Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Thief Simulator - poradnik do gry

Thief Simulator - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Porady na start w Thief Simulator Thief Simulator poradnik i porady

Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2018

Gra Thief Simulator jest produkcją z założenia prostą - wszak chodzi tutaj o okradanie majątków innych postaci. Jest przy tym jednak dosyć wymagająca, rzucając gracza niejako na głęboką wodę i nie tłumacząc części kluczowych mechanik. W tym rozdziale poznasz porady, które ułatwią Ci rozgrywkę w Thief Simulator.

Poznaj rozkład dnia domowników

Domy, do których przyjdzie Ci się włamać, początkowo będą niestrzeżone - wystarczy przyjść o odpowiedniej godzinie, gdy nikogo nie ma w środku i splądrować majątek właścicieli. Z czasem jednak mieszkańcy będą siedzieć w środku przez cały dzień i trzeba będzie ich po prostu omijać. Tutaj z pomocą idzie mechanizm oznaczania postaci - wystarczy wskazać kursorem na postać i wcisnąć przycisk odpowiedzialny za oznaczanie, by poznać rozkład dnia danej postaci.

Na ekranie wyświetli się 24-godzinna rozpiska, zabarwiona na dwa kolory - czerwony i niebieski. Czerwony oznacza, iż postać znajdować będzie się w obrębie domu, niebieski, że nie będzie jej na terenie nieruchomości. Jeśli postać znajdować będzie się w środku, poświęć chwilę, by poznać jej zwyczaje - czyli po prostu ścieżki, po jakich się porusza. Są one z góry zaplanowane i można w prosty sposób się ich nauczyć, by łatwiej unikać kontaktu z domownikiem.

Omijaj domowników i ukrywaj się

Gdy poznasz już rozkład domowników, może okazać się, że część z nich nigdy nie opuszcza nieruchomości i trzeba będzie ich omijać, by dostać się do upragnionego łupu. Tutaj z pomocą przychodzą wszelkie szafy i łóżka, wewnątrz i pod którymi można się schować, unikając wzroku postaci. Wystarczy posiedzieć wewnątrz/pod meblem tak długo, by postać przeszła do kolejnego pomieszczenia, a potem wyjść z ukrycia i kontynuować plądrowanie.

Skradaj się

Zasięg widzenia postaci sprawdzić możesz na mini-mapie w lewym dolnym rogu ekranu. - Porady na start w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Zasięg widzenia postaci sprawdzić możesz na mini-mapie w lewym dolnym rogu ekranu.

Skradanie się, czyli po prostu poruszanie się w pozycji kucającej, spowalnia znacząco postać, jednak pozwala poruszać się niemalże bezszelestnie. Jest to nieocenione, gdy trzeba splądrować dom, wewnątrz którego przebywa inna postać - dzięki temu nie odkryje ona zamiarów gracza i będzie można swobodnie rabować.

Tryb skradania się ma jeszcze jedną ważną cechę - kucająca postać ma niższy profil. Postać o niższym profilu może swobodnie przemieszczać się obok okna - gdyż nie zauważy jej osoba spacerująca ulicą - co w niektórych przypadkach może zadecydować o być albo nie być włamania.

Planuj i bądź cierpliwy

Dwie najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać podczas gry w Thief Simulator, to planowanie i bycie cierpliwym. Gra w prosty sposób pozwala poznać ci zwyczaje domowników, których włości będziesz okradać, nie ma też tutaj żadnych limitów czasowych (prócz ewentualnego powrotu innego domownika). Warto więc poświęcić trochę czasu i zaplanować skok - poznać ścieżki poruszania się postaci, poczekać, aż osoba przechodząca obok domu oddali się od okien czy aż okolica się oczyści, zanim zdecydujesz się wybić szybę.

Podobnie ma się sprawa z ucieczką z miejsca zdarzenia - nie ma nic gorszego, niż wpakowanie się w przechodnia, niosąc cenny obraz, po żmudnym i bezbłędnym oczyszczeniu domu z kosztowności. Wychodząc z domu poczekaj, aż ewentualna ścieżka się oczyści, a jeśli kontakt z przechodniem jest nieunikniony, wyrzuć trzymany duży przedmiot na ziemię, by nie zobaczyła cię z nim zbliżająca się osoba.

Zabieraj ze sobą odpowiedni sprzęt

By mieć dostęp do odpowiedniego sprzętu, trzeba najpierw rozwinąć postać. - Porady na start w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
By mieć dostęp do odpowiedniego sprzętu, trzeba najpierw rozwinąć postać.

Z każdą kolejną misją Thief Simulator ilość przedmiotów, które wykorzystać będzie można podczas akcji będzie rosła, zapychając twój inwentarz. Warto jednak sprawdzać przed skokiem aktualnie posiadany sprzęt. Tyczy się to przede wszystkim wytrychów - lepiej jest ich mieć kilka przy sobie, gdyż co jakiś czas się po prostu łamią, a bez nich nie będziesz w stanie przedostać się przez zamknięte drzwi, co czasami może pogrzebać cały skok.

Usuwaj z ekwipunku niepotrzebne przedmioty

Podobnie ma się sprawa z przedmiotami, które mimo wszystko zdobywa się podczas misji, a które nie są w danej chwili potrzebne i których nie można sprzedać. Mowa tutaj, rzecz jasna, o kluczach do domów czy pomieszczeń. Tych bardzo szybko pojawia się w ekwipunku sporo i zajmują one cenne miejsce, które lepiej wykorzystać do przechowywania łupów. Klucze, których nie potrzebujesz, możesz przechowywać w skrytce w swojej bazie, bądź w samochodzie - pamiętaj tylko, by zabierać ze sobą te klucze, które przydadzą Ci się podczas włamania!

Nie sprzedawaj od razu wszystkich przedmiotów w lombardzie

Porada, która może wydawać się cokolwiek dziwna, ma jednak uzasadnienie. W lombardzie przedmioty sprzedawane są, jak nietrudno się domyślić, za dość niewygórowaną cenę. Zamiast je tam opychać, warto zostawić je w skrytce w bazie i wykorzystać na jeden z dwóch sposobów:

  1. Sprzedając na stronie BlackBay (dostępna z poziomu komputera w bazie) - tam regularnie pojawiają się zlecenia na konkretne przedmioty, za które dostaniesz znacznie większą kasę, niż w lombardzie.
  2. Do wykonania misji - część z misji pobocznych (dostępnych w zakładce Rent-a-Thug z poziomu komputera w bazie) wymagać będzie od ciebie kradzieży konkretnego przedmiotu, bądź ich grupy. Za wykonywanie tych zadań otrzymasz znacznie większą ilość gotówki, niż podczas typowego opychania sprzętu w lombardzie.

Dodatkowo, warto wstrzymać się ze sprzedawaniem biżuterii w lombardzie do momentu, aż zdobędziesz umiejętność Szacowanie 2 (Appraisal 2) i Narzędzie Jubilerskie (Jewelry Tools). Pozwalają one na rozbieranie biżuterii na elementy, za które otrzymasz w lombardzie większą kwotę, niż za gotową błyskotkę.

Jeśli kradzież idzie kiepsko, rozważ porzucenie łupów

Warto postarać się o ocenę S, by zdobyć więcej punktów doświadczenia. - Porady na start w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Warto postarać się o ocenę S, by zdobyć więcej punktów doświadczenia.

Podczas kradzieży, równie ważne co pozyskiwanie przedmiotów jest skuteczne ukrywanie się. Na koniec każdego napadu zostaniesz oceniony, a ocena końcowa w znaczącym stopniu wpłynie na ilość zdobytych punktów doświadczenia. Ocena S (brak wykrycia przez kogokolwiek) potrafi dać wystarczająco punktów, by podskoczyć o 2 poziomy doświadczenia, podczas gdy np. D (gdy ktoś tylko raz cię zobaczy) potrafi zmniejszyć tą ilość do takiego poziomu, iż nie zyskasz ich praktycznie w ogóle.

Ilość punktów doświadczenia zależna jest przede wszystkim od pozyskanych łupów - dostajesz określoną ilość punktów za każdy przedmiot, a ilość ta mnożona jest przez końcową ocenę. Jeśli więc ktoś cię zauważy i wezwie policję, warto jest porzucić cenny łup, zapchać plecak śmieciami w rodzaju patelni czy kieliszków, a następnie dać nogę policji i wyjść z terenu miasta, by zakończyć skok. Powód jest prosty - przedmioty w danym domostwie odnawiają się dopiero po upływie 24 godzin gry, lepiej jest więc zmarnować skok (zyskując słabą ocenę) z mało wartościowymi przedmiotami, a następnie wrócić na miejsce zbrodni i jeszcze raz je okraść, tym razem zachowując czujność. Dzięki temu w dość znaczącym stopniu będziesz w stanie przyspieszyć pozyskiwanie punktów doświadczenia.

Nie zostawiaj auta, gdzie popadnie

Miejsce parkingowe - tutaj warto zostawić swoje auto. - Porady na start w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Miejsce parkingowe - tutaj warto zostawić swoje auto.

Pozostawienie auta na środku chodnika czy w krzakach przy drodze zaalarmuje pobliskich przechodniów, Ci z kolei po chwili zapewne wezwą policję, która będzie cię szukać. Może to położyć całą świetnie zaplanowaną akcję, zniżając ocenę końcową za kradzież, a co za tym idzie ilość punktów doświadczenia, które możesz zyskać.

Auto warto zostawić na parkingu (ikonka "P" na mapie), bądź w miejscu, w którym nie kręcą się przechodnie. Warto też zostawić auto z otwartymi lewymi drzwiami i klapą bagażnika - przyspieszy to ładowanie dużych przedmiotów do bagażnika i pozwoli szybciej wsiąść i odpalić samochód, gdy trzeba będzie wiać.