Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1701 - poradnik do gry

Anno 1701 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojny | Podstawy rozgrywki poradnik Anno 1701

Wojny są całkowicie zbagatelizowanym elementem gry. Dochodzi do nich wtedy, gdy już naprawdę musi. Jeśli tylko przeprowadzicie od czasu do czasu transakcję ze swoimi rywalami to będziecie mogli o nich zapomnieć. Zresztą z powodu spłycenia tematu, naprawdę warto jest rozwijać się drogą pokojową.

Do wyboru są jednostki naziemne i morskie. O ile w przypadku okrętów jakiekolwiek znaczenie ma wytrzymałość i liczba dział, o tyle w przypadku jednostek naziemnych liczy się tylko i wyłącznie przewaga liczebna. Jeśli już chcecie walczyć to wyprodukujcie możliwie najwięcej silnych okrętów (nawet "Małych okrętów bojowych") i jednostek naziemnych. Armia naziemna powinna liczyć 20-30 jednostek. 60% jej składu powinny stanowić jednostki walczące w zwarciu (pikinierzy). 25% grenadierzy, a resztę artyleria. Nie werbujcie koni, ponieważ są bezużyteczne. Armia rzędu 30 jednostek powinna wystarczyć do zrushowania każdego wroga. Pamiętajcie o tym, by walczyć zawsze całą grupą. Wtedy wasi wojacy automatycznie się ustawią. Pikinierzy podejdą do wroga, grenadierzy będą atakować na dystans, a działa ostrzeliwać teren zza ich pleców

Wojny są stratą czasu nie tylko ze względu na wszechobecny kult przewagi liczebnej, ale i z powodu błyskawicznego stawiania budynków. Trudno opracować jakąkolwiek taktykę, gdy wróg w ciągu sekundy stawia nowe koszary i wieże obronne. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj umiejętne zajmowanie budynków handlowych wroga (może to robić piechota). Dzięki temu zawęża się jego terytorium, które z czasem przestaje istnieć.

Walczcie tylko wtedy, gdy musicie. W innych sytuacjach po prostu nie warto.