Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1701 - poradnik do gry

Anno 1701 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kupcy | Rozbudowa poradnik Anno 1701

Rozbudowa - kupcy

POJEMNOŚĆ DOMU:

 

30 osób (1 tona drewna, 1 tona narzędzi, 3 tony cegieł)

DOSTĘPNE BUDYNKI:

 

Strażnica III (Umożliwia werbunek najsilniejszych jednostek lądowych, prowadzi ostrzał)

Stocznia II (Umożliwia budowę najpotężniejszych statków)

Uniwersytet (Zaspokaja potrzebę edukacji i umożliwia prowadzenie badań uniwersyteckich)

Senat (Zaspokaja potrzebę władzy)

Krzew II (Element dekoracyjny)

Plac II (Element dekoracyjny)

Fontanna z koniem (Element dekoracyjny)

Posąg kawalerzysty (Element dekoracyjny)

Obelisk (Element dekoracyjny)

Kopalnia marmuru (Pozyskuje surowy marmur ze złóż marmuru)

Kamieniarz marmuru (Przerabia surowy marmur na marmur zdatny do użycia)

Kopalnia złota (Wydobywa złoto z żyły złota)

Złotnik (Przerabia złoto i kamienie szlachetne na biżuterię)

Kopalnia kamieni szlachetnych (Wydobywa kamienie szlachetne ze złoża kamieni szlachetnych)

Fabryka ambry (Przerabia olej wielorybi na ambrę)

Fabryka perfum (Przerabia ambrę i kwiaty na perfumy)

Plantacja kwiatów (Produkuje kwiaty, które są składnikiem perfum)

Stajnie (Umożliwia werbunek jednostek konnych)

POTRZEBY NIEZBĘDNE DO ŻYCIA:

 

Żywność

Wspólnota

Sukno

Wiara

Edukacja

Alkohol

Tytoń

Czekoladki

Olej do lamp

Sztuka

POTRZEBY NIEZBĘDNE DO AWANSU:

 

Perfumy (Z perfumerii)

Biżuteria (Od złotnika)

Kość słoniowa (Od jednego z plemion - lub inne dobro specjalne)

Władza (Dom musi być w zasięgu senatu)

POTRZEBY, KTÓRE NALEŻY ZABLOKOWAĆ DO CHWILI STARAŃ O AWANS:

 

Perfumy

Biżuteria

Kość słoniowa (lub inne dobro specjalne)

STRATEGIA:

O ile tylko udało wam się zadbać o odpowiednie zapasy czekoladek i oleju wielorybiego to kupcy mogą okazać się jeszcze lepszym interesem niż obywatele. Pamiętać należy, iż dom kupca liczy 30 osób. Jest to zatem wzrost zapotrzebowania na towary rzędu 50%. Uważajcie, zatem ilu nowych kupców sprowadzacie na wyspę i dbajcie, by poziom zaopatrzenia utrzymywał się na stałym poziomie.

Jak widać na załączonym wyżej obrazku, mimo wielu budynków produkcyjnych kupcy potrafią dać całkiem solidny dochód - Kupcy - Rozbudowa - Anno 1701 - poradnik do gry

Jak widać na załączonym wyżej obrazku, mimo wielu budynków produkcyjnych kupcy potrafią dać całkiem solidny dochód. Na tym poziomie powinniście rozwinąć osadę do 2000-2500 mieszkańców. Oczywiście pamiętajcie o zasadach rozbudowy i róbcie to stopniowo, by nie sprowokować kryzysu zaopatrzenia. Gdy osiągnięcie przychody z podatków rzędu 1000-1500 sztuk złota na minutę (lub więcej), przyśpieszcie grę i zacznijcie gromadzić złoto. Nie zapominajcie o uzupełnianiu zapasów dóbr, które ściągacie z innych wysp.

