Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gears of War 4 - poradnik do gry

Gears of War 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Informacje wstępne i porady | Podstawy gry sieciowej w Gears of War 4

Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019

W grze sieciowej możesz uczestniczyć w trybach Kontry grając przeciwko innym graczom oraz w trybie kooperacji, na który składają się Horda oraz Kampania - Informacje wstępne i porady | Podstawy gry sieciowej w Gears of War 4 - Gears of War 4 - poradnik do gry

W grze sieciowej możesz uczestniczyć w trybach Kontry grając przeciwko innym graczom oraz w trybie kooperacji, na który składają się Horda oraz Kampania. W pierwszej kolejności sprawdź, czy w ustawieniach gry region jest ustalony na twój kontynent - w przeciwnym razie może uniemożliwić to prawidłową rozgrywkę/dołączenie do meczu. Poniżej znajduje się kilka ogólnych porad dla rozgrywek sieciowych typu Kontra:

  1. Podstawą jest gra zespołowa i trzymanie się blisko siebie.
  2. Staraj się poznać mapy i orientacyjne miejsca rozlokowania broni specjalnych.
  3. Gdy giniesz, twój ekwipunek wraca do podstawowej formy, więc staraj się wykorzystać znalezioną broń jak najbardziej. Pojawiają się one na nowo dopiero po chwili.
  4. Jeśli otrzymasz potężny strzał w głowę (snajperka/strzelba z bliskiej odległości) musisz czekać na przywrócenie do życia. Jeśli obrażenia są mniejsze, możesz się czołgać i wycofać za osłonę. Wtedy albo twój towarzysz może natychmiastowo cię uzdrowić lub naciskając szybko wskazany klawisz samodzielnie możesz stanąć na swoje nogi. Zwracaj na to uwagę także podczas eliminacji przeciwników.
  5. Podczas zaciętych meczy staraj przedostać się na tyły wroga niezauważenie.
  6. Często oznaczaj przeciwników (klawisz Q / przycisk lewej gałki) - widzi to każdy z członków drużyny przez kilka sekund, nawet gdy przeciwnik jest za osłoną.
  7. Wykorzystaj element psychologiczny - strasz przeciwników, używaj granatów dymnych, pozwól im próbować przeciągnąć się przez osłonę wykonując szybki unik i wywabiaj ich z ukrycia.
  8. Nigdy nie zakładaj, że przeciwnik cię nie widział. Gracze często udają, że cię nie widzieli, abyś zaczął ich gonić, a tam czeka przygotowana na ciebie pułapka.
  9. Najlepiej przechodzić od osłony do osłony. Pamiętaj, że przeciwnik za osłoną widzi cię, jak się zbliżasz, dlatego on pierwszy może oddać strzał - często śmiertelny z bliskiej odległości.
  10. Oddając strzały ze strzelby trzymaj klawisz strzału - będzie to szybsze niż pojedyncze klikanie.
Oznaczanie przeciwników pomoże tak tobie jak i twoim sojusznikom - Informacje wstępne i porady | Podstawy gry sieciowej w Gears of War 4 - Gears of War 4 - poradnik do gry
Oznaczanie przeciwników pomoże tak tobie jak i twoim sojusznikom

Ranga

W początkowych fazach rozgrywki nie zniechęcaj się - możesz mieć problemy z utrzymaniem poziomu gry swojej drużyny. Będziesz "rzucany" na graczy z różnego poziomu i dopiero gry wygrasz pięć rund (ilość pozostałych meczy zapisana jest w menu wyboru trybu gry) zostanie ci przyznana ranga, na podstawie której dobierana jest reszta zespołu twojego i przeciwników. Ważne jest, że ranga przydzielana jest dla każdego trybu gry indywidualnie! Musisz także wybrać owe mecze samodzielnie, nie możesz użyć szybkiego znalezienia meczu. Wraz z postępami twoja ranga będzie wzrastać, tak i poziom przeciwników.

Wyzwania (Bounties) i skórki

Możesz aktywować tylko jedno wyzwanie i przełączać je tylko poza meczem - Informacje wstępne i porady | Podstawy gry sieciowej w Gears of War 4 - Gears of War 4 - poradnik do gry
Możesz aktywować tylko jedno wyzwanie i przełączać je tylko poza meczem

Są to specjalne wyzwania, dotyczące najczęściej jednego meczu. Za ich wykonanie otrzymujesz dodatkowe kredyty lub - częściej - doświadczenie. Znajdziesz je w skrzyniach / zestawach zakupionych w sklepie za kredyty.

Możesz niszczyć skórki i karty, które cię nie interesują i tworzyć nowe obiekty tego typu - Informacje wstępne i porady | Podstawy gry sieciowej w Gears of War 4 - Gears of War 4 - poradnik do gry
Możesz niszczyć skórki i karty, które cię nie interesują i tworzyć nowe obiekty tego typu

Te, które cię nie interesują (są trudne do wykonania, mało opłacalne lub dotyczące trybów, w których nie grasz) mogą został zniszczone - otrzymujesz za nie zlom, z którego możesz utworzyć wybrane karty lub skórki. Owe skórki również mogą zostać zniszczone - mają wyższą wartość "złomu". Nie dają one żadnych bonusów dla broni, jedynie widoczne są w trakcie rozgrywki dla ciebie i innych graczy. Czasem może mieć to znaczenie strategiczne - kolorowych graczy z barwnymi broniami często łatwiej dostrzec pośród przeszkód. Z drugiej strony może być to też orientacyjny czynnik zaawansowania przeciwnika - choć może to również zależeć od jego szczęścia - w skrzyniach znaleźć możesz również skórki.

Odznaki (Ribbons)

Wstęgi/odznaki otrzymujesz za wypełnienie pewnych czynności podczas rozgrywki, jak np. pierwsze zabójstwo, posiadanie dodatniego "ratio" (większa ilość zabójstw niż śmierci) czy wykonanie specjalnych czynności (np. egzekucje). Nie mają one większego znaczenia, choć za ich odblokowanie (możesz zdobywać je wielokrotnie) nagradzany jesteś dodatkową porcją doświadczenia - z tego względu czasem warto przejrzeć najciekawsze, łatwe do zdobycia przy twoim stylu gry. Jednakże, częściej będziesz zdobywał je nieświadomie i mało który gracz będzie dążył do odblokowania wszystkich.

Kredyty i zestawy

Skrzynie to obecnie jedyna rzecz, jaką możesz kupić za kredyty - Informacje wstępne i porady | Podstawy gry sieciowej w Gears of War 4 - Gears of War 4 - poradnik do gry
Skrzynie to obecnie jedyna rzecz, jaką możesz kupić za kredyty

Kredyty, które zdobywasz podczas gry przydatne są w zasadzie do jednego celu - zakupu zestawów - możesz je również zakupić za prawdziwe pieniądze jako system mikro-płatności. W każdej skrzyni znajduje się pięć losowych kart. Ich typ i przeznaczenie zależy od typu skrzyni. Dostępne są cztery typy skrzyń:

  • Zestaw operacyjny (Versus Booster) - 400 kredytów -zawiera karty z gatunku: umiejętności klasowych [Horda], skórki i postaci, wyzwania;
  • Pakiet Hordy (Horde Booster) - 400 kredytów - pakiet zawiera: 4 karty umiejętności [Horda], karta z wyzwaniem Hordy;
  • Pakiet kontry (Operation Pack) - 1000 kredytów - zestaw zawiera jedynie karty z wyzwaniami Kontry;
  • Zestaw elitarny (Elite Pack) - 3500 kredytów - zawiera skórki, emblematy i postacie, nie zawiera wyzwań. W tym zestawie częściej otrzymujesz karty wyższego poziomu i masz dużą szansę na zdobycie karty legendarnej.

Wraz z rozwojem gry twórcy zapowiadają możliwość zakupienia map do gry sieciowej tworzonej przez gracza za kredyty, dlatego warto jest nie wydawać wszystkiego od razu.

Za prawdziwe pieniądze możesz zakupić "zrzuty" - są to zestawy różnych skrzynek na dobry początek.