Walka | Monster Hunter Generations
Aktualizacja:
Walka

Sama walka z potworami w MHGen jest zupełnie inna niż w typowych grach hack-and-slash. Tutaj każdej akcji towarzyszy reakcja, każda czynność ma swoje konsekwencje i za każdy błąd można słono zapłacić. Podstawą jest czujna obserwacja ruchów potwora i wyuczenie się wzorców jego ataków. Każdy potwór odpowiednio "telegrafuje" swoje następne posunięcie i jedną z największych sztuk w tej grze jest wyuczenie się ich na pamięć i wypracowanie odpowiednich reakcji. Samo starcie z przeciwnikiem można by porównać do bardzo technicznych gier walki, typu Tekken i jemu podobnych. Co mam przez to na myśli? Każdy cios - nasz i potwora - ma swój pęd, "wagę" i czas trwania. Oprócz tego (i to zagadnienie będzie bliskie fanom wirtualnych sztuk walki), każda animacja zawiera w sobie tzw. punkty otwarcia (kiedy jesteśmy najbardziej podatni na obrażenia - to samo tyczy się potworów), a w przypadku postaci gracza, również "klatki nieśmiertelności" kiedy nie jesteśmy podatni na ciosy. Opanowanie tych wszystkich elementów nie przyjdzie od razu i wymaga dużo praktyki, ale na szczęście poziom trudności na początku gry pozwala nam na popełnienie wielu błędów. Sytuacja zmieni się radykalnie pod koniec gry, kiedy to potwory mogą nas zgładzić nawet jednym ciosem. Używając nieco bardziej popularnego porównania, każda walka z dużym potworem w MHGen jest jak walka z bossem w Dark Souls. Zdecydowanie nie jest to gra dla ludzi niecierpliwych i nazbyt nerwowych.
Wszystkie duże potwory mają pewne wspólne cechy, które możemy wykorzystać przeciwko nim, lub których powinniśmy unikać, a więc omówmy te najpopularniejsze.
Dosiadanie potworów

Potworów możemy "dosiadać". Aby to zrobić, wystarczy wskoczyć na potwora, jednocześnie atakując go przyciskiem X. Kiedy uda nam się dosiąść przeciwnika (potwór musi być już trochę rozmiękczony), na ekranie pojawi się pasek postępu z symbolicznym łbem. Dosiadanie potwora to swego rodzaju przeciąganie z wyczuciem liny. Naszym zadaniem jest zapełnić zielony pasek - zadaniem potwora jest ten pasek wyprzedzić i dotrzeć do końca. Kiedy łeb jest zielony, wtedy spamujemy ataki przyciskiem X i pasek zacznie się wypełniać. Kiedy łeb zmienia kolor na pomarańczowy, musimy zaprzestać ataków i przytrzymać przycisk R, aby potwór nas nie zrzucił. Jeśli nadal będziemy atakować kiedy nie powinniśmy, łeb stanie się czerwony i zacznie w zastraszającym tempie zbliżać się do końca paska i potwór w końcu nas zrzuci. Jeśli uda nam się jednak wypełnić zielony pasek do końca, zeskoczymy z potwora, a ten przewróci się i przez kilka sekund będzie leżał na ziemi zupełnie bezbronny i otwarty na dewastujące ataki. Jeśli polujesz z przyjaciółmi, powinni oni nieprzestanie atakować potwora kiedy go dosiadasz, co pomaga wypełnić pasek.
Przygwożdzenie

Potwory mogą nas "przygwoździć". Czasami potwór może nas złapać lub docisnąć do ziemi, zadając nam w tym czasie obrażenia poprzez szarpanie zębami, pazurami itp. Kiedy zostaniemy przygwożdżeni, na ekranie również pojawi się pasek i naszym zadaniem będzie jak najszybsze opróżnienie go, co pozwoli nam się wyrwać. Aby to zrobić, musimy jak najszybciej obracać analogiem i spamować wszystkimi przyciskami znajdującymi się z przodu konsoli. W wyswobodzeniu się pomagają nam również ataki tak przyjaciół jak i Palico.
Szał

Po pewnym czasie, gdy potwór otrzyma odpowiednią ilość obrażeń, wpadnie w dziki szał. Zazwyczaj można to prosto rozpoznać po parze lub czarnym dymie buchających mu z pyska. Niektóre potwory ulegają wizualnej zmianie, kiedy wpadną w szał. Ich sierść może zmienić kolor, oczy mogą zacząć świecić na czerwono, tip. W takim stanie potwór jest szybszy, bardziej niebezpieczny i mniej podatny na wszelkie osłabiające gadżety, takie jak bomby rozbłyskowe, itp. Szał po pewnym czasie przechodzi sam, lub możemy to przyśpieszyć skutecznymi atakami.
Zmęczenie potwora

Potwory się męczą. Kiedy walka trwa wystarczająco długo, potwór zacznie czasami przystawać, a z jego pyska będzie toczyć się piana lub ślina. Jest to wyraźny znak, że walka powoli zbliża się ku końcowi, chyba że potwór ucieknie i odpocznie lub się naje. Oczywiście nie możemy na to pozwolić. W stanie osłabienia potwór jest bardziej ślamazarny, jego ataki nie są tak częste i jest znacznie bardziej podatny na działanie bomb rozbłyskowych, pocisków usypiających, paraliżu, itp.
Statusy/efekty czasowe

