Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Taktyka cz. I - Polecenia dla drużyny | Zarządzanie drużyną poradnik Football Manager 2007

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Polecenia dla drużyny (Team Instructions) :

Tu po kolei decydujemy o - Taktyka cz. I - Polecenia dla drużyny - Zarządzanie drużyną - Football Manager 2007 - poradnik do gry

Tu po kolei decydujemy o:

Nastawienie (Mentality): mentalność naszej ekipy. Wahająca się w przedziale od Ultra defensywne (Ultra Defensive) do Hiperofensywne (All Out Attack).

Porada: obydwie skrajne wartości od razu można sobie darować, bo nic dobrego nie przyniosą. Mogłyby być dobre na krótkie fragmenty gry, ale nie są (o tym później). Najlepiej stosować Normal, dla lepszych drużyn Attacking. Nie jestem zwolennikiem opcji Defensive, nawet dla słabszych ekip.

Swoboda taktyczna (Creative Freedom): swoboda działania, jaką zostawiamy piłkarzom.

Porada: Najlepiej trzymać ja na poziomie Normal, a na więcej pozwalać tylko nielicznym np. rozgrywającemu i skrzydłowym. Jeśli damy zbyt wiele swobody piłkarzom, wezmą w łeb całe założenia taktyczne, bo ekipa rozbiegnie się po całym boisku i każdy będzie robił co chce.

Podania (Passing Style): preferowany sposób rozgrywania piłki.

Porada: Najbezpieczniej trzymać na poziomie Normal. Poziom Krótkie (Short) jest dobry dla drużyn posiadających pomocników świetnie wyszkolonych technicznie, mogących stosować szybką grę z klepki. Poziom Długie (Long) stosować dla drużyn grających większą ilością defensywnych piłkarzy i dysponujących szybkimi napastnikami. Sposób zwany "długa piłka na napastnika".

Tempo (Tempo): szybkość rozgrywania akcji.

Porada: najlepiej zostawić na poziomie Normal i nie kombinować.

Szerokość gry (Width): szerokość rozgrywania akcji. Czy preferujemy grę środkiem czy skrzydłami.

Porada: zostawić na poziomie Normal. Wtedy akcje są zróżnicowane i piłkarze nie pchają się wciąż tą samą drogą pod bramkę rywala.

Gra przy przeciwniku (Closing down): podejście do kwestii stosowania pressingu.

Porada: najlepiej ustawić na Mieszane. Można grac grać często pressingiem, ale wiąże się to z większym zmęczeniem piłkarzy. Natomiast nie polecam zupełnego odpuszczania tej opcji.

Gra na czas (Time Wasting): ilość czasu poświęconego na przedłużanie gry.

Porada: zostawić na Mieszane (Mixed). Jeśli gra się dobrą drużyną to można przełączyć na Rzadko (Rarely) (w końcu to przeciwnik ma się nas bać). Drużyny grające defensywnie powinny mieć włączone częste opóźnianie gry.

Linia obronna (Defensive Line): ustawienie linii obrony

Porada: najlepiej na Normal. Jeśli będziemy wychodzić zbyt wysoko to możemy nadziać się na kontry. Jeśli stoimy tuż pod własną bramką pozwalamy rywalowi atakować nieustannie.

Odbiór (Tackling): sposób wykonywania wślizgów.

Porada: najlepiej Normal. Drużyny posiadające dobrych defensorów mogą grać ostrymi wślizgami. Znacznie to utrudnia grę rywalowi, ale naraża nas na ryzyko łapania częstszych kartek. Nie polecam odpuszczania wślizgów, bo po co ułatwiać rywalowi życie.

Podawanie (Focus Passing): wskazujemy sposób, w jaki drużyna ma forsować akcje ofensywne.

Porada: nie ma sensu ograniczać zawodników, więc najlepiej pozostawić opcję Mixed.

Krycie (Marking): sposób krycia zawodników drużyny przeciwnej: indywidualny lub strefowy.

Porada: lepiej sprawdza się strefa. Rozsądnym wydaje się przydzielenie indywidualnego krycia najgroźniejszym zawodnikom rywala, nawet namawiają do tego asystenci, ale w praktyce nie sprawdza się to lepiej niż strefa. A grozi wystawieniem niższych not indywidualnych defensorom. Tak więc strefa zawsze i wszędzie.

Podania do odgrywającego (Target Man Supply): sposób podawania piłki napastnikom (tym z opcją Target Man): na głowę, podanie do nogi lub na dojście.

Porada: najlepiej zostawić Mixed. Jeśli gra się jednym napastnikiem doskonale grającym głową, to warto pomyśleć o nagrywaniu na główkę. Mam jednak wrażenie, że jest to opcja raczej kosmetyczna i w praktyce ma małe znaczenie.

Ścisłe krycie (Tight Marking): stosowanie szczelnego krycia blisko rywala

Porada: nie polecam stosowania. Różnica w ogóle niezauważalna. A chyba szybciej męczą się zawodnicy i dostają gorsze noty po straconych bramkach.

Gra na odgrywającego (Use Target Man): granie na określonego zawodnika.

Porada: zawsze warto zaznaczyć, jeśli gra się jednym napastnikiem. Jeśli ma się do tego dobrych skrzydłowych to można narobić sporo zamieszania. Przy dwójce napastników można sobie odpuścić.

Gra na rozgrywającego (Use Playmaker): granie poprzez rozgrywającego.

Porada: można zaznaczyć jeśli ma się kreatywnego piłkarza z dobrym podaniem. Niezależnie od tego czy się gra jednym napastnikiem czy dwoma. Tak szczerze mówiąc nie zauważyłem większej różnicy w graniu z tą opcją lub bez niej. Ale negatywnych skutków na pewno nie przynosi.

Pułapki ofsajdowe (Play Offside): stosowanie pułapek ofsajdowych.

Porada: raczej unikać, nawet grając defensywną piłkę. W ten sposób traci się więcej goli, bo piłkarze częściej się mylą przy zastawianiu pułapek, niż ma to miejsce normalnie.

Kontrataki (Counter Attack): stosowanie kontrataków.

Porada: kolejna z opcji, która raczej nie szkodzi i nie pomaga. Nie zauważyłem bym zdobywał więcej bramek z kontry niż normalnie, ale szkody również nie przynosi.

Stałe fragmenty (Set Pieces) (Corners, Free Kicks, Long Throws): ustawienia dokładnego rozegrania stałych fragmentów gry.

Porada: to już zupełna kosmetyka. Można niby pokombinować z tymi ustawieniami, ale ja nigdy tego nie robię i nie odczuwam negatywnych skutków. Najlepiej wszędzie pozostawić Mixed.