Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1701 - poradnik do gry

Anno 1701 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Osadnicy | Rozbudowa poradnik Anno 1701

Rozbudowa - osadnicy

Osadnicy to pobożni ludzie, którzy zajmują się przede wszystkim modlitwą i uprawą roli. Będą mogli przekształcić się w obywateli dopiero, gdy zostaną zdeprawowani przez alkohol, sukno i tytoń.

POJEMNOŚĆ DOMU:

 

13 osób (1 tona drewna, 1 tona narzędzi)

DOSTĘPNE BUDYNKI:

 

Budynek handlowy II poziom (Udostępnia 2 wozy, zwiększa zasięg wioski, składuje towary)

Strażnica I poziom (Umożliwia werbunek podstawowych jednostek piechoty, prowadzi ostrzał)

Wieża obronna (Prowadzi ostrzał)

Stocznia I poziom (Umożliwia budowę podstawowych statków)

Szkoła (Umożliwia zaspokojenie potrzeby edukacji)

Gildia Masonów (Umożliwia wynalezienie akcji wywiadowczych)

Kopalnia gliny (Wydobywa glinę ze złoża gliny)

Cegielnia (Wypala cegły z gliny)

Hodowla bydła (Hoduje bydło)

Rzeźnik (Przerabia bydło na żywność)

Kuźnia broni (Wykuwa broń z żelaza)

Plantacja chmielu (Dostarcza chmiel)

Browar (Wytwarza piwo z chmielu - alkohol)

Kopalnia rudy żelaza (Umożliwia wydobycie rudy żelaza)

Huta (Przetapia rudę na żelazo)

Kuźnia narzędzi (Wykuwa narzędzia z żelaza)

Plantacja trzciny cukrowej (Dostarcza trzcinę cukrową)

Destylarnia (Przerabia trzcinę cukrową na alkohol)

Plantacja tytoniu (Dostarcza surowy tytoń)

Fabryka tytoniu (Produkuje tytoń z surowego tytoniu)

POTRZEBY NIEZBĘDNE DO ŻYCIA:

 

Żywność

Wspólnota

Sukno

Wiara

POTRZEBY NIEZBĘDNE DO AWANSU:

 

Edukacja (Dom musi być w zasięgu szkoły)

Alkohol (Z destylarni lub browaru)

Tytoń (Z fabryki tytoniu)

POTRZEBY, KTÓRE NALEŻY ZABLOKOWAĆ DO CHWILI STARAŃ O AWANS:

 

Alkohol

Tytoń

STRATEGIA:

Rozbudowa z poziomu osadników to najżmudniejsza i najdłuższa część gry. Sukces na tym polu wymaga poznania dwóch głównych zasad rządzących grą. Pierwsza dotyczy samofinansowania, a druga efektywnego zaopatrywania. Zacznijmy od samofinansowania.

W Anno 1701 nie oddano do dyspozycji gracza żadnych zestawień, które dawałyby jasną informację, odnośnie tego ile złotych monet przekazują do skarbca członkowie poszczególnych społeczności. W efekcie trudno jest oszacować pełną opłacalność przejścia na kolejny poziom. Problem ten jest nieistotny w przypadku pionierów, ponieważ ich zamożność i potrzeby są bardzo małe. Nieco inaczej jest już w przypadku osadników. Ich potrzeby są bowiem większe. Zmusza to do wybudowania potężnej infrastruktury produkcyjnej, co wiąże się z odczuwalnymi kosztami. Wobec braku jakichkolwiek zestawień trudno jest znaleźć punkt równowagi pomiędzy liczebnością obu dostępnych grup społecznych, a opłacalnością. Niestety w dalszej części gry będzie jeszcze gorzej. Jedyną sprawdzającą się tu regułą jest reguła "na wyczucie". Chodzi w niej o to, by wybudować na tyle dużo domów, by bilans płatniczy był dodatni. Następnie rozbudowywać infrastrukturę tylko w zakresie nadwyżki. Czyli. Jeśli nadwyżka wyniesie +30 to rozsądnym będzie wybudowanie tylko np. 2 budynków z kosztem utrzymania 15. Wtedy wyjdziecie na zero i będziecie mogli wybudować kolejne domy. Inną sprawą jest maksymalne wyciskanie podatków. Stawki powinny być zawsze na skraju żółtego pola. Spowoduje to stagnację względem przyrostu danej grupy społecznej, ale zapewni optymalne wpływy z podatków. Pamiętajcie, że na pieniądze trzeba czekać około minuty.

Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie