Songs of Conquest: Powiernicy i magia

Bohaterowie z gry Songs of Conquest mogą dowodzić armiami i korzystać z magii. Ta strona poradnika opisuje gromadzenie esencji i rzucanie zaklęć, zarządzanie ekwipunkiem powierników, przeglądanie karty postaci i ogólne zasady rozwijania bohaterów.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Z tej stronie poradnika do gry Songs of Conquest dowiecie się wszystkich najważniejszych rzeczach na temat powierników - postaci odpowiedzialnych za dowodzenie Waszymi armiami. Omówiliśmy m.in. ich karty postaci, inwentarz do umieszczenia artefaktów, schemat rozwoju czy to jak działa magia i jak z rzucaniem czarów powiązane są esencje.

Najważniejsze informacje o powiernikach

1 - Songs of Conquest: Powiernicy i magia - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Powiernicy to inna nazwa dla grywalnych bohaterów, którzy podróżują po mapie ze swoimi armiami. Mają oni podobne założenia do bohaterów znanych m.in. z gier z serii Heroes of Might & Magic.
  2. Każdy powiernik ma własne statystyki, poziom doświadczenia, inwentarz oraz miejsca na jednostki, w których możecie umieszczać armię. Postać ta ograniczona jest zasięgiem ruchu oraz polem widoczności i w danej turze może pokonać jedynie określoną liczbę pól.
  3. Powiernicy nie biorą czynnego udziału w walkach. Ich rola na polu bitwy ogranicza się do rzucania zaklęć (dokładny opis w kolejnym podpunkcie). Dodatkowo każdy powiernik gwarantuje pasywne bonusy dla podległych sobie wojsk.
  4. Scenariusz zazwyczaj rozpoczynacie z 1 bohaterem, ale możecie zwiększać liczbę grywalnych powierników - wymagania opisaliśmy na stronie Jak zwiększyć limit bohaterów?. Każdy z podległych powierników jest traktowany oddzielnie i możecie po kolei przemieszczać ich na mapie krainy.
2 - Songs of Conquest: Powiernicy i magia - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Po tym jak dany powiernik awansuje na wyższy poziom możecie wybrać 1 z 3 umiejętności. Na liście może pojawić się całkowicie nowa umiejętność lub ulepszenie posiadanej już umiejętności, które wzmocni jej działanie. Na poziomach 8, 16, 24 itp. dostępne stają się też silniejsze moce. Cały mechanizm rozwijania bohaterów szerzej omówiliśmy na stronie Poziomy doświadczenia.
  2. Bohaterowie mogą zginąć i stanie się tak jeśli doprowadzicie do utraty całej ich armii. Temat przywracania do życia poległych bohaterów opisaliśmy szerzej na stronie Jak wskrzesić powiernika?. Nie jest to dostępne dla wszystkich postaci i śmierć głównego bohatera danego scenariusza może oznaczać koniec gry.

Magia, esencje i rzucanie zaklęć

3 - Songs of Conquest: Powiernicy i magia - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Songs of Conquest ma unikatowy system czarów. Wasi powiernicy nie uczą się zaklęć wraz ze zdobywaniem poziomów. Wszystkie zaklęcia są dla nich dostępne już od samego początku. Jedynym ograniczeniem do używania magii jest esencja, która pełni rolę many.
  2. Księga czarów dla danego powiernika jest do wglądu po wybraniu go w grze (jego portret musi być widoczny w lewym górnym rogu) i wciśnięciu klawisza V. Pojawi się księga czarów podobna do tej z powyższego obrazka.
  3. Po lewej stronie jest pasek szybkiego wyboru, na którym możecie opcjonalnie umieszczać ulubione czary i mieć do nich szybki dostęp. Zaznaczona kratka pod nim oznacza, że w trakcie potyczki zostanie on wypełniony automatycznie najsilniejszymi czarami możliwymi do rzucenia (bazując na Waszym poziomie esencji). Możecie jednak z tego zrezygnować.
  4. Środkową część ekranu zajmuje lista czarów i są one podzielone według kategorii esencji. Są to przede wszystkim Porządek, Chaos, Zniszczenie, Stworzenie i Arkana.
  5. Po prawej stronie księgi jest spora grupa czarów, które możecie rzucać używając dwóch rodzajów esencji (np. 3 punkty esencji porządek oraz 3 punkty esencji stworzenie).
W trakcie bitwy nie ma sztucznego ograniczenia liczby zaklęć, które możecie rzucić w danej turze - Songs of Conquest: Powiernicy i magia - Songs of Conquest - poradnik do gry

W trakcie bitwy nie ma sztucznego ograniczenia liczby zaklęć, które możecie rzucić w danej turze. Ograniczeniem jest jedynie aktualny poziom esencji. Zwróćcie uwagę na:

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2022-06-18
09:37

Mazarian Konsul

Poradnik niestety dosyć słaby, żadnego sensownego opisu frakcji (nie licząc dwóch góra trzech linijek w sekcji stronnictwa). Mam wrażenie że został stworzony tylko aby coś tam napisać.

Komentarz: Mazarian
2022-06-20
12:31

Czaruś Chorąży

Czaruś

Bardziej szczegółowy opis frakcji miałby jedynie sens w przypadku, jeżeli rzeczywiście poszlibyśmy "na całego" - opis jednostek, ich mocne i słabe punkty, umiejętności specjalne. W kontekście kampanii nie ma to większego sensu, gdyż frakcje są nam odgórnie narzucane i nie ma możliwości wyboru, więc zostajemy z tym co nam dają. Miałoby to ręce i nogi w przypadku gier PvP. Ten poradnik jednak nie jest szczegółową solucją - nie to jest jego celem. Dlatego też chociażby nie ma opisu przejścia misji z kampanii. Nasz poradnik ma wprowadzić nowych graczy w świat SoC i pokazać jakie rządzą nim zasady/mechaniki i wydaje mi się, że to robi całkiem nieźle. Oczywiście zapraszam wszystkich do umieszczania tu uwag.

Komentarz: Czaruś

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl