Songs of Conquest: Budowanie i rozwój osad
Z tej strony poradnika do gry Songs of Conquest dowiecie się jak budować i rozwijać osady – rozmiary osad, rodzaje budynków, ulepszanie, wyburzanie i naprawianie.
Aktualizacja:
Na poniższej stronie poradnika do gry Songs of Conquest przedstawiliśmy przydatne informacje dotyczące budowania i rozwoju osad. Dowiecie się m.in. o głównych typach osad występujących w grze, konstruowaniu i ulepszaniu budynków w osadach, a także o ich burzeniu i dokonywaniu ich napraw.
Rodzaje osad i ich rozwój
- Songs of Conquest inaczej rozwiązało kwestię rozbudowy miast od konkurencyjnej serii Heroes of Might & Magic. Nowych budynków nie konstruuje się na ekranie miasta. Zamiast tego na głównym ekranie (tym samym, którego używacie do podróżowania po mapie) możecie odnajdywać w osadach puste miejsca nazywane placami budowy - to właśnie tam możecie stawiać nowe budynki wybierając je z listy.
- Liczba miejsc na budynki jest ograniczona i jest to uzależnione od wielkości miasta. Nie możecie rozbudowywać osad w nieskończoność. Zamiast tego trzeba wybierać najbardziej potrzebne budynki, a brakujące stawiać w innych osadach.

Rozmiary osad:
- Twierdza - Są to największe miasta, przy czym nie są dostępne na wszystkich mapach i musi być dla nich dostatecznie dużo miejsca. Możecie w nich postawić: 7 małych budowli, 3 średnie oraz 2 duże, a także macie szansę otoczyć je murem.
- Duża osada - To będzie często Wasza pierwsza osada w wielu misjach. Również są dość rzadkie, tutaj wybudujecie: 3 małe budynki, 2 średnie oraz 1 duży.
- Mała osada - Najczęstszy typ miejscowości, jaki napotkacie w grze. W nich wzniesiecie: 2 małe struktury oraz jedną średnią.
Należy podkreślić, że powyżej przedstawiona liczba budynków jest dostępna dla osad maksymalnie rozwiniętych. W zależności od rozmiaru miasta, możecie je ulepszać dwa (małe osady), trzy (duże osady) lub aż 5 razy (twierdze).

- Po wybraniu osady będziecie mogli zobaczyć jej nazwę, typ, a pod nim poziom. Jeżeli nie jest on maksymalny, to dodatkowo na dole ujrzycie strzałkę na zielonym tle.
- Jeśli macie wystarczające fundusze, to nic nie stoi na przeszkodzie rozbudowania osady. Da Wam to dodatkowe place budowy oraz zwiększy ilość złota generowanego co rundę.
Budowa
- Songs of Conquest dzieli budynki na 3 typy - duże, średnie oraz małe. Z tym podziałem korespondują place budowy. Nie postawicie większej struktury na mniejszym placu, jednak możecie postawić mniejszą na większym (jest to jednak w większości przypadków skrajnie nieopłacalne).

W celu skonstruowania budowli musicie wybrać w osadzie pusty plac budowy. Możecie się przełączać pomiędzy nimi za pomocą klawisza X (więcej o klawiszologii w grze dowiecie się ze strony Sterowanie). Waszym oczom ukaże się okno, które domyślnie otworzy się na budynkach odpowiednich dla rozmiaru budowy. Możecie to jednak zmienić zakładkami u góry.
Po lewej stronie zobaczycie listę dostępnych struktur, natomiast po prawej będziecie mogli przeczytać opis oraz zobaczyć efekty postawienia danej konstrukcji (np. produkcja jednostek co rundę w przykładzie z obrazka). Ponadto możecie tutaj przełączyć się pomiędzy pierwszym poziomem budynku oraz drugim, aby sprawdzić, co będzie potrzebne do jego późniejszej rozbudowy.
Rodzaje budynków:
- Małe budowle przeważnie są powiązane z ekonomią lub z rekrutacją podstawowych jednostek wojskowych. Tworzą się jedną turę. Wśród nich warto zwrócić uwagę na punkt zborny. Jest to niezwykle ważny budynek, który pozwala na rekrutację wojsk z innych osad (niestety nie jest możliwy ich awans).
- Średnie budowle pozwalają na rekrutację bardziej złożonych wojaków. Ich postawienie zajmuje 2 tury. Dodatkowo wśród nich możecie znaleźć m.in. targ pozwalający na kupno i sprzedaż surowców. Im więcej punktów handlowych macie, tym lepsze ceny uzyskacie.
- Duże budowle są zarezerwowane dla budynków związanych z prowadzeniem badań, a także dla werbowania najpotężniejszych jednostek. Na powstanie takiej struktury poczekacie trzy tury.
Ulepszanie, wyburzanie i naprawianie budynków

- Większość budynków w grze da się ulepszać. Wystarczy wybrać strukturę i nacisnąć strzałkę na zielonym tle. Te najmniejsze kosztują jedynie pieniądze i surowce. Większe jednak często do rozbudowy wymagają również innej budowli (np. posiadania tartaku). To w połączeniu z mocno ograniczonym miejscem w większości osad sprawia, że musicie bardzo uważać przy rozwoju.
- Powyższe wiąże się z tym, że czasami będziecie zmuszeni zniszczyć już postawiony budynek. Na szczęście dzieje się to natychmiastowo, a większość złota zostanie Wam zwrócona. Musicie wybrać daną strukturę, a następnie kliknąć na dłoni z pieniędzmi na czerwonym tle.
- Może się zdarzyć, że przeciwnik splądruje jeden z Waszych budynków. Spowoduje to, że przestaniecie czerpać z niego profity (np. surowce czy jednostki co rundę). Naprawicie go wchodząc z nią w interakcję dowolnym powiernikiem.
Sami również możecie plądrować i burzyć budynki z wrogich miast. Temat ten dokładniej opisaliśmy na stronie FAQ Zburzyć czy przeciągnąć miasto?.
0
- Songs of Conquest - poradnik do gry
- Songs of Conquest: Poradnik do gry
- Songs of Conquest: Podstawy
- Songs of Conquest: Porady na start
- Songs of Conquest: Menu pauzy i ustawienia zakładki Rozgrywka
- Songs of Conquest: Budowanie i rozwój osad
- Songs of Conquest: Badania i surowce
- Songs of Conquest: Eksploracja i interfejs użytkownika
- Songs of Conquest: Wszystkie kampanie fabularne
- Songs of Conquest: Poziomy doświadczenia powierników i maksymalny poziom
- Songs of Conquest: Poziomy trudności i poziom zagrożenia
- Songs of Conquest: Warunki zwycięstwa
- Songs of Conquest: Najlepsze zaklęcia
- Songs of Conquest: Najlepsze jednostki
- Songs of Conquest: Wszystkie frakcje i tier lista frakcji
- Songs of Conquest: Najlepsze umiejętności i priorytet umiejętności do zakupu
- Songs of Conquest: Lista najlepszych powierników
- Songs of Conquest: Podstawy
- Songs of Conquest: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mazarian Konsul
Poradnik niestety dosyć słaby, żadnego sensownego opisu frakcji (nie licząc dwóch góra trzech linijek w sekcji stronnictwa). Mam wrażenie że został stworzony tylko aby coś tam napisać.
Czaruś Chorąży
Bardziej szczegółowy opis frakcji miałby jedynie sens w przypadku, jeżeli rzeczywiście poszlibyśmy "na całego" - opis jednostek, ich mocne i słabe punkty, umiejętności specjalne. W kontekście kampanii nie ma to większego sensu, gdyż frakcje są nam odgórnie narzucane i nie ma możliwości wyboru, więc zostajemy z tym co nam dają. Miałoby to ręce i nogi w przypadku gier PvP. Ten poradnik jednak nie jest szczegółową solucją - nie to jest jego celem. Dlatego też chociażby nie ma opisu przejścia misji z kampanii. Nasz poradnik ma wprowadzić nowych graczy w świat SoC i pokazać jakie rządzą nim zasady/mechaniki i wydaje mi się, że to robi całkiem nieźle. Oczywiście zapraszam wszystkich do umieszczania tu uwag.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
