Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1701 - poradnik do gry

Anno 1701 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dyplomacja | Podstawy rozgrywki poradnik Anno 1701

Dyplomacja prowadzona jest w oparciu o ekran dyplomacji.

W centrum znajduje się wizerunek gracza - Dyplomacja - Anno 1701 - poradnik do gry

W centrum znajduje się wizerunek gracza. Dookoła znajdują wizerunki przywódców znanych nacji. Obok każdego wizerunku znajduje się pasek relacji. Im wskaźnik jest niżej tym relacje są gorsze.

Kolor zielony

Relacje są idealne. Przedstawiciel danej nacji z chęcią podpisze sojusz lub pakt braterski.

Kolor żółty

Relacje są poprawne. Przedstawiciel danej nacji z chęcią podpisze umowę handlową.

Kolor szary

Relacje są neutralne. Aby możliwe było podpisanie jakiegokolwiek traktatu należy podnieść wskaźnik do poziomu żółtego.

Kolor czerwony

Relacje są bardzo złe. Przedstawiciel danej nacji może w każdej chwili wypowiedzieć wojnę.

Sojusz i pakt o braterstwie

Są to najwyższe z dostępnych traktatów. Sojusz można podpisać z głównymi nacjami (konkurentami gracza), a pakt o braterstwie z nacjami neutralnymi. Sojusznicy dzielą pole widzenia i zobowiązują się do wzajemnego wsparcia ekonomicznego i militarnego.

Umowa handlowa

Umowa handlowa umożliwia swobodny handel pomiędzy dwoma nacjami. Bez niej magazyny pozostaną zamknięte.

Danina i pochlebstwo

Danina i pochlebstwo są instrumentami mającymi na celu poprawę relacji z wybraną nacją. Niestety ich skuteczność jest nikła i z reguły generują one efekt odwrotny do zamierzonego.

Trybut

Czasami przedstawiciel jednej z głównych nacji może mniej lub bardziej stanowczo zażądać trybutu. Udzielenie mu bezzwrotnej pożyczki z reguły wpływa pozytywnie na relacje między jego narodem, a graczem. Odmowa generuje skutek odwrotny.

Niezależność

Z chwilą zgromadzenia w skarbcu większej liczby monet, przypomni sobie o was królowa. Najczęściej będzie chciała złota. Po każdej kolejnej daninie pasek relacji z dworem będzie stawał się coraz pełniejszy. Z chwilą napełnienia całego paska (kosztuje to około 100 tyś. monet), królowa zadeklaruje chęć przybycia na wyspę. Będzie to możliwe po wybudowaniu gmachu głównego zamku i latarni. Skutkiem przybycia królowej na wyspę będzie otrzymanie niezależności, dzięki czemu nie będzie już ona żądała danin.

Elementy wpływające na relacje z innymi nacjami

Ogólnie rzecz biorąc na relacje z nacjami wpływają najbardziej stosunki handlowe. Jeżeli tylko dbamy o to, by od każdego czasem coś kupić i sprzedać to wojna będzie bardziej opowiastką niż rzeczywistością. Dzięki handlowi relacje można poprawić praktycznie z każdym (nawet z piratami).

Na relacje z głównymi nacjami wpływa też hojność. Im częściej zgodzimy się zapłacić trybut, tym bardziej będziemy lubiani. Nie bez znaczenia pozostają też relacje z dworem i rozwój wyspy. Każda danina przekazana dworowi to większy szacunek wśród rywali. Podobnie jak i awans na kolejny poziom społeczny. Z drugiej zaś strony, odmowa królowej spowoduje reakcję negatywną, której konsekwencją może być nawet wielka wojna.