Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Diablo 2 Resurrected - poradnik do gry

Diablo 2 Resurrected - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Diablo 2 Resurrected: Barbarzyńca - umiejętności Diablo 2 Resurrected poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Diablo 2 Resurrected uzyskacie informacje na temat umiejętności klasy Barbarzyńca oraz buildów, jakie skutecznie można komponować z ich użyciem.

Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021

Na tej stronie poradnika do Diablo 2 Resurrected, znajdziecie informacje o umiejętnościach dostępnych dla klasy bohatera Barbarzyńca.

Barbarzyńca posługuje się niemal dowolną bronią dostępną w grze, jednak najlepiej wybrać daną specjalizację - Diablo 2 Resurrected: Barbarzyńca - umiejętności - Diablo 2 Resurrected - poradnik do gry

Barbarzyńca posługuje się niemal dowolną bronią dostępną w grze, jednak najlepiej wybrać daną specjalizację. Kategorie umiejętności dzielą się na pasywne - mistrzostwa - poprawiają władanie bronią, okrzyki, które wpływają na zachowanie wrogów oraz klasyczne umiejętności bojowe - te wzmacniają ataki w sposób aktywny. Jest to najwolniejsza postać, jeśli chodzi o poruszanie się, jednocześnie najwytrzymalsza (życie / obrona). Najważniejsze umiejętności:

  1. Rozkazy,
  2. Odnajdywanie przedmiotów,
  3. Okrzyk bojowy,
  4. Wrodzona odporność,
  5. Szał bitewny,
  6. Trąba powietrzna.

Warto zapoznać się z powyższymi umiejętnościami przed analizą buildów i budową postaci.

Umiejętności bojowe

Poziom 2 - Odrzucanie

Banalna umiejętność - nieznacznie odrzuca wroga przy ataku, który jest nieco wzmocniony względem ataku bez umiejętności. Ma sens przy walce z użyciem broni dystansowych, nie sprawdza się przeciwko przeciwnikom walczącym na dystans. Zużycie many: 2.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Dodatkowe obrażenia

+1

+20

+1

Bonus obrażeń podstawowych

+50%

+145%

+5%

Bonus celności

+20%

+115%

+5%

Początkowa umiejętność, bardzo tania w użyciu. Lepiej sprawdzi się, gdy używacie wolnych broni, a przeciwnik szybkiego ataku.

Poziom 6 - Skok

Doskocz do celu lub przeskocz przeszkody / przeciwników. Nieznacznie odrzuca potwory, nie powoduje dodatkowych obrażeń przy doskoku. Umiejętność finalnie służy jedynie do doskoku / odskoku od wrogów i ułatwia podróżowanie po lokacjach.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Dystans skoku (jardy)

4.6

16.6

+2.6 i maleje

Poziom 6 - Podwójne uderzenie

Podwójne uderzenie wspomaga walkę dwiema broniami - atak jest szybszy i celniejszy niż atak podstawowy. Przyspiesza eliminację słabych oponentów. Użycie jest tanie: 2 many, może być używane jako atak podstawowy.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Zużycie many

2

0

-0.25; 0 na poziomie 9

Bonus celności

15%

110%

+5%

Warto używać Shift i atakować w miejscu, gdy jesteście otoczeni wrogami, gdyż atak sam wyszukuje przeciwników i jeśli jeden zginie, inny otrzyma obrażenia od drugiego ciosu.

Poziom 12 - Ogłuszenie

Atak chwilowo ogłusza wroga. Jest mało przydatny, chyba że będziecie przełączać się między umiejętnościami. Koszt many: 2.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Czas ogłuszenia (sekund)

1.2

4.5

+0.2

Bonus celności

15%

110%

+5%

Poziom 12 - Podwójny rzut

Używacie dwóch toporków lub noży do rzucania? Ta umiejętność pomaga Wam je poprawić, zwiększając celność. Na dłuższą metę, atak ten staje się za słaby do używania. Koszt many: 2.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

20%

210%

+10%

Poziom 18 - Koncentracja

Umiejętność Koncentracja jest bardzo dobrym wyborem: otrzymujecie 3 bonusy przy ataku: do siły, celności ataku, ale także do obrony. Koszt many: 2.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus do obrony

100%

290%

+10%

Bonus obrażeń

70%

165%

+5%

Bonus celności

60%

250%

+10%

Często przy standardowych buildach dla pojedynczej broni: używa się Koncentracji dla obronnych buildów zaś Berserkera dla ofensywnych.

Poziom 18 - Atak z wyskoku

Atak z wyskoku to bardzo dobra umiejętność. Pozwala ścigać szybkich / teleportujących się oponentów, omijać ataki dystansowe lub wskoczyć w środek akcji, by zaatakować atakiem obszarowym. Jeśli wolicie walczyć z pojedynczymi przeciwnikami, także znajdziecie zastosowanie dla tej umiejętności. Dystans skoku jest dużo większy niż zwykłego Skoku. Koszt many: 9.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus obrażeń

100%

670%

+30%

Bonus celności

50%

335%

+15%

Siła ataku jest umiejętnością jest kalkulowana na podstawie broni trzymanej w lewej ręce - bronie dwuręczne będą miały przewagę w sile ataku niż dwie bronie.

Poziom 24 - Szał bitewny

Docelowa umiejętność - obok Trąby powietrznej - dla buildów Barbarzyńcy wykorzystującego dwie bronie. Kluczowa dla efektywności broni jest Zręczność (celność ataku), ponieważ każdy trafiony cios wzmaga szybkość bohatera (kumulacja Zwiększonej szybkości ataku). Koszt many: 3. Czas trwania: 6 sekund.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Zwiększenie szybkości ataku

7%

7-42%

+6% do max

Bonus szybkości

47%

47%-171%

+21% do max i maleje

Bonus obrażeń

90%

185%

+5%

Bonus celności

100%

233%

+7%

Poziom 30 - Berserker

Zamieńcie 100% obrażeń fizycznych na magiczne - szczególnie przydatne na wysokich poziomach trudności. Wysokie wzmocnienie ataku powoduje, że jest to bardzo silna umiejętność. Nie bez wad: użytkownik nie może wykorzystać bonusów kradzieży zdrowia / many oraz jest w pełni narażony na ataki. Zdejmowane są z użytkownika wszelkie klasy pancerza oraz odporności. Może jednak wciąż blokować ciosy, jeśli dzierży tarczę. Koszt many: 4 pkt.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Długość trwania

2.7

1.3

-0.3 i maleje

Bonus obrażeń

100%

385%

+15%

Bonus obrażeń magicznych

150%

435%

+15%

Poziom 30 - Trąba powietrzna

Najsilniejsza umiejętność Barbarzyńcy i lubiana przez graczy. Barbarzyńca wirując przesuwa się zadając obrażenia wrogom wokoło. Umiejętność, gdy aktywowana, blokuje inne interakcje (w tym używanie eliksirów). Możecie atakować wybierając wrogów za cel lub miejsce, które wskażecie. Bohater może odnosić obrażenia, jednak nie może zostać zatrzymany. Jest różnica w szybkości broni oraz zasięgu, dla broni długich (drzewcowe, włócznie) - na szybkość jednak nie wpływają przedmioty zewnętrzne zwiększające szybkość ataku.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Zużycie many

12.5

22

+0.5

Bonus obrażeń

-50%

102%

+8%

Bonus celności

0%

95%

+5%

Ze względu na wysokie zużycie many, szczególnie w stosunku do innych umiejętności Barbarzyńcy, nie każdy może sobie na nią pozwolić, jeśli nie przemyślał buildu. Warto wykorzystać bronie i dodatki pozwalające na kradzież many.

Zawołania bitewne

Poziom 2 - Skowyt

Skowyt służy do odstraszania pobliskich, mniejszych potworów. Mało przydatna umiejętność, chyba że zainwestujecie jeden punkt i użyjecie w sytuacjach awaryjny: gdy zostaniecie otoczeni przez wrogów wpadając w pułapkę lub by odgonić się od nich, gdy zyskują przewagę. Koszt many: 4.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Długość działania

3

22

+1

Zasięg działania (jardy)

16

79.3

+3.3

Poziom 2 - Odnajdywanie mikstur

Prosta umiejętność: przeszukaj ciało wroga, by mieć szansę na znalezienie losowej mikstury - zdrowia (60%), many (30%), wzmocnienia (10%). Rozmiar mikstury zależy od Aktu oraz poziomu trudności. W ten sposób możecie trochę zaoszczędzić, lecz finanse nie są tak istotne - częściej przydatne może być znalezienie mikstury, zamiast wracać do obozu. Koszt many: 2.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Szansa na znalezienie

15%

84%

+12% i maleje

Mimo wszystko, nie jest to ciekawa umiejętność i nie naprawi Waszego budżetu.

Poziom 6 - Drwina

Zmusza przeciwników do ataku (wręcz). Pomaga w walce z uciekającymi wrogami i walczącymi na dystans i skuteczniej atakować obszarowo. Dodatkowo obniża atak i celność potworów. Koszt many: 3.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Obniżenie obrażeń

5%

43%

+2%

Obniżenie celności

5%

43%

+2%

Poziom 6 - Okrzyk

Okrzyk wzmacnia obronę na określony czas. Co istotne: jeśli sojusznicy lub najemnicy są w zasięgu działania, także otrzymują premię. Koszt many: 6.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Czas trwania (sekund)

20

210

+10

Bonus obrony

100%

290%

+10%

Poziom 12 - Odnajdywanie przedmiotów

Dzięki tej umiejętności, otrzymujecie możliwość przeszukania zwłok zabitego potwora, by spróbować znaleźć przedmiot. To, jaki przedmiot można odnaleźć zależy od typu potwora (przypomina to drugi drop z potwora - więc czym lepszy / unikalny przeciwnik, tym większa szansa na cenne przedmioty). Umiejętność całkiem przydatna w poszukiwaniu unikalnych elementów wyposażenia. Zwłoki można przeszukać raz i nie nadają się później do innych zastosowań. Jeśli wróg zostanie pokonany generując "uszkodzone" zwłoki (np. eliminacja zamrożonego wroga), nie będą mogły być przeszukane. Koszt many: 7.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Szansa na znalezienie

13%

51%

+6% i maleje

Poziom 18 - Okrzyk bojowy

Umiejętność Okrzyk bojowy jest potężnym debuffem dla wrogów, dotyka ich siły ataku oraz obrony. Nikt nie jest na niego odporny i dotyka każdego w zasięgu (niestety niski). Minusy umiejętności to: niwelowanie efektu innych debuffów (np. Klątw) oraz niska poprawa umiejętności przy jej rozwijaniu. Koszt many: 5.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Długość trwania (sekundy)

12

57.6

+2.4

Zmniejszenie obrażeń

-25%

-44%

-1%

Zmniejszenie obrony

-50%

-88%

-2%

Poziom 24 - Rozkazy

Zwiększa maksymalną ilość zdrowia, many i wytrzymałości - lecz jej nie odnawia do maksymalnego poziomu. Działa na sojuszników, więc przydaje się w grze wieloosobowej. Koszt many: 7.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus zdrowia

35%

92%

+3%

Bonus many

35%

92%

+3%

Bonus wytrzymałości

35%

92%

+3%

Czas trwania (sekundy)

30

220

+10

Poziom 24 - Ponury totem

Stwórz totem ze szczątek pokonanego potwora, który odstraszy innych przeciwników. Podobne ograniczenia co Skowyt, ulepszanie zwiększa zasięg. Czas trwania totemu: 40 sekund (czas działania odstraszania realnie krótszy). Koszt many: 4.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Zasięg (jardy)

2

14.6

+0.6

Poziom 30 - Zawołanie bitewne

Ogłusz wrogów i zadaj im obrażenia (działanie obszarowe na bliskim zasięgu wokół Barbarzyńcy). Słaby i kosztowny okrzyk, działanie obszarowe. Słaby na wyższych poziomach, ogłuszenie nie działa efektywnie na mocniejszych przeciwnikach i bossach.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Czas oszołomienia (sekund)

1

4.8

+0.2

Bonus obrażeń

20-30

150-160

~+6 do min i max

Koszt many

10

29

+1

Poziom 30 - Dowodzenie bitewne

Kolejna umiejętność obok Rozkazów, która podnosi parametry bohatera i pobliskich sojuszników. Tym razem podniesione zostają wszystkie umiejętności o 1 pkt. Gdy umiejętność jest na wyższych poziomach, niemal symuluje wyższy poziom bohatera - bardzo przydatna umiejętność, gdy gracz pamięta o jej aktywacji. Koszt many: 11.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Długoś trwania (sekund)

5

195

+10

Mistrzostwa bitewne

Uwaga - używając toporów do rzucania, należy inwestować tak w umiejętność mistrzostwa władania toporami jak i mistrzostwa w rzucaniu.

Poziom 2 - Mistrzostwo we władaniu mieczami

Popraw swoje umiejętności władania mieczami (jedno i dwuręcznymi). Dobrym pomysłem jest wykorzystanie mieczy dwuręcznych (w jednej ręce - talent Barbarzyńcy) i tarczy.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

28%

172%

+8%

Bonus obrażeń

28%

118%

+5%

Szansa na obrażenia krytyczne

5%

29%

+4% i maleje

Poziom 2 - Mistrzostwo we władaniu toporami

Talent poprawia umiejętność władania toporami jedno i dwuręcznymi (lub dwoma toporami). W przypadku toporów do rzucania, nie wpływa na rzut.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

28%

172%

+8%

Bonus obrażeń

28%

118%

+5%

Szansa na obrażenia krytyczne

5%

29%

+4% i maleje

Poziom 2 - Mistrzostwo we władaniu buławami

Umiejętność władania buławami poprawia parametry ataku wszelkich broni obuchowych: pałek, buław, młotów, czy nawet różdżek i lasek oraz bereł. Te bronie nie wymagają dużej zręczności.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

28%

172%

+8%

Bonus obrażeń

28%

118%

+5%

Szansa na obrażenia krytyczne

5%

29%

+4% i maleje

Poziom 6 - Mistrzostwo we władaniu bronią drzewcową

Parametr celności dla władania bronią drzewcową jest o 2% wyższy niż innych talentów. Broni wzmacnianych przez tą klasę jest niewiele - nie zaliczają się do niej ani laski, ani włócznie. Znajdziecie tu m.in. berdysze, kosy, wielkie topory czy halabardy. Długie bronie mają większy zasięg.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

30%

174%

+8%

Bonus obrażeń

28%

118%

+5%

Szansa na obrażenia krytyczne

5%

29%

+4% i maleje

Poziom 6 - Mistrzostwo we władaniu włóczniami

Tą umiejętnością wzmocnicie klasę włóczni. Oszczepy także zostaną wzmocnione jednak z wyłączeniem rzutu - tylko atak wręcz. Długie bronie mają większy zasięg.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

30%

174%

+8%

Bonus obrażeń

28%

118%

+5%

Szansa na obrażenia krytyczne

5%

29%

+4% i maleje

Poziom 6 - Mistrzostwo w rzucaniu

Mistrzostwo w rzucaniu poprawia parametry broni miotanych: noży i toporów do rzucania, oszczepów oraz mikstur. Jest rzadko wybierana. Nie wspomaga wymienionych broni, gdy wykorzystujecie atak wręcz.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus celności

30%

174%

+8%

Bonus obrażeń

28%

118%

+5%

Szansa na obrażenia krytyczne

5%

29%

+4% i maleje

Poziom 12 - Zwiększona wytrzymałość

Wytrzymałość wykorzystywana jest jedynie do poruszania się / biegu. Przy większym obciążeniu od ciężkich pancerzy, zużywa się szybciej - Wytrzymałość rośnie jednak także z poziomem bohatera. Parametr ten nie wpływa jednak na walkę, więc z reguły jest pomijany.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus do Wytrzymałości

30%

220%

+10%

Poziom 18 - Skóra z żelaza

Umiejętność poprawia wartość pancerza. Warto inwestować o ile nie używacie błogosławieństw lub umiejętności (jak Berserker czy Okrzyk), które negują ten bonus.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus do Wytrzymałości

30%

315%

+15%

Poziom 24 - Zwiększona szybkość

Uważajcie, gdyż ta umiejętność wpływa tylko i wyłącznie na tempo poruszania się postaci, nie na jej ataki. Niska użyteczność.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus szybkości

13%

+43%

+5% i maleje

Poziom 30 - Wrodzona odporność

Wrodzona odporność zwiększa odporności Barbarzyńcy (od żywiołów, nie od ataków fizycznych / magicznych). Ma znaczenie na wyższych poziomach trudności. Dopóki nie posiadacie przedmiotów zwiększających odporności, poprawa parametrów podstawowych nie daje wiele.

 

Poziom 1

Poziom 20

Różnica co poziom

Bonus odporności

12%

67%

+9% i maleje