Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zdobądź diament do maszyny czasu | Opis przejścia poradnik Day of the Tentacle: Remastered

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Zdobądź diament do maszyny czasu

Mimo że udało ci się przywrócić zasilanie w kapsule Hoagiego i Laverne, aby sprowadzić przyjaciół z powrotem do właściwego czasu będziesz musiał jeszcze zdobyć nowy diament do maszyny Dr Freda. Kontrolując Bernarda wróć na piętro motelu i wejdź w pierwsze drzwi, do pokoju śpiącego grubasa. Włącz stojący na komodzie telewizor (television), a twoim oczom ukaże się reklama idealnego diamentu. Żeby jednak go zdobyć, konieczne będzie zgromadzenie całkiem sporych funduszy.

Dostań się do sejfu Dr Freda

Wyjdź z pokoju i zejdź na dół do recepcji, a stamtąd do biura Dr Freda. Użyj telefonu (phone) by zadzwonić do banku i sprawdzić stan konta doktora. Okaże się, że naukowiec nie dysponuje wystarczającą kwotą pieniędzy, aby kupić nowy diament. Opuść biuro i przez stary zegar udaj się do laboratorium, żeby porozmawiać z doktorem. Wybierając kolejne opcje dialogowe dowiesz się, że w sejfie Dr Freda znajduje się kontrakt, którego realizacja pozwoli zgromadzić wystarczające fundusze. Niestety roztargniony naukowiec zapomniał kombinacji szyfru do sejfu. Musisz więc znaleźć jakiś sposób na wydobycie szyfru z podświadomości doktora.

Wróć na górę i przez pokój z kominkiem udaj się do kuchni - Zdobądź diament do maszyny czasu | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Wróć na górę i przez pokój z kominkiem udaj się do kuchni. Zabierz stamtąd dzbanki z kawą zwykłą (coffee) oraz bezkofeinową (decaf cofee). Następnie przejdź do pralni, otwórz różową szafkę i weź ze środka lejek (funnel). Teraz wróć tą samą drogą do laboratorium Dr Freda i użyj kawy bezkofeinowej na stojącym na stole kubku naukowca (mug). Ten natychmiast zaśnie i zacznie lunatykować powtarzając, że musi otworzyć sejf i podpisać znajdujący się tam kontrakt.

Kiedy Dr Fred uda się do swojego biura, przełącz się na Hoagiego i skieruj się na drugie piętro, do pokoju znajdującego się naprzeciwko konia. Otwórz drzwi i wejdź do środka, gdzie czeka cię rozmowa z pracującym tam rzeźbiarzem Nedem Edisonem. Zauważ, że ten co chwila odkłada młotek na stojącą obok beczkę i przygląda się swojemu dziełu. Poprowadź dialog w dowolny sposób, a następnie użyj posiadanego w ekwipunku młotka dla leworęcznych (left-handed hammer) na młotku rzeźbiarza (right-handed hammer), powodując jego podmianę. Artysta zniszczy swoje dzieło, ale zmotywowany przez brata-modela zacznie pracę od początku, używając lewo-ręcznego młotka. Spowoduje to podmianę posągu, znajdującego się w pokoju kontrolnym w teraźniejszości.

Możesz teraz wrócić do postaci Bernarda - Zdobądź diament do maszyny czasu | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Możesz teraz wrócić do postaci Bernarda. Wyjdź na drugie piętro i wejdź do pokoju, który przed chwilą odwiedzałeś jako Hoagie. Popchnij pracującą tam pielęgniarkę Ednę i zauważ, że dzięki podmianie posągu nie zatrzyma się ona przy drzwiach, ale zjedzie po schodach na dół. Kiedy zostaniesz już sam, użyj posiadanej kasety wideo (videotape) na znajdującym się z lewej strony pulpitu kontrolnego odtwarzaczu (VCR). Teraz popatrz na monitor i włącz czerwony przycisk nagrywania (1). Zarejestrujesz w ten sposób scenkę, w której lunatykujący Dr Fred otwiera sejf, a następnie jest zabierany przez agentów "Skarbówki". Po jej obejrzeniu cofnij (2) nagranie do początku i przełącz znajdującą się z prawej strony dźwignię (3) z trybu SP na EP, dzięki czemu będziesz mógł zobaczyć całość ponownie, ale w zwolnionym tempie. Włącz przycisk Play (4) i odczytaj z filmu kombinację szyfru: 101 999 57. Możesz już wyjąć taśmę z odtwarzacza (przycisk Eject (5) z lewej strony ekranu), a wróci ona ponownie do twojego ekwipunku. Wyjdź z pokoju i udaj się na sam dół, do biura Dr Freda. Użyj sejfu (safe) i zabierz znajdujący się wewnątrz kontrakt (contract).

Uwolnij doktora i nakłoń go do podpisania kontraktu

Aby zdobyć podpis Dr Freda na kontrakcie, musisz najpierw uwolnić naukowca, zamkniętego na strychu przez agentów - Zdobądź diament do maszyny czasu | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Aby zdobyć podpis Dr Freda na kontrakcie, musisz najpierw uwolnić naukowca, zamkniętego na strychu przez agentów. Wyjdź więc z biura i skieruj się do pokoju z kominkiem, a następnie przedostań się przez komin na dach. Wejdź przez otwarte okno z prawej strony i weź linę (rope), którą związany jest doktor. Teraz wróć na dach i użyj liny na wiszącym nad oknem kołowrotku (pulley). Po wszystkim zejdź przez komin na dół i udaj się na zewnątrz, przed budynek motelu.

Na chwilę przełącz się na Hoagiego i przekaż puszkę z czerwoną farbą (red paint) Bernardowi. Jako Bernard użyj otrzymanej farby na stojącej przed motelem mumii kuzyna Teda (Dead Cousin Ted), aby przemalować ją na czerwono. Po wszystkim użyj na niej zwisającej z dachu liny (dangling rope). Możesz teraz wrócić przez komin na dach i pociągnąć linę, aby przetransportować mumię na górę. Niestety przy tej okazji sam spadniesz na dół, dlatego musisz po raz kolejny wykonać tą samą drogę, aby znaleźć się ponownie na dachu. Wejdź przez okno na strych i użyj ciała Teda na doktorze, aby dokonać podmiany.

Po humorystycznej cut-scence użyj liny (rope) na uwolnionym naukowcu, a następnie wyjdź z powrotem na dach i pociągnij ją - Zdobądź diament do maszyny czasu | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Po humorystycznej cut-scence użyj liny (rope) na uwolnionym naukowcu, a następnie wyjdź z powrotem na dach i pociągnij ją. Po chwili wraz z nieprzytomnym Dr Fredem znajdziecie się w laboratorium. Aby go obudzić, użyj na doktorze lejka (funnel), a na lejku dzbanka z tradycyjną kawą (coffee). Kiedy naukowiec odzyska przytomność porozmawiaj z nim, wybierając kolejno następujące opcje dialogowe:

  1. Oh, forget it. I'll get rid of Purple Tentacle myself!
  2. I'm starting up a petition to ban all tentacles.

Po zakończeniu rozmowy uzyskasz upragniony podpis doktora na kontrakcie.

Wyślij kontrakt i kup diament do maszyny czasu

Przed wysłaniem kontraktu musisz jeszcze zdobyć odpowiedni znaczek na list - Zdobądź diament do maszyny czasu | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Przed wysłaniem kontraktu musisz jeszcze zdobyć odpowiedni znaczek na list. W tym celu wyjdź z laboratorium i udaj się do pokoju Weird Eda Edisona (drzwi po prawej na drugim piętrze). Użyj zdobytego na początku gry znikającego atramentu (disappearing ink) na jego albumie ze znaczkami (stamp album). Wściekły Ed wyrzuci z pokoju najpierw ciebie, a następnie swój pozornie zniszczony album. Zauważ, że wypadł z niego jeden znaczek (stamp). Weź go, a także sam album, a następnie wróć do pokoju i oddaj go właścicielowi. Uradowany Ed wybaczy ci, nie zauważając zniknięcia jednego znaczka.

Teraz, kiedy masz już podpisany kontrakt oraz znaczek pocztowy, wyślij je do Hoagiego. Jako Hoagie użyj znaczka na podpisanym kontrakcie (signed contract), a następnie udaj się przed budynek motelu i użyj kontraktu na znajdującej się tam skrzynce pocztowej (mailbox) celem jego wysłania. Po chwili obejrzysz rozgrywającą się w teraźniejszości scenkę, w której Dr Fred odbiera telefon od przedstawiciela LucasArts. Ten informuje go, że w wyniku podpisanego przez doktora kontraktu, firma przelała na konto naukowca dwa miliony dolarów w zamian za wykorzystanie wizerunku jego rodziny w grze wideo (!!!). Możesz teraz przełączyć się z powrotem na Bernarda i wrócić do gabinetu Dr Freda na parterze motelu. Użyj stojącego na biurku telefonu (phone), aby zakupić potrzebny doktorowi diament i po chwili cieszyć się ekspresowo dostarczoną przesyłką. Używając diamentu, naukowiec sprowadzi wreszcie Hoagiego i Laverne do właściwego czasu. Szczęście trójki przyjaciół nie potrwa jednak zbyt długo.