Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Sims 4 - poradnik do gry

The Sims 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cechy Sima | Tworzenie Sima w Sims 4 The Sims 4 poradnik

Bardzo ważnym elementem są cechy charakteru Sima - Cechy Sima | Tworzenie Sima w Sims 4 - The Sims 4 - poradnik do gry

Bardzo ważnym elementem są cechy charakteru Sima. One są źródłem zachcianek Sima, których wypełnianie daje Ci punkty satysfakcji. Łącznie dorosły Sim posiada cztery cechy charakteru. Jedną z cech - bonusową - otrzymasz wraz z wybraną aspiracją życiową. Pozostałe możesz wybrać. W przypadku dziecka dokonujesz wyboru jednej cechy z nieco ograniczonego zasobu. U nastolatka dokonujesz wyboru dwóch cech, a u młodego dorosłego, dorosłego czy seniora wybierasz trzy cechy. Dobrze się zastanów, gdyż tutaj - w przeciwieństwie do aspiracji życiowej - nie możesz dokonać zmiany wybranych cech w trakcie życia Sima. Cechy zostały pogrupowane w cztery kategorie: emocjonalne, hobby, styl życia, towarzyski.

Cechy emocjonalne

Aktywny - Simowie pragną wykonywać ćwiczenia fizyczne, często są pobudzeni.

Geniusz - często są skupieni, pragną rozwijać swoje umiejętności umysłowe.

Gorąca głowa - wpadają w gniew gdy ktoś robi im złośliwości, często są rozgniewani.

Głupek - Simowie często są rozbawieni.

Kreatywny - pragną cały czas coś tworzyć, często są zainspirowani.

Ponury - często są smutni.

Romantyk - często są w nastroju flirtowania, pragną interakcji romantycznych.

Wesoły - częściej są szczęśliwsi.

Zadufany - często są pewni siebie.

Hobby

Miłośnik muzyki - lubią słuchać muzyki i są szczęśliwy gry grają na instrumentach.

Mól książkowy - lubią czytać książki, mogą rozmawiać o książkach z innymi Simami na wyjątkowe sposoby.

Perfekcjonista - czas potrzebny na wytworzenie danego dzieła/rzeczy jest dłuższy, ale ich wyroby mają wyższą jakość; wytworzenie wysokiej jakości wyrobu daje im silne pozytywne nastrójniki, a wytworzenie rzeczy niskiej jakości nastrójniki negatywne.

Smakosz - są szczęśliwi spożywając jedzenie dobrej jakości, a nieswoi jeśli jedzą jedzenie złej jakości; oglądanie programów kulinarnych w telewizji pozwala im poznawać nowe przepisy.

Zapaleniec - są szczęśliwi gdy czytają książki w kategorii fantastyka naukowa lub gdy grają w gry na komputerze; skuteczniej znajdują okazy kolekcjonerskie.

Znawca sztuki - taki Sim lubi oglądać dzieła sztuki, daje mu to pozytywne nastrójniki.

Styl życia

Ambitny - odnoszenie sukcesów zawodowych, kolejnych awansów daje takim Simom silne nastrójniki pozytywne, a porażki zawodowe przysparzają im negatywnych nastrójników; mogą się denerwować jeśli dawno nie awansowali.

Infantylny - otrzymują pozytywne nastrójniki gdy bawią się z dziećmi, oglądają w telewizji programy dla dzieci, są także szczęśliwi gdy bawią się zabawkami dziecięcymi.

Leniwy - lubią drzemać, oglądać telewizję, korzystać z wygodnych mebli - to daje im silne nastrójniki; stają się spięci gdy wykonują za dużo obowiązków domowych czy np. ćwiczeń.

Materialistka - lubią przechwalać się tym co posiadają przed innymi Simami, lubią mieć nowe i droższe rzeczy, stają się smutni jeśli co jakiś czas w domu nie pojawi się nowa rzecz.

Niechlujny - szybciej brudzą sprzęty w domu, ale kompletnie się tym nie przejmują.

Niezdarny - odnoszą więcej porażek np. podczas ćwiczeń fizycznych, ale nie jest to dla nich powód do zdenerwowania się.

Schludny - lubią wykonywać obowiązki domowe, mogą wpadać w "szał sprzątania"; czują się nieswojo w brudnym otoczeniu.

Snob - lubią krytykować obiekty o niskiej jakości, nudzą się oglądaniem telewizji, są pewni siebie w towarzystwie innych snobów takich jak oni.

Szalony - ich emocje są często nieprzewidywalne, mogą mówić do siebie.

Uwielbia naturę - Simowie Ci są szczęśliwi, gdy przebywają pod gołym niebem.

Żarłok - Simowie Ci lubią jeść, częściej są głodni, mogą jeść jedzenie dowolnej jakości (w tym zepsute), mogą szperać w śmietnikach w celu poszukiwania jedzenia.

Cechy towarzyskie

Dobry - Simowie Ci są szczęśliwi jