Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kreacja menedżera, wybór ligi i zespołu | Przygotowania poradnik Football Manager 2007

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Kreacja menedżera, wybór ligi i zespołu

Po przejściu z ekranu głównego do tworzenia profilu menedżera (opcja Nowa Gra/ New Game), skorzystaj z Opcje zaawansowane/ Advanced Options.

1 - Kreacja menedżera, wybór ligi i zespołu - Przygotowania - Football Manager 2007 - poradnik do gry
Ukaże Ci się następujący ekran - Kreacja menedżera, wybór ligi i zespołu - Przygotowania - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Ukaże Ci się następujący ekran:

Najważniejsze są trzy zaznaczone pola - Kreacja menedżera, wybór ligi i zespołu - Przygotowania - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Najważniejsze są trzy zaznaczone pola:

  1. Tu wybierasz państwa, których ligi będą aktywne podczas aktualnej gry. Możesz wybrać dowolną ilość krajów z kilku kontynentów.
  2. W tej sekcji masz wgląd w wybrane państwa. Zakładka Najniższa aktywna liga/ Lowest Active League pozwala określić ile lig z danego kraju będzie aktywnych (od jednej do czterech, w zależności od państwa). Zakładka Tryb/ Mode pozwala oznaczyć czy dane ligi będą grywalne (Grywalna/ Playable), to znaczy czy będziesz mógł objąć tam posadę menedżera, czy też tylko do obserwacji (Tylko podgląd/ View - Only).
  3. Dodatkowe opcje określające datę włączenia się do gry (Data Startu/ Game Start Date), rozmiar bazy danych (Rozmiar bazy danych/ Database Size), dodanie do listy graczy określonych zawodników (Wszyscy piłkarze/ Load All Players from), i preferencje dotyczące sposobu wyświetlania danych (Piłkarze / Players, Atrybuty/ Atributes).

Porady:

Dokonując wyboru kieruj się dwoma wyznacznikami: mocą komputera i realnymi potrzebami. Obowiązuje zasada: im więcej lig tym silniejsza maszyna potrzebna do gry. Trzy, cztery ligi mogą zamulić nawet szybki komputer, szczególnie przy ustawionej dużej bazie danych i po rozegraniu kilku sezonów. Dlatego też musisz zastanowić się, do czego potrzebujesz lig innych niż ta, w której prowadzisz aktualnie zespół. Jeśli masz nadzieje poprowadzić w nich, w przyszłości, inną drużynę, wybierz opcję Grywalna . Jeśli masz ochotę tylko podglądać poczynania innych ekip zdecyduj się na Tylko podgląd .

Jeśli chodzi o ilość lig, to odradzam zagłębianie się w rozgrywki niższe niż drugoligowe. Wyjątki są dwa: kiedy sami zaczynamy karierę z najniższego szczebla, lub też prowadzimy słaby klub pierwszoligowy. Wtedy możemy mieć nadzieję na wyszukanie talentu grającego w słabiutkiej lidze. Jeśli prowadzimy mocny zespół możemy sobie darować niskie ligi, oszczędzimy w ten sposób mnóstwo czasu. Szanse na znalezienie w trzeciej lidze, zawodnika nadającego się do gry w Chelsea, Arsenalu czy Liverpoolu są właściwie zerowe (to potrafi tylko komputer), więc nie ma potrzeby zawracać sobie głowę. Nigdy nie włączaj niskich lig w krajach oznaczonych Tylko podgląd bo to nie ma żadnego sensu.

Całkiem przydatna jest opcja Wszyscy piłkarze . Warto z niej skorzystać, jeśli chcemy w przyszłości mieć podgląd na zawodników grających w innych ligach niż wybrane przez nas. Szerzej o tym napiszę przy okazji Scoutingu.

Opcje Piłkarze i Atrybuty to kwestie czysto techniczne. Pierwsza dotyczy sposobu wyświetlania nazwisk piłkarzy (mogą być prawdziwe lub zmyślone albo przekręcone), oraz atrybutów (wszystkie parametry gracza są od razu widoczne lub też cześć jest zakryta i tylko skaut może skompletować resztę). Obie opcje warto jest włączyć.

Przejdźmy teraz do następnego ekranu, kreacji menedżera.

Tutaj żadna z rubryk nie wymaga tłumaczenia, przejdę więc od razu do podpowiedzi - Kreacja menedżera, wybór ligi i zespołu - Przygotowania - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Tutaj żadna z rubryk nie wymaga tłumaczenia, przejdę więc od razu do podpowiedzi.

Porady:

Ustalając wiek menedżera nie przesadzajmy przy ujmowaniu mu lat. Zbyt młody menedżer może wzbudzać nieufność pracodawcy i kibiców. Może to mieć nieprzyjemne skutki w przypadku kłopotów na starcie rozgrywek - małe doświadczenie może być wtedy dodatkowym pretekstem do rozwiązania umowy.

Dość istotnym aspektem może być także narodowość. Ten z pozoru mało ważny element, w niektórych przypadkach, może mieć spore znaczenie. Najlepiej jest, kiedy wpiszemy sobie obywatelstwo kraju, w którym prowadzimy zespół. Wtedy łatwiej zawodnicy reagują na nowego trenera, rzadziej dochodzi do nieporozumień i niezadowolenia niektórych piłkarzy. Całkiem dobrym posunięciem jest również zdecydowanie się na narodowość zgodną z pochodzeniem największych, zagranicznych gwiazd naszego zespołu. Bardzo często w grze okazuje się, że sprowadzani z zagranicy piłkarze, mają trudności z aklimatyzacją i nie chcą grać w naszej drużynie. Trener pochodzący z ich kraju ma wielkie szanse na załagodzenie sprawy i zapobieżenie odejścia piłkarza. Przy określaniu narodowości warto również pomyśleć od razu o przyszłych posunięciach: jeśli zamierzamy sprowadzać np. Holendrów do angielskiego klubu, nie zaszkodzi zdecydować się na takie obywatelstwo. W FM 2007 pojawiła się także możliwość zaznaczenia podwójnego obywatelstwa ( Druga Narodowość/ Other Nationality ), pomagająca radzić sobie z kłopotami wymienionymi powyżej.

Nowością jest szansa wybrania wcześniejszych doświadczeń zawodowych ( Doświadczenie/ Past Experience ), ale nie zauważyłem większego wpływu na rozgrywkę.

Po zatwierdzeniu wyboru przechodzimy do zapoznania się z najważniejszymi aspektami menu menedżera.