Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Football Manager 2007 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozgrywanie meczu cz.2 | Mecz i kluby filialne poradnik Football Manager 2007

Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2016

Menu zmiany parametrów okna głównego (2), odnosi się głównie do wyświetlania meczu w trybie Boisko (Pitch) i zawiera kilka opcji:

Powtórki (Replays): tutaj decydujemy o sposobie wyświetlania powtórek. Możemy zdecydować się na całkowitą rezygnację z powtórek, wybrać tylko bramki, albo też więcej ważnych akcji.

Porada:

Narzędzie raczej z gatunku bajerów. Po pewnym czasie oglądanie tych samych akcji nudzi się, nie mówiąc o tym, że znacznie wydłuża mecz.

Ciekawe sytuacje (Highlights Mode): tu decydujemy o sposobie oglądania spotkania. Możemy całkowicie zrezygnować z opcji i wtedy oglądamy mecz w trybie Ogólne (Overview). Jeśli chcemy oglądać przesuwające się kropeczki (tryb Boisko (Pitch), to wybieramy jedną z trzech opcji. Może to być cały mecz, jego obszerne fragmenty albo tylko kluczowe akcje (zakończone golem).

Porada:

Osobiście odradzam tryb Boisko . Na początku sprawia miłe wrażenie, ale po jakimś czasie zaczyna nużyć, bo oglądamy wciąż ten sam zestaw zachowań. W założeniu ma to być narzędzie ułatwiające ocenę działań poszczególnych formacji. W praktyce nie przydaje się to do niczego, bo niezależnie od tego, jakie mamy ustawienia i polecenia indywidualne, wciąż oglądamy takie same akcje. Komputer ma zakodowany zestaw akcji, po których strzela się bramki, i wciąż je powiela. W efekcie oglądamy te same błędy obrońców, niezależnie od przybranego systemu gry (strefa lub obrona indywidualna, stosowanie pułapek ofsajdowych lub nie itp.). W przypadku oglądania meczu z samym komentarzem, wachlarz symulowanych akcji jest zdecydowanie szerszy, jeśli już koniecznie chcemy oglądać symulacje, sugeruję ograniczenie się do samych akcji kluczowych - oglądanie całego meczu trwa wieki i wygląda nad wyraz chaotycznie.

Wyświetlanie sytuacji (Show Highlights In): sposób wyświetlania animacji (w całym lub podzielonym oknie).

Taktyka (Tactics): pozwala na dokonanie zmian w ustawieniu. Można wybrać dwa sposoby: szybki (ekran dzieli się na dwie części a zmian dokonujemy na bieżąco bez zatrzymywania gry), oraz spokojny (gra się pauzuje, otwiera się ekran z taktyką zespołu i spokojnie możemy zastanowić się nad działaniem). Zakładka Taktyka tuż przed spotkaniem i tuż po nim, zamienia się w zakładkę Rozmowa motyw. (Teamtalk), umożliwiającą wygłoszenie mowy do piłkarzy.

Po skorzystaniu z opcji Taktyka Szczegółowo (Tactics Detailed) przenosimy się do ekranu z opcjami taktycznymi, opisanymi wcześniej w rozdziale poświęconym zagadnieniom taktyki.

W tym oknie dokonujemy zmian - Rozgrywanie meczu cz.2 - Football Manager 2007 - poradnik do gry

W tym oknie dokonujemy zmian. Wyświetla się aktualna kondycja piłkarza i jego stan (może być np. lekko kontuzjowany). Jeśli zdecydujesz, że potrzebna jest zmiana po prostu przesuń zawodnika z ławki, w miejsce tego z pierwszego składu.

Porady:

Zmiany mogą być taktyczne bądź wymuszone. Te drugie są spowodowane kontuzjami bądź czerwoną kartką dla podopiecznego. Kontuzje mogą być dwojakiego rodzaju: od razu eliminujące piłkarza, albo też powodujące tylko lekki uraz. Zawodnik z lekkim urazem może kontynuować grę. Decyzja o zdjęciu takiego piłkarza nie jest łatwa, szczególnie, jeśli uraz dotyczy jednego z filarów drużyny. Może się zdarzyć tak, że delikwent dogra spotkanie do końca i nawet strzeli bramkę. I obejdzie się bez większych konsekwencji, nie licząc normalnego okresu rekonwalescencji. Ale może nas spotkać przykra niespodzianka i zawodnik, któremu karzemy grać z urazem, będzie się leczył o wiele dłużej niż normalnie. Zanim podejmiesz decyzję dobrze się zastanów (pomyśl jak ważny jest piłkarz, jaka jest stawka meczu i jaki wynik widnieje na tablicy). Do zmian wymuszonych należą również te spowodowane kartkami. Po karnym zejściu piłkarza z boiska musisz dokonać korekty składu. Popatrz, jaki wpływ na drużynę może mieć osłabienie i które formacje wymagają wsparcia. Na przykład, jeśli spadnie napastnik będzie to mniejszy problem niż w przypadku środkowego obrońcy (wtedy wypada zatkać lukę w linii defensywnej). Koniecznie uzupełniaj skład, jeśli spadnie piłkarz grający na kluczowej pozycji dla danej taktyki.

Zmiany taktyczne robi się głównie w dwóch przypadkach: kiedy drużynie nie idzie i trzeba dać nowy impuls, oraz kiedy któryś z piłkarzy nie wytrzymuje kondycyjnie. W pierwszym przypadku, wymieniaj najsłabsze ogniwo - sprawdź oceny piłkarzy, wybierz najsłabszych i tym zajrzyj w dokładniejsze statystyki. Ten, który wypada najgorzej nadaje się do zmiany. W przypadku braków kondycyjnych sprawa jest prosta - jak piłkarz nie ma siły biegać, to nie ma sensu trzymać go na murawie. Tym bardziej, że im niższa kondycja, tym większe ryzyko urazu.

Ze zmianami taktycznymi bądź raczej cierpliwy, staraj się nie zmieniać piłkarzy już w pierwszej połowie (chyba, że masz już do czynienia z pogromem własnej ekipy, lub któryś zawodnik ma notę niższą niż pięć). Często zdarza się, że piłkarz słabo grający w pierwszej części meczu, po przerwie otrzymuje nawet notę 9 (szczególnie jak dostanie solidna burę w przerwie).

To wszystko na temat samego meczu.