Potwory mogą "rzucić" na nas niebezpieczne efekty osłabiające lub zadające obrażenia przez określony czas (tzw. Blight). W zależności od potwora, może to być wszystko od oszołomienia (kierunki ruchu analoga zostają odwrócone, przez podpalenie, zatrucie, po całkowity paraliż lub uśpienie. Metody radzenia sobie z każdym ze statusów są różne. Aby się ugasić, wystarczy przekoziołkować kilka razy po ziemi. Inne statusy wymagają zażycia antidotum lub napoju oczyszczającego (Cleanser), a nawet zjedzenia gorzkiego robala (Bitter Bug) lub specjalnej jagody (Nullberry).
Słabe punkty

Potwory mają słabe punkty, które możemy zniszczyć lub odciąć. Praktycznie każdy potwór ma części ciała, które można skruszyć, złamać lub wręcz odciąć. Najpopularniejsze w Monster Hunterze jest obcinanie ogonów wyvernom. Można też kaleczyć pysk, łamać pazury i kruszyć pancerze. W zależności od tego, na jakiej części ciała chcemy się skupić, nie każda broń może okazać się skuteczna, np. ogona nie odetniemy młotem, a niektórych pancerzy nie rozbijemy żadną bronią sieczną. Takie bestialstwo z naszej strony owocuje zazwyczaj pozyskaniem dodatkowych materiałów, których czasami nie da się zdobyć w żaden inny sposób.
Ucieczka

Potwory bliskie śmierci kuleją. Kiedy potwór jest już na skraju sił, zaczyna uciekać kulejąc lub ewentualnie powłócząc za sobą którąś z części ciała (wszystko zależy od budowy ciała danego monstrum). Jest to ruch bardzo charakterystyczny i łatwy do zaobserwowania, a więc raczej nigdy nie będziesz miał wątpliwości co on oznacza. Jedynym wyjątkiem od normy jest sytuacja, w której potwór jest jednocześnie wycieńczony i rozwścieczony. Wtedy trudno ustalić, czy to już jest ten moment i potwór może zginąć, zanim otrząśnie się z furii. Skrajnie wycieńczone potwory starają się dotrzeć za wszelką cenę do swojego leża. Jeśli znajduje się ono w bezpośrednim sąsiedztwie, wtedy sprawa jest najprostsza - potwór po dotarciu na miejsce usypia i jeśli mu na to pozwolimy, odzyska trochę sił do walki. Jeśli jego leże znajduje się za daleko, potwór robi krótkie przystanki w lokacjach prowadzących do jego gniazda i może na chwilę zmobilizować trochę sił do walki, zanim znów zacznie kuleć i uciekać.
Chwytanie potworów

Chwytanie potworów. Potwora nie da się schwytać tak po prostu, w dowolnym momencie. Aby móc złapać potwora i zakończyć w ten sposób polowanie, należy odczekać aż ten nie zacznie kuleć. To jedyny moment, kiedy można wpędzić go w pułapkę (sieciową lub elektryczną) i uśpić. Pułapki należy rozstawiać z rozmysłem - jeśli potwór ucieka, należy je rozstawić na jego drodze, ale wymaga to świetnego wyczucia czasu. Jeżeli pozwolimy mu dotrzeć do leża i damy mu czas aby usnął, wtedy sprawa jest znacznie prostsza. Wystarczy że rozłożymy pułapkę przed śpiącym potworem, a ten po chwili obudzi się (możemy mu w tym pomóc, nawet zwykłym kopniakiem) i wpadnie w sidła. Kiedy potwór znajdzie się w pułapce, mamy kilka sekund na to, aby go uśpić - wystarczą do tego celu dwie bomby lub pociski usypiające. Jeżeli dwie bomby nie wystarczą, oznacza to, że potwór zanadto się zregenerował i trzeba będzie szybko zadać mu wystarczającą ilość obrażeń, aby znów był wystarczająco osłabiony (zanim wyrwie się z pułapki). Niezależnie od tego, czy taki był cel questu czy nie, po skutecznym schwytaniu potwora, polowanie zostanie zakończone sukcesem.
0
- Monster Hunter Generations - poradnik do gry
- Monster Hunter Generations - poradnik do gry
- Poradnik do gry - Polowanie | Monster Hunter Generations
- Tworzenie postaci | Monster Hunter Generations
- Wioski i questy | Monster Hunter Generations
- Walka | Monster Hunter Generations
- Multiplayer | Monster Hunter Generations
- Wybór klasy broni | Monster Hunter Generations
- Wybór stylu polowania | Monster Hunter Generations
- Dekoracje i umiejętności łowieckie | Monster Hunter Generations
- Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów
- Koci towarzysze - Palico | Monster Hunter Generations
- Porady ogólne i linki do pomocnych stron internetowych
- Monster Hunter Generations - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
