Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Trening cz. II | Zarządzanie drużyną poradnik Football Manager 2007

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Trening cz. II

Po znalezieniu się w menu Trening/ Training operujemy na dwóch planszach - Piłkarze/ Players i Trenerzy/ Coaches (widoczne w menu zmiennym). Ekran Piłkarze wygląda tak:

Dokładny opis poszczególnych elementów - Trening cz. II - Zarządzanie drużyną - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Dokładny opis poszczególnych elementów:

Program/ Schedule - tu mamy zgrupowane wszystkie rodzaje treningów obowiązujących w klubie - Trening cz. II - Zarządzanie drużyną - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Program/ Schedule - tu mamy zgrupowane wszystkie rodzaje treningów obowiązujących w klubie. Od początku rozgrywki obowiązują dwa - Ogólny/ General i Bramkarski/ Goalkeepers - ale można stworzyć swoje własne plany treningowe. W tym celu wybieramy menu Programy/ Schedules (widoczne w powyższym okienku) a następnie Nowy/ New i Program Profesjonalny/ Full-time Schedule. Szerzej o tworzeniu własnego planu, w dalszej części poradnika.

Program: Ogólny/ Schedule: General - w tym oknie wyświetlają się szczegóły dotyczące wybranego planu - Trening cz. II - Zarządzanie drużyną - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Program: Ogólny/ Schedule: General - w tym oknie wyświetlają się szczegóły dotyczące wybranego planu. Widać tu jak dużo pracy wkładają piłkarze w trenowanie konkretnych elementów w tym planie treningowym. Opis poszczególnych elementów:

Siła (Strenght): trening poprawiający siłę, wytrzymałość itp.

Aerobik (Aerobic): trening poprawiający szybkość, zwinność, równowagę itp.

Um. Bramkarskie (Goalkeeping): trening poprawiające umiejętności bramkarskie

Taktyka (Tactics): trening poprawiający umiejętność ustawiania się na boisku, podejmowania decyzji, przewidywania zagrań rywala itp.

Panowanie nad piłką (Ball Control): trening poprawiający drybling i umiejętności techniczne

Obrona (Defending): trening poprawiający obronę, wślizgi, krycie itp.

Atak (Attacking): trening poprawiający umiejętność podawania piłki, kreatywność itp.

Strzały (Shooting): trening poprawiający wykończenie akcji, umiejętność strzelania z dystansu itp.

Stałe fragmenty gry (Set Pieces): trening doskonalący umiejętność wykonywania stałych fragmentów gry.

Przy każdym z treningów widać suwak do zmiany obciążenia. W planie treningowym Ogólny/ General jedynym aktywnym suwakiem jest Obciążenie/ Workload. Tylko za pomocą tego suwaka możemy decydować o zmianie obciążenia. W planach tworzonych przez gracza aktywne są wszystkie suwaki, a Obciążenie spełnia rolę informacyjną: pokazuje jak bardzo obciążamy zawodnika przydzielając mu zadania związane z trenowaniem poszczególnych elementów.

Piłkarze: Trening/Players: General Info - tu możemy znaleźć informacje, w jaki sposób plan treningowy wpływa na naszego zawodnika - Trening cz. II - Zarządzanie drużyną - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Piłkarze: Trening/Players: General Info - tu możemy znaleźć informacje, w jaki sposób plan treningowy wpływa na naszego zawodnika. Informacje są bardzo szczegółowe, a zakładka Tryb/ View pozwala wybierać kolejne sposoby porównywania postępów.

Zanim przystąpimy do tworzenia własnego planu, warto dowiedzieć się więcej o cechach zawodnika. Spośród całej liczby atrybutów opisujących piłkarza, da się wyodrębnić kilka grup. Część cech jest ważna dla każdego piłkarza bez wyjątku, natomiast reszta ma różne znaczenie dla zawodników grających na różnych pozycjach:

Obrońcy: dla defensorów najważniejsze są Gra głową, Krycie, Odbiór piłki, Agresja, Przewidywanie, Skoczność, Równowaga, Siła.

Pomocnicy: dla zawodników środka pola najważniejsze są Dośrodkowania, Drybling, Gra z pierwszej piłki, Strzały z dystansu, Technika, Kreatywność, Błyskotliwość, Ustawianie się.

Napastnicy: dla zawodników napadu największe znaczenie mają Wykończenie akcji, Technika, Gra bez piłki, Opanowanie, Przyspieszenie, Szybkość.

Wszyscy piłkarze: dla wszystkich piłkarzy wskazany jest wysoki poziom wszystkich Mental i Physical Atributes. Umiejętności czysto techniczne (wykonywanie stałych fragmentów gry) również wskazane.

Biorąc pod uwagę te informacje musimy zdecydować o odpowiednim obciążeniu związanym z trenowaniem poszczególnych elementów. Poniżej przykładowy trening dla zawodników grających na bokach linii defensywnej.

Jak widać aktywne są wszystkie suwaki, a obciążenia są różne dla poszczególnych elementów rzemiosła piłkarskiego - Trening cz. II - Zarządzanie drużyną - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Jak widać aktywne są wszystkie suwaki, a obciążenia są różne dla poszczególnych elementów rzemiosła piłkarskiego.

Porady:

Plan Ogólny/ General jest planem uniwersalnym, uczącym zawodników wszystkich elementów po równo. Są tacy piłkarze, którym będzie dobrze służył, ale raczej nie jest to najlepszy plan z możliwych. Według tego systemu napastnicy tyle samo wysiłku wkładają w trenowanie strzałów, co i wślizgów. A z kolei obrońcy trenują krycie tak samo ciężko jak drybling. Lepszym pomysłem jest przygotowanie własnych planów, koncentrujących się na cechach najważniejszych dla poszczególnych formacji. Tak więc, można zorganizować oddzielne systemy dla obrońców, pomocników i napastników, a można pójść jeszcze dalej i podzielić obrońców na bocznych i środkowych, lub pomocników na ofensywnych i defensywnych. Pomysłów może być mnóstwo, można nawet przygotowywać indywidualne plany dla niektórych piłkarzy. Należy jednak pamiętać o rozsądnym przydzielaniu zadań (tak by nie poświęcić całej energii na doskonalenie tylko dwóch aspektów rzemiosła piłkarskiego) oraz o odpowiednim obciążeniu. Ja osobiście nigdy nie pozwalam by suwak Obciążenie/ Workload przesunął się na pozycję Wysokie/ Heavy . Najlepiej jest tak pokombinować by suwak zatrzymał się w górnej granicy (na krawędzi) przedziału Średni/ Medium . A już na pewno nie ma sensu trzymanie obciążenia na ciężkim poziomie, przez cały sezon, bo w ten sposób wykończymy fizycznie zawodników. Dobrym pomysłem jest ustawianie wysokiej intensywności suwaka Siła/ Strenght - dzięki temu zawodnicy mniej się męczą podczas spotkań, szybciej regenerują siły i są bardziej odporni na kontuzje.

Stworzenie własnego planu przynosi korzyści, ale może przynieść i straty. Jeśli nastawimy się na intensywne szkolenie w zakresie ataku i strzałów, odpuszczając sobie taktykę i obronę, to należy liczyć się ze wzrostem atrybutów Wykończenie akcji czy Drybling i z prawdopodobnym spadkiem Krycie czy Odbiór piłki . Prawie zawsze jednak wzrost trenowanych ciężej atrybutów jest większy niż spadek tych odpuszczanych. Dlatego warto tworzyć plany przypisane konkretnym formacjom.

Czas zająć się kolejnym aspektem treningu.