Gracz Starfielda odnalazł imponującą lokację w grze, która może być śladem po porzuconym wątku fabularnym

Czy Starfield może jeszcze zaskoczyć graczy? Tak, a nawet tych którzy w grze od Bethesdy spędzili kilkaset godzin. Okazuje się, że niektóre lokacje pierwotnie miały oferować graczom dużo więcej.

cooldown.pl

Michał Serwicki

Gracz Starfielda odnalazł imponującą lokację w grze, która może być śladem po porzuconym wątku fabularnym, źródło grafiki: Reddit/Constellation_XI.
Gracz Starfielda odnalazł imponującą lokację w grze, która może być śladem po porzuconym wątku fabularnym Źródło: Reddit/Constellation_XI.

Spotkaliście w grze kiedyś coś, co mogło trafić do finalnej wersji, a zostało niewykorzystanym elementem lub easter eggiem. Tego typu fragmenty produkcji zawsze wzbudzają w graczach zainteresowanie i powodują masę domysłów jakie questy i bohaterów mogliśmy spotkać podczas rozgrywki.

Starfield skrywa niewykorzystane lokacje?

Tego typu usunięte elementy niektórzy gracze znajdują często po bardzo wielu godzinach spędzonych w wirtualnym świecie, a czasem nawet wcale. Tego typu znajdźki można znaleźć przede wszystkim w rozbudowanych tytułach z otwartym i bogatym światem, gdzie twórcy specjalnie bądź przypadkowo zostawili niektóre ze swoich niedokończonych lub niewykorzystanych projektów.

Tym razem na podobne znalezisko natrafił jeden z fanów Starfielda, który po ponad 800 godzinach gry natrafił na kompleks budynków na planecie Maheo. Gracz był zaskoczony odkryciem, które okazało się niezwykle dopracowanym obiektem, z którym nie był powiązany żaden quest. Rozbudowaną lokację można teraz dzięki niemu oglądać na Reddicie.

Jak można zauważyć, budowla przedstawia coś w rodzaju eksluzywnego domu, bądź hotelu, który od dawna jest opuszczony i nieco zdemolowany. Taki wystrój zdecydowanie przywodzi na myśl niewykorzystany pomysł twórców i okazję na umieszczenie tutaj przynajmniej krótkiej misji.

Choć może się wydawać, że cała lokacja została zostawiona przez twórców i nic nie wnosi do gry, to komentujący wątek gracze szybko zauważyli, że ten kompleks to drugie po Paradiso miejsce, w którym możemy zdobyć stroje do nurkowania dla naszej postaci.

To nie jest przypadkowy POI, to w zasadzie jedyne cholerne miejsce w całym wszechświecie, w którym można niezawodnie zdobyć strój kąpielowy

– redR0OR

Jedyne poza kradzieżą z domków plażowych na Paradiso

– raven00x

Okazuje się, że tego typu lokacji jest więcej i zdaniem graczy warto ich szukać, by znaleźć takie miejsca jak chociażby kopalnia siarki Ka’zaal czy baza Vulture’s Roost.

Kopalnia siarki Ka'zaal. Jest to miejsce, w którym Barrett znalazł swój artefakt. Nie jest jednak powiązane z żadną istotną zawartością i trzeba się na nią natknąć.

Vulture’s Roost. Baza Ecliptic. Ponownie nie ma dla niej żadnej znaczącej historii ani misji. Po prostu można natknąć się na nią i oczyścić, by zdobyć losowe łupy. (…)

– rhn18

Deweloperzy z Bethesdy zapomnieli o niedokończonych lokacjach?

Niektórzy fani gry pozostają jednak przy stwierdzeniu, że na Maheo mieliśmy doświadczyć przeróżnych wydarzeń jednak Bethesda o tym zapomniała. Gracze wypominają deweloperom nieuwagę i niedbałość oraz wiele głupot, które trafiły do finalnej wersji gry.

(…) Naprawdę, oszałamia mnie to, jak bardzo spieprzyli tego typu rzeczy w całej grze. Nie chodzi nawet o to, że punkty POI pojawiają się tam, gdzie nie powinny... są błędy projektowe i niespójności w pojedynczych punktach POI. Jeden budynek ma śluzy powietrzne, ale sąsiedni już nie... otwory wentylacyjne otwierają się do atmosfery w budynkach ze śluzami powietrznymi... budynek można uznać za ciśnieniowy, nawet z gigantyczną dziurą w podłodze otwierającą go na zewnątrz... itd.

To Bethesda, firma znana z dbałości o szczegóły w swoich środowiskach. Po prostu tego nie rozumiem. (…)

– Deebz_

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy te miejsca od początku były zaplanowane przez twórców, czy zwyczajnie zostały pominięte w czasie produkcji. Na pewno odkrycie tajemniczej lokacji po kilkuset godzinach gry jest nie lada przeżyciem i być może fani Starfielda znajdą ich jeszcze więcej.

  • Różności
Podobało się?

0

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Premium GRYOnline.pl w lutym 2024 - podsumowanie nowości dla wspierających nasz portal

Następny
Premium GRYOnline.pl w lutym 2024 - podsumowanie nowości dla wspierających nasz portal

11 lat temu gracze ufundowali MMORPG za 2,2 miliona dolarów. Teraz Camelot Unchained ma termin premiery

Poprzedni
11 lat temu gracze ufundowali MMORPG za 2,2 miliona dolarów. Teraz Camelot Unchained ma termin premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl