Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1701 - poradnik do gry

Anno 1701 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojny | Podstawy rozgrywki | Anno 1701 poradnik Anno 1701

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Wojny są całkowicie zbagatelizowanym elementem gry. Dochodzi do nich wtedy, gdy już naprawdę musi. Jeśli tylko przeprowadzicie od czasu do czasu transakcję ze swoimi rywalami to będziecie mogli o nich zapomnieć. Zresztą z powodu spłycenia tematu, naprawdę warto jest rozwijać się drogą pokojową.

Do wyboru są jednostki naziemne i morskie. O ile w przypadku okrętów jakiekolwiek znaczenie ma wytrzymałość i liczba dział, o tyle w przypadku jednostek naziemnych liczy się tylko i wyłącznie przewaga liczebna. Jeśli już chcecie walczyć to wyprodukujcie możliwie najwięcej silnych okrętów (nawet "Małych okrętów bojowych") i jednostek naziemnych. Armia naziemna powinna liczyć 20-30 jednostek. 60% jej składu powinny stanowić jednostki walczące w zwarciu (pikinierzy). 25% grenadierzy, a resztę artyleria. Nie werbujcie koni, ponieważ są bezużyteczne. Armia rzędu 30 jednostek powinna wystarczyć do zrushowania każdego wroga. Pamiętajcie o tym, by walczyć zawsze całą grupą. Wtedy wasi wojacy automatycznie się ustawią. Pikinierzy podejdą do wroga, grenadierzy będą atakować na dystans, a działa ostrzeliwać teren zza ich pleców

Wojny są stratą czasu nie tylko ze względu na wszechobecny kult przewagi liczebnej, ale i z powodu błyskawicznego stawiania budynków. Trudno opracować jakąkolwiek taktykę, gdy wróg w ciągu sekundy stawia nowe koszary i wieże obronne. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj umiejętne zajmowanie budynków handlowych wroga (może to robić piechota). Dzięki temu zawęża się jego terytorium, które z czasem przestaje istnieć.

Walczcie tylko wtedy, gdy musicie. W innych sytuacjach po prostu nie warto.