Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Shale - Ważne informacje | DLC - Kamienny więzień | Dragon Age Początek poradnik Dragon Age: Początek

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Shale - Ważne informacje

SHALE (golem, wojownik) - Shale - Ważne informacje | DLC - Kamienny więzień | Dragon Age Początek - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

SHALE (golem, wojownik)

Moment dołączenia: Po ukończeniu questu Golem w Honnleath [Honnleath ].

Uwagi: Shale warto dołączyć w zamian za jednego z wojowników, z usług którego korzystało się do momentu ukończenia DLC. Przemawiają za tym ponadprzeciętne umiejętności bojowe golema, interesujący zbiór talentów oraz fakt, że trzeba zadbać jedynie o zapełnienie dwóch slotów ekwipunku.

Premia za dobre relacje do: siły

EKWIPUNEK GOLEMA:

Shale jest pod wieloma względami wyjątkową członkinią drużyny, aczkolwiek w pewnych aspektach zarządzanie golemem prezentuje się podobnie do sprawowania kontroli nad wojownikiem. Jedna z głównych zmian polega na konieczności stosowania kryształów zamiast tradycyjnych zbroi oraz broni. Podobnie jak w przypadku ogara mabari dostępne są dwa sloty, do których wkłada się odnajdywane lub kupowane klejnoty.

Kryształy pojawiają się w dwóch zasadniczych rozmiarach. Małe kryształy stanowią mianowicie zastępstwo tradycyjnych broni, a duże kryształy są zamiennikami całych zbroi. Każdy kryształ opisany jest oczywiście szeregiem współczynników określających premie do statystyk na jakie można liczyć. Wszystkie kryształy (duże i małe) występują w pięciu odmianach - duchowej, ogniowej, lodowej, błyskawicy i naturalnej. Zdecydowanie radzę dążyć do tego żeby "montowane" na ciele golema kryształy (mały i duży) były tego samego typu (np. dwa duchowe czy dwa ogniowe), dzięki czemu nagrodzony zostaniesz specjalną premią do współczynników. Równolegle radzę dbać o stosowanie kryształów możliwie jak najlepszej jakości (co najmniej czystych).

Jak już wcześniej wspomniałem, ważne jest to żeby dodatek Kamienny więzień zainstalować możliwie jak najwcześniej, dzięki czemu będziesz mógł przystąpić do kolekcjonowania kryształów na długo przed oficjalną wyprawą do Honnleath. Obowiązują tu zbliżone reguły do pozostałych elementów ekwipunku, tak więc rekomendowane jest zaglądanie do wszelakich skrzyń, jak również badanie ciał poległych przeciwników. Nowe kryształy możesz też na bieżąco kupować u handlarza Gorima, którego odnajdziesz w Orzammarze w Dzielnicy Gminu. Warto nadmienić, że jego oferta będzie się zmieniała przy każdej kolejnej wizycie w krasnoludzkiej twierdzy.

TALENTY GOLEMA:

Shale nie ma możliwości korzystania z żadnych umiejętności, ale za to dostępnych jest osiem standardowych talentów wojownika oraz szesnaście unikalnych talentów golema. Generalnie możliwe są dwa style gry tą postacią - ofensywny i defensywny. Jeżeli zamierzasz wykorzystywać Shale do działań ofensywnych zapoznaj się bliżej z talentami z pierwszego i trzeciego rzędu. Jeżeli zamierzasz wykorzystywać Shale do działań defensywnych zainteresuj się głównie drugim rzędem i w miarę możliwości wzbogacaj swój wachlarz talentów pozycjami z czwartego rzędu.

Pierwszy rząd to talenty o charakterze ofensywnym, na które warto się zdecydować jeśli Twój golem ma być wykorzystywany do rozprawiania się z oddziałami przeciwnika w bezpośrednich starciach. Za każdym razem warto rozpocząć od aktywowania Druzgocących ciosów, oferujących różnorakie premie do pozostałych talentów z tego rzędu. Grzmotnięcie jest doskonałą zdolnością do pokonywania pojedynczych przeciwników, zwłaszcza że oprócz szansy zadania im trafienia krytycznego pojawia się też możliwość ich odrzucenia. Wstrząs jest z kolei świetnym talentem do radzenia sobie z grupkami potworów. Za każdym razem przed jego aktywowaniem proponuję wbiec pomiędzy przeciwników, tak by fala uderzeniowa dotarła do możliwie jak największej ich liczby. Morderczy cios jest najlepszym wyborem do walk z bossami, dając szansę na zadanie atakowanej bestii potężnych obrażeń krytycznych. Pamiętaj, że korzystanie z talentów wspomaganych Druzgocącymi ciosami wiąże się z obniżeniem współczynnika obrony Shale, a ponadto w przypadku Morderczego ciosu zgadzasz się na wyczerpanie całego paska wytrzymałości!

