Counter-Strike 2 przyniesie wiele zmian, a wśród nich mają być zwiększone obrażenia po wybuchu bomby. Nowe podejście twórców w tym aspekcie rozgrywki jednak nie do końca spodobało się graczom.
Wiele dyskutuje się o Counter-Strike 2, ale jeden z aspektów rozgrywki był rzadko poruszany. Chodzi mianowicie o bomby i zwiększone obrażenia po jej detonacji na mapach – tę sprawę dobrze wyjaśnił gracz, który podzielił się swoim filmem na subreddicie GlobalOffensive.
Wielu graczy CS-a nie raz podkładało bomby i szybko uciekało z obszaru objętego skutkami detonacji. Cóż, w CS 2 trzeba będzie poruszać się o wiele sprawniej, aby uniknąć śmierci, ponieważ twórcy znacznie zwiększyli obrażenia oraz zasięg oddziaływania fali uderzeniowej po wybuchu.
Na te zmiany uwagę zwrócił użytkownik Reddita, 4kJacky. W nieco ponad trzyminutowym materiale porównał obrażenia graczy w Counter-Strike: Global Offensive oraz w nadchodzącym CS 2.
Należy zaznaczyć, że bomba na każdej mapie w CS ma określony przez twórców „damage”, czyli liczbę odbieranego hp, oraz „radius” – zasięg oddziaływania fali uderzeniowej po wybuchu. Na powyższym materiale widać, jak bardzo zwiększą się te wartości w nowej odsłonie popularnej strzelanki.
Dla przykładu można przytoczyć mapę Overpass:
Oznacza to, że tam, gdzie do tej pory gracz mógł przetrwać wybuch, tracąc tylko małą część życia, teraz może zginąć. Nie będzie to dotyczyło jednak wszystkich map; liczby „damage” i „radius” z CS:GO pozostaną takie same w CS 2 m.in. na Dust 2, Ancient czy Anubis.
Niewątpliwie zmiany te wpłyną jednak na styl grania. Wraz z nadejściem „dwójki” trzeba będzie na nowo opracować taktykę, która zapewni przetrwanie wybuchu. Nie musi to oczywiście być zła wiadomość – większy zasięg oddziaływania wybuchu zmusi graczy do znalezienia nowych, bezpiecznych kryjówek i rezygnacji z przyzwyczajeń.
W komentarzach pod zamieszczonym materiałem można spotkać się z mieszanym odbiorem zmian wprowadzonych przez Valve. Jeden z graczy zauważa, że aby w ogóle nie doznać obrażeń na jednej z map, trzeba będzie szybko powrócić na respawn CT/T.
Mam wrażenie, że trochę przesadzili (twórcy – red.). Zwłaszcza w przypadku Nuke'a – to szaleństwo, że musisz przejść całą drogę do respawnu T/CT, aby nie odnieść żadnych obrażeń od bomby podłożonej na A.
– Notladub
Inny także przywołuje przykład mapy Nuke, aby wyrazić swoją opinię.
Bomba, która wyrządza ci szkody przez ściany lub całą pieprzoną podłogę na Nuke, nie niszcząc niczego innego, jest głupia.
– EdziePro
Przypomnijmy, że pierwotnie Valve zapowiedziało wydanie CS 2 latem. Powoli zbliżamy się do jego końca, więc premiera gry powinna znajdować się tuż za rogiem. Być może nastąpi ona we wrześniu, ale należy czekać na oficjalne ogłoszenie od twórców.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Gracze CS2 są zirytowani, że konkurencyjna produkcja zgapiła mapę z ich gry
4

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.