Kupcy to niemal najwyższy poziom rozwoju społecznego. Wyżej są tylko arystokraci, którzy płacą największe podatki i umożliwiają budowę zamku niezbędnego do otrzymania niezależności. Większość budynków dostępnych z poziomu kupców ukierunkowana jest wyłącznie na to, by możliwym był awans na poziom arystokratów. Do dyspozycji będziecie mieli też wiele budynków dekoracyjnych, którymi możecie uświetnić wygląd swojej osady.

Aby awansować na wyższy poziom niezbędnym jest zaspokojenie potrzeb związanych z perfumami, biżuterią, dobrem specjalnym i władzą. Najłatwiej jest zaspokoić zapotrzebowanie na władzę. Wystarczy wpleść w osiedle budynki senatu, które dysponują dużym zasięgiem i przyzwoitym kosztem utrzymania (60 sztuk złota na minutę).

Prawdziwą trudność stanowi zaspokojenie pozostałych potrzeb. Dotyczą one, bowiem towarów bardzo kosztownych. Najłatwiej będzie zdobyć perfumy. Powstają one z kwiatów i ambry. Ambra produkowana jest w fabryce ambry, w oparciu o olej wielorybi, który już powinniście mieć w swoich magazynach. Przed rozpoczęciem produkcji pomyślcie o dodatkowym źródle dostaw i zróbcie zapas rzędu 100-200 ton. Unikniecie dzięki temu kryzysu zaopatrzeniowego związanego ze wzrostem zapotrzebowania na to dobro. Drugim składnikiem perfum są kwiaty. Pozyskanie kwiatów to nic trudnego. Są one bardzo tanie i najłatwiej będzie je skupić kurierem oraz przy pomocy biernego handlu. Jeżeli tylko macie możliwość ich wyhodowania to zróbcie to. Przed rozpoczęciem produkcji perfum powinniście mieć maksymalny zapas kwiatów i ambry. Pamiętajcie o tym, by zablokować kupcom dostęp do perfum na czas przygotowań do awansu.

Trudniejszą sprawą będzie pozyskanie biżuterii. Jeżeli dysponujecie złożami kamieni szlachetnych i złota to sprawa będzie stosunkowo prosta. Wystarczy wybudować odpowiednie kopalnie i budynki produkcyjne. Następnie poczekać, aż w magazynach znajdzie się możliwie najwięcej biżuterii (co najmniej 100 ton). Jeżeli będzie wam brakować któregoś z tych surowców to będziecie musieli nabyć go w drodze handlu. Zaznaczam jednak, iż będzie to bardzo kosztowne i o wiele lepszym pomysłem będzie opóźnienie rozwoju kosztem nawet wojny o te surowce.

Po zgromadzeniu zapasu perfum i biżuterii będziecie musieli zadbać o odpowiednią rezerwę dobra specjalnego. Aby zaspokoić potrzeby na dobro specjalne, przeszukajcie magazyny neutralnych nacji. Gdy znajdziecie tę, która je sprzedaje (czerwony kolor) to zadbajcie o poprawność waszych relacji, których owocem powinno być podpisanie paktu braterskiego. Dzięki niemu będziecie mogli kupować wybrane dobro. Jak poprawić relacje? Po prostu handlować, a szczególnie kupować.

Podobnie jak względem innych surowców tak i tutaj trzeba zgromadzić odpowiedni zapas. Powinno być to, co najmniej 100 ton. Nie zapomnijcie również o marmurze, który jest niezbędny do wybudowania domu arystokraty (można go bez problemu skupić lub wydobyć, jeśli macie taką możliwość). Gdy będziecie już gotowi do awansu zatrzymajcie grę i na spokojnie przekalkulujcie czy wam się to opłaca. Dobra, które były niezbędne do awansu będą podstawowymi dobrami arystokratów. Zapotrzebowanie na nie będzie ogromne i nie zdołacie go zaspokoić nawet mimo wysokich wpływów z podatków. Awans na wyższy poziom ma wyłącznie jedną korzyść. Jest nią możliwość wybudowania zamku, który będzie w stanie przyjąć królową i dać wam niezależność.