Drugi rząd to talenty o charakterze wybitnie defensywnym i warto je odblokować jeśli Twój golem ma brać większość ciosów "na siebie" i jednocześnie odciągać uwagę przeciwników od pozostałych członków drużyny (w szczególności mowa to u magach oraz łucznikach). Kamienne serce funkcjonuje tu na zbliżonych zasadach do Druzgocących ciosów z pierwszego rzędu, będąc talentem podtrzymywanym. Zdolność ta sama w sobie oferuje cenne premie do obrony i odporności na żywioły, a ponadto wzmacnia działanie trzech pozostałych talentów. Huk ma dwa główne zastosowania, a mianowicie pozwala na ogłuszenie wszystkich stojących w pobliżu wrogów oraz na zwrócenie ich uwagi na golemie. Jest to szczególnie istotne w przypadku walk z potężniejszymi potworami (np. wrzeszczotami), dzięki czemu słabsi członkowie Twojej drużyny nie będą musieli być nieustannie ochraniani. Ryk kamienia cechuje się zbliżonymi założeniami do Huku, przy czym w tym przypadku chodzi o odwrócenie uwagi jednego wybranego przeciwnika. Talent ten warto oczywiście używać w trakcie pojedynków z bossami. Nie zapomnij mieć jednocześnie załączonego Kamiennego serca, dzięki czemu zapewnisz sobie BARDZO cenną premię do regeneracji paska zdrowia. Regenerująca eksplozja wzorem Huku pozwala nie tylko na ogłuszenie wszystkich stojących przeciwników, ale i na ich odrzucenie. Niestety, z racji powolnej regeneracji tej zdolności, nie będziesz mógł z niej zbyt często korzystać.

Trzeci rząd to talenty o charakterze ofensywnym, lecz w przeciwieństwie do pierwszego rzędu mowa jest tu o atakach na odległość, a nie potyczkach w zwarciu. Tradycyjnie już, pierwszy talent z tej grupy (Mistrzostwo kamienia) reprezentuje kategorię zdolności podtrzymywanych, oferując premie do pozostałych pozycji z tego rzędu. Warto zauważyć, że mając aktywne Mistrzostwo kamienia możesz liczyć na premię do własnych ataków dystansowych oraz na premię do obrony przed atakami dystansowymi wroga. Nieoceniona jest także możliwość równoległego pozytywnego wpływania na skuteczność ataków dystansowych innych członków drużyny (celność, szansa zadania trafienia krytycznego, szybkostrzelność), lecz żeby patent ten zadziałał muszą oni stać w pobliżu golema. Miotanie głazów być może jest Ci znane z pobytu w Pustce. Warto tu dodać, że rzucany głaz może zranić (i powalić) więcej niż jeden cel, zakładając oczywiście, że przeciwnicy stali obok siebie. Z Uścisku ziemi warto korzystać szczególnie wtedy gdy przeciwnikom uda się zbliżyć do golema. Nie tylko pojawia się bowiem możliwość ich chwilowego unieruchomienia, ale zwiększają się szanse, że po powrocie do pełni sił zainteresują się innym celem. Nawałnica głazów to usprawniona wersja Miotania głazów. Rzucanych jest kilka tego typu obiektów, a przeciwnicy mogą dodatkowo otrzymać karę do mobilności. Pamiętaj, że korzystanie z talentów wspomaganych Mistrzostwem kamienia prowadzi do obniżenia współczynników obrony oraz pancerza. Ponadto w przypadku dwóch ataków związanych z rzucaniem głazów możliwe jest przypadkowe trafienie sojusznika. Dobrze jest więc namierzać te grupy, w pobliżu których aktualnie nikogo innego nie ma.

Czwarty rząd to talenty o charakterze defensywnym i powinny ona stanowić uzupełnienie Twojej strategii defensywnej, opartej w głównej mierze o wykorzystywanie zdolności z drugiego rzędu. Grupa ta jest dość nietypowa, a to dlatego, że składa się z jednego talentu podtrzymywanego i trzech biernych. Kamienna aura obejmuje swoim działaniem znajdujących się w pobliżu golema sojuszników, oferując premie do ataku, obrony i tempa regeneracji paska zdrowia. Musisz się też niestety liczyć ze skutkami ubocznymi, dotyczącymi obniżenia obrony samego golema, stopniowego wysysania jego wytrzymałości oraz ryzyka wystąpienia paraliżu. Jeśli chodzi o talenty bierne, radziłbym je stopniowo nabywać, gdyż z każdą kolejną zdolnością odblokowaną zostaną nowe premie dla golema i/lub pozostałych członków zespołu.

PREZENTY DLA SHALE:

Analogicznie do pozostałych członków drużyny możesz przekazywać prezenty Shale, tak by poprawiać z nią relacje. Warto tu zaznaczyć, że dużą liczbę punktów możesz zdobyć w trakcie rozmów z golemem oraz wykonując unikalny quest Shale (Wspomnienia golema). Wszystko to powinno zaowocować relacjami na poziomie około 70 punktów już po powrocie z thaigu Cadasha. Prezenty "zarezerwowane" dla golema to nadzwyczajne odmiany kryształów, które pojawią się w ofercie wybranych handlarzy już po zainstalowaniu dodatku. Konkretnie po przedmioty te możesz wybrać się do:

- Alaritha w Denerim (Elfie obcowisko)

- Alimara w Orzammarze (Kurzowisko)

- Faryna w Górach Mroźnego Grzbietu

- Figora w Orzammarze (Dzielnica gminu)

- Garina w Orzammarze (Dzielnica gminu)

- Kwatermistrza w Wieży Kręgu (Pokoje uczniów)

- Legnara w Orzammarze (Dzielnica gminu)

- Wyciszonego właściciela w Denerim (Sklep "Cuda Thedas")

Ponadto jeden z klejnotów może być odnaleziony w piwnicy Wilhelma w Honnleath, czyli jeszcze w trakcie rozgrywania questu związanego z chęcią przebudzenia golema.