Do Baldur's Gate 3 trafił nowy towarzysz z własnymi dialogami i questem, a to dopiero początek

Do barwnej obsady BG3 dołącza nowa twarz – mroczny elf. Bohater będzie mieć własną progresję fabularną, a nawet głos. Całość zapowiada się naprawdę ciekawie.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Do Baldur's Gate 3 trafił nowy towarzysz z własnymi dialogami i questem, a to dopiero początek, źródło grafiki: Larian Studios.
Do Baldur's Gate 3 trafił nowy towarzysz z własnymi dialogami i questem, a to dopiero początek Źródło: Larian Studios.

Brakuje wam baldurowych inspiracji? Jak zawsze przychodzimy z pomocą. Tym razem polecamy waszej uwadze moda, w którym zagramy z zupełnie nową, stworzoną przez fanów postacią. Bohater nazywa się Veilyn i jest drowem – czarownikiem, którego historia kręci się wokół ucieczki przed trudną przeszłością. Rozszerzenie można pobrać ze strony NexusMods.

Chociaż mod jest dopiero na wstępnym etapie rozwoju, to już teraz zapowiada się kawał dobrej zabawy - Veilyn jest dostępny nie tylko jako towarzysz, ale możemy go też wybrać jako głównego bohatera kampanii i obejrzeć wydarzenia gry jego oczami. Ma w tej chwili napisane całkiem sporo dialogów, na które składają się zarówno towarzyskie pogawędki, jak i reakcje na wydarzenia fabularne i otoczenie.

Nowa saga z mrocznymi elfami w tle

Autor moda zdradza, że cała postać jest już teraz rozpisana na trzy akty – poszczególne elementy czekają jednak na razie na implementację.

Larian Studios - Do Baldur's Gate 3 trafił nowy towarzysz z własnymi dialogami i questem, a to dopiero początek - wiadomość - 2024-11-05
Larian Studios

Czy Veilyna będzie można romansować? Jak najbardziej, ale musimy uzbroić się w cierpliwość. Przyznaję jednak, że najbardziej ciekawi mnie, jak twórca potraktuje kulturę drowów. To jeden z ciekawszych elementów lore gry, ale oprócz spotkania z Mintharą i kilkoma epizodycznymi postaciami (Kar’niss, Araj Oblodra, Viconia DeVir) nie mamy zbyt wielu okazji, żeby dowiedzieć się więcej na temat mrocznych elfów.

Z kolei samo granie drowami (bo mamy opcję wyboru tej rasy w kreatorze postaci) też nie wyczerpuje wszystkich związanych z nimi możliwości. Choć oczywiście dostaniemy dość sporo związanych z nimi kwestii dialogowych.

Zapowiada się więc świetne rozszerzenie już i tak rozbudowanej fabuły. W planach są nowe lokacje połączone z questem bohatera, jeszcze więcej zadań pobocznych, cały system punktów aprobaty napisany pod niego, oryginalne przedmioty związane z jego wątkiem fabularnym, a nawet nowe dialogi postaci fabularnych komentujących zachowanie bohatera. W pewnym momencie Veilyn ma przemówić także własnym głosem, lecz na to musimy jeszcze poczekać – na razie mod obejmuje jedynie bezgłośne wypowiedzi.

Co jeszcze warto wiedzieć? Żeby uruchomić moda, musimy zainstalować ImpUI. Autor zaleca też, żeby przed rozpoczęciem rozgrywki z aktywowaną zawartością najpierw wyłączyć wszystkie pozostałe rozszerzenia wpływające na wygląd danego poziomu (jak np. mod zmieniający wygląd naszego obozu) czy pliki skryptu (Alfira jako towarzyszka). Jeśli postanowiliście wypróbować nowego bohatera, koniecznie dajcie znać w komentarzach. A jeśli komuś z Was marzy się kariera aktora dubbingowego, twórca prowadzi nabór do swojego projektu.

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Projektant GTA: SA ujawnił prawdopodobnie największy błąd, jaki przegapili twórcy kultowego open worlda

Następny
Projektant GTA: SA ujawnił prawdopodobnie największy błąd, jaki przegapili twórcy kultowego open worlda

„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord

Poprzedni
„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl