ping serwera, choć może być on zależny od lokalizacji graczy. Uprawnieni do wzięcia udziału w Champions Queue e-sportowcy otrzymają zaproszenie na prywatny serwer na Discordzie, gdzie bot podzieli dziesięciu graczy na dwie drużyny. Ponadto streaming rozgrywek w Champions Queue może być wykonywany przez każdego, o ile tylko przejdzie proces aplikacji.
Champions Queue składa się z kilku sezonów. Każdy odbywa się w kilku etapach. Sezon wiosenny został podzielony na dwie rundy w okresie od 7 lutego do 11 kwietnia. Drugi trwał od 31 maja do 21 sierpnia i składał się z 3 etapów. Teraz studio Riot ogłosiło jednoetapowy powrót Champions Queue mający obowiązywać od 24 września do 6 listopada wraz z patchem 12.18. Finalny rozpocznie się zaś 17 listopada, a jego koniec nastąpi 13 grudnia. Gracze o najwyższych wynikach otrzymają nagrody pieniężne. Mecze są powiązane z Riot API, a wyniki (historia meczy) są dostępne na specjalnej stronie internetowej.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Damian Miśta
Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.