Lista towarzyszy | Towarzysze | Dragon Age Początek poradnik Dragon Age: Początek
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Lista towarzyszy
Poniższa tabelka prezentuje wszystkich ośmiu towarzyszy, zestawiając ich mocne i słabe strony oraz objaśniając w jaki sposób ich odnaleźć:
ALISTAIR (człowiek, wojownik) Moment dołączenia: W trakcie rozwiązywania questu Dołączenie do Szarych Strażników [Ostagar ]. Uwagi: Z usług Alistaira warto korzystać nawet wtedy jeśli główny bohater jest wojownikiem. Z postacią tą związanych jest wiele interesujących kwestii dialogowych, a ponadto Alistair może okazać się bardzo pomocny na polu bitwy. Premia za dobre relacje do: kondycji | |
LELIANA (człowiek, łotrzyk) Moment dołączenia: Po dotarciu do [Lothering - Schronienie Deina ] i rozprawieniu się z przeciwnikami. Uwagi: Z usług Leliany warto korzystać praktycznie przez całą grę, naturalnie przy założeniu, że gra się dobrą postacią. Może się ona przydać zarówno do walki (polecam na dystans) jak i do otwierania zamków oraz przygotowywania pułapek. Premia za dobre relacje do: sprytu | |
LOGHAIN (człowiek, wojownik) Moment dołączenia: Szansa przyłączenia Loghaina pojawia się w końcówce głównego questu Zjazd możnych. Po pokonaniu Loghaina w honorowym pojedynku lub w bitwie wysłuchaj planu Riordana i zezwól na to żeby mógł on przystąpić do rytuału dołączenia do Szarych Strażników, ignorując sprzeciw ze strony innych osób (głównie Alistaira). Uwagi: Loghain jest pod wieloma względami wyjątkową postacią, gdyż dołączenie go do drużyny wiąże się ze śmiercią Alistaira (najgorszy wariant) lub opuszczeniem przez niego zespołu (najlepszy wariant). Już po dołączeniu Loghaina warto wybrać dla niego podobne przedmioty, których używał do tej pory Alistair. | |
MORRIGAN (człowiek, mag) Moment dołączenia: Po zakończeniu questu Wieża Ishal, a konkretnie w trakcie rozmowy z Flemeth w [Głęboko w Głuszy ]. Ma to miejsce przed wyprawą do [Lothering ]. Uwagi: Morrigan jest idealnym wyborem dla złej postaci, aczkolwiek miej na uwadze, że na liście jej domyślnych czarów nie ma zaklęć, które mogłyby pomóc w leczeniu członków drużyny. Premia za dobre relacje do: magii | |
OGAR MABARI (zwierzę, pies bojowy) Moment dołączenia: Jeżeli wybrałeś pochodzenie człowieka szlachcica to w trakcie rozgrywania prologu w [Zamek Cousland ]. W przeciwnym wypadku już po rozpoczęciu przygody, w trakcie swobodnego przemierzania świata gry. Uwagi: Ogar jest bardzo pomocny w początkowej fazie rozgrywki. Po zlokalizowaniu do "pełnoprawnych" towarzyszy warto podmienić go na jakąś w pełni inteligentną istotę. | |
OGHREN (krasnolud, wojownik) Moment dołączenia: Oghren automatycznie Cię zaczepi i zaproponuje swoje usługi niedługo po tym jak przystąpisz do rozwiązywania questu Kowadło Pustki. Miejsce spotkania to [Orzammar - Dzielnica gminu ]. Uwagi: Oghren jest jednym z lepszych wojowników, których możesz mieć w drużynie. Rozważ skorzystanie z jego usług nawet jeśli grasz dobrą postacią, gdyż trudno go obrazić. Premia za dobre relacje do: kondycji | |
STEN (wojownik, qunari) Moment dołączenia: Po zakończeniu questu Uwięziony qunari [Lothering ]. Uwagi: Sten będzie jednym z najlepszych pomocników złej postaci, głównie z uwagi na swoją niebywałą wytrzymałość. Warto także w miarę szybko wykonać jego quest, tak by odzyskał swój świetny miecz. Premia za dobre relacje do: siły | |
WYNNE (człowiek, mag) Moment dołączenia: W trakcie rozwiązywania questu Przerwany krąg, a konkretnie po dotarciu do jednego z większych pomieszczeń w [Wieża Kręgu - Pokoje uczniów ]. Uwagi: Z usług Wynne nie warto rezygnować jeżeli grasz dobrą postacią. Jej umiejętność leczenia członków drużyny jest nieoceniona, a ponadto już na starcie będzie dysponowała dobrym kosturem i płaszczem maga. Premia za dobre relacje do: siły woli | |
ZEVRAN (elf, łotrzyk) Moment dołączenia: Po obejrzeniu cut-scenki o wynajęciu Antivańskich Kruków i pokonaniu skrytobójców [Długa droga ]. Ma to miejsce w dalszej fazie gry, a do spotkania dojdzie przy pierwszej okazji od momentu obejrzenia filmiku. Uwagi: Zevran może się szczególnie przydać do okradania innych mieszkańców Fereldenu i włamywania do skrzyń. W walce jest średnio skuteczny. Premie za dobre relacje do: zręczności, siły |
Poniższa tabelka zawiera moje propozycje odnośnie składu drużyny w zależności od klasy postaci i wybranego nastawienia głównego bohatera:
Klasa postaci | Nastawienie | Zalecany skład drużyny |
Wojownik | Dobry | Alistair, Wynne, Leliana |
Mag | Dobry | Alistair, Leliana, Ogar mabari (lub Oghren) |
Łotrzyk | Dobry | Alistair, Wynne, Ogar mabari (lub Oghren) |
Wojownik | Zły | Morrigan, Sten, Zevran |
Mag | Zły | Sten, Zevran, Oghren |
Łotrzyk | Zły | Sten, Oghren, Morrigan |