Co takiego mógłby przekazać nam przeciwnik zamykający dodatek?
UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY ELDEN RING: SHADOW OF THE ERDTREE
Dziś mijają dwa tygodnie od premiery pierwszego dodatku do Elden Ring. Choć sporo graczy wciąż zmaga się z trudnościami, jakie stawia przed nimi rozszerzona kampania najnowszego dziecka FromSoftware, niektórym udało się sprostać wyzwaniu i pokonać wszystkich nowych bossów. Finałowe starcie spotkało się przy tym z lekkim zawodem przez wzgląd na panującą podczas walki ciszę.
Trudno powiedzieć, z jakiego powodu twórcy zrezygnowali z umieszczenia standardowego dialogu między graczem a bossem – zwłaszcza jeśli rozmowa rzeczywiście była w planach.
Finał Shadow of the Erdtree przywraca na pole bitwy Radahna, czyli półboga będącego synem królowej Rennali i Radagona. Radahn jest jednym z potencjalnych bossów w podstawce i choć nie zalicza się do obowiązkowych przeciwników, pokonanie go to wymóg do odblokowania Krainy Cienia – czyli miejsca akcji DLC.

Pod koniec kampanii okazuje się, że Miquella od początku planował rozpoczęcie Ery Współczucia, uznając Zmatowieńca (czyli postać gracza) za ostatnią przeszkodę. By nas powstrzymać, sprowadza z przeszłości Radahna w szczytowej formie, silniejszego niż w poprzednim starciu. Jednocześnie Gwiezdna Plaga nie wypowiada żadnego słowa podczas starcia – nie wiemy zatem, jakie są jego dokładne motywacje.
Przeglądając japońskie pliki dialogowe, jeden z graczy odkrył, że początkowo Radahn posiadał własne kwestie podczas walki w DLC. Nie wiadomo, na jakim etapie dokładnie miały się one pojawić – czy podczas kolejnej fazy, czy tuż przed rozpoczęciem bitwy.
Jam jest Radahn. Syn czerwonogrzywego Radagona oraz Rennali, Królowej Pełni Księżyca. Lew zrodzony by walczyć.
Gracze komentujący odkrycie autora wpisu przedstawiają różne teorie sugerujące, dlaczego twórcy zdecydowali się na zmianę. Miquella uznawał Radahna za miłosiernego boga, wyróżniającego się swoją dobrocią na tle panteonu – „lew zrodzony do walki” średnio wpasowuje się w tę wizję, zwłaszcza biorąc pod uwagę uwielbienie Gwiezdnej Plagi do boju.
Stąd narodziła się teoria, jakoby Miquella uciszył Radahna chcąc dopasować go do swojej własnej wizji. Jednocześnie rozpoczęcie Ery Współczucia z pewnością wymagałoby odrobiny siły, zwłaszcza na tych, którzy nie zgadzają się z podejściem antagonisty – Radahn mógłby być jego pięścią.
Ostatecznie wszystko mogłoby się skończyć inaczej, gdyby Miquella rozważniej dobierał sprzymierzeńców. Bo przecież co jak co, ale Zmatowieniec chętnie przywróciłby pokój w Ziemiach Pomiędzy, czyż nie?
4

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.