Songs of Conquest: Czy jest tryb multiplayer?
Multiplayer to jeden z głównych trybów gry Songs of Conquest. Ta strona poradnika opisuje wszystkie główne funkcje gry wieloosobowej z wersji 1.0 – dowiecie się m.in. czy są tury jednoczesne, jaka jest maksymalna liczba graczy oraz o tym czy oprócz sesji online można grać lokalnie.
Aktualizacja:
Gra Songs of Conquest posiada wiele ustawień multiplayera. Z naszego poradnika dowiecie się jak rozpocząć grę wieloosobową i jakie są jej główne założenia. Opisaliśmy też zasady działania tzw. tur jednoczesnych, tworzenie prywatnych i publicznych sesji, dołączanie do innych gier oraz zmagania lokalne w oparciu o tryb hotseat.
- Najważniejsze założenia multiplayera
- Tury jednoczesne
- Stworzenie gry online lub znalezienie gry online
- Kod gry i jego zastosowanie
- Rozgrywka lokalna
Najważniejsze założenia multiplayera

- Gra wieloosobowa to jeden z głównych trybów gry Songs of Conquest i znajdziecie go w menu głównym. Po kliknięciu na przycisku pojawią się dodatkowe opcje - opisaliśmy je w dalszej części strony.
- Multiplayer w Songs of Conquest wspiera od 2 do maksymalnie 8 graczy. Możecie wybierać lub generować mapy dla mniejszej lub większej liczby uczestników. Możecie też dodawać do rozgrywki SI - komputer jest w stanie zastępować brakujących graczy. Pozwala to grać jednocześnie z żywymi osobami i sztuczną inteligencją.
- Oprócz rozgrywki przez Internet możecie też grać lokalnie. Służy do tego tryb Gorące krzesło, w którym gracze zgromadzeni przy 1 komputerze mogą wykonywać swoje ruchy na zmianę.
- Multiplayer to nie tylko współzawodnictwo. Dostępne są też mechaniki kooperacji oraz paktów o nieagresji, dzięki którym możecie współpracować z innymi graczami (w tym też ze stronami sterowanymi przez SI) lub tymczasowo przestać być wrogami.
- Multiplayer nie obejmuje kampanii fabularnej. Jest on w całości przeznaczona dla pojedynczego gracza i we wszystkich misjach fabularnych musicie zmierzyć się z frakcjami i powiernikami sterowanymi przez SI.
Tury jednoczesne

- Tury jednoczesne to ustawienie dotyczące multiplayera online, które zgodnie z nazwą pozwala graczom na jednoczesne wykonywanie ruchów, bez konieczności czekania na zakończenie tury innego gracza. Działa to tylko dla żywych graczy i nie może być stosowane dla stron sterowanych przez SI.
- Tury jednoczesne są opcjonalnym ustawieniem i możecie je wyłączyć w opcjach gry - sprawi to, że tury będą wykonywane tradycyjnie, tzn. po kolei przez uczestników gry.
- Tury jednoczesne są dostępne tylko dla graczy, których powiernicy znajdują się w bezpiecznej odległości od siebie. Funkcja ta nie obejmie automatycznie wszystkich uczestników gry.
- Tury jednoczesne mogą też zostać tymczasowo wyłączone jeżeli w okolicy pojawią się wrogowie, przy czym dostępna jest wspomniana wcześniej opcja tworzenia paktów o nieagresji. Gracze, którzy zobowiążą się do nie atakowania siebie mogą używać tur jednoczesnych nawet będąc blisko siebie. Utworzenie paktu o nieagresji jest możliwe po wybraniu sztandaru w prawym dolnym rogu - muszą go zaakceptować obie strony (tzn. Wy oraz inny gracz, do którego wysłaliście propozycję).
- Rozpoczynanie bitew nie przerywa tur jednoczesnych, przy czym możecie otrzymać komunikat, że pole bitwy jest zajęte przez innego gracza i trzeba wtedy zaczekać na zakończenie przez niego walk.
Stworzenie gry online lub znalezienie gry online

- Ze zmaganiami przez Internet powiązane są przyciski Stwórz grę online i Znajdź grę online.
- Stwórz grę online pozwala na utworzenie własnej sesji. Możecie rozpocząć od wyboru mapy i liczby uczestników. U góry ekranu domyślnie włączone jest ustawienie Gra na zaproszenie, które blokuje możliwość dołączenia do sesji innym losowym graczom. Możecie to wyłączyć żeby pozwolić grze na wyszukanie chętnych do wspólnej zabawy.

- Znajdź grę online wyświetli listę dostępnych sesji. Możecie przeglądać ich nazwy i maksymalne liczby graczy. Ikona kłódki może informować o tym, że dana sesja jest prywatną. Dodatkowo gra pozwala wybrać inny region.
W tym samym oknie możecie też wybrać opcję stworzenia gry online. Nie musicie powracać do menu głównego.
Kod gry i jego zastosowanie

- Z rozgrywaniem prywatnych sesji powiązane są kody gry - unikalne ciągi znaków. W trybie Stwórz grę online możecie odczytać wygenerowany kod u góry ekranu i następnie przekazać go znajomym (dostępny jest też przycisk Zaproś znajomego).

- Jeśli jesteście stroną, która otrzymała kod gry, to w menu głównym wybierzcie polecenie Dołącz za pomocą kodu gry. Pojawi się okienko do wpisania kombinacji znaków.
Rozgrywka lokalna

- Jeśli interesuje Was tzw. hotseat, to z listy opcji gry wieloosobowej wybierzcie pozycję Rozpocznij grę gorące krzesło. Możecie następnie wybrać lub wygenerować mapę i dodawać / usuwać kolejnych graczy z listy, aż uzyskacie satysfakcjonującą liczbę uczestników.
0
- Songs of Conquest - poradnik do gry
- Songs of Conquest: Poradnik do gry
- Songs of Conquest: FAQ
- Songs of Conquest: Czy jest tryb multiplayer?
- Songs of Conquest: Jak wyłączyć spowolnienie ostatniego zabójstwa bitwy?
- Songs of Conquest: Czy są losowo generowane mapy i edytor map?
- Songs of Conquest: Jak powiększyć HUD i czcionkę?
- Songs of Conquest: Czy można wyłączyć styl pixel art?
- Songs of Conquest: Jak wskrzesić powiernika po bitwie?
- Songs of Conquest: Czy są pełnoekranowa mapa i opcja powiększenia minimapy?
- Songs of Conquest: Jak anulować walkę i uciec z pola bitwy?
- Songs of Conquest: Jak zwiększyć maksymalny limit powierników?
- Songs of Conquest: Jak i kiedy zapisywać stan gry?
- Songs of Conquest: Czy warto używać automatycznej szybkiej bitwy?
- Songs of Conquest: Jak powiększyć armię powiernika?
- Songs of Conquest: Czy jest szybka podróż?
- Songs of Conquest: Zburzyć miasto czy przeciągnąć na swoją stronę?
- Songs of Conquest: Jak szybciej gromadzić złoto?
- Songs of Conquest: Jak szybciej gromadzić doświadczenie?
- Songs of Conquest: Jak rozwiązać problem braku dostępnej ścieżki?
- Songs of Conquest: Jak zwiększać inicjatywę?
- Songs of Conquest: Jak usuwać mgłę wojny i zwiększać promień widoczności?
- Songs of Conquest: FAQ
- Songs of Conquest: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mazarian Konsul
Poradnik niestety dosyć słaby, żadnego sensownego opisu frakcji (nie licząc dwóch góra trzech linijek w sekcji stronnictwa). Mam wrażenie że został stworzony tylko aby coś tam napisać.
Czaruś Chorąży
Bardziej szczegółowy opis frakcji miałby jedynie sens w przypadku, jeżeli rzeczywiście poszlibyśmy "na całego" - opis jednostek, ich mocne i słabe punkty, umiejętności specjalne. W kontekście kampanii nie ma to większego sensu, gdyż frakcje są nam odgórnie narzucane i nie ma możliwości wyboru, więc zostajemy z tym co nam dają. Miałoby to ręce i nogi w przypadku gier PvP. Ten poradnik jednak nie jest szczegółową solucją - nie to jest jego celem. Dlatego też chociażby nie ma opisu przejścia misji z kampanii. Nasz poradnik ma wprowadzić nowych graczy w świat SoC i pokazać jakie rządzą nim zasady/mechaniki i wydaje mi się, że to robi całkiem nieźle. Oczywiście zapraszam wszystkich do umieszczania tu uwag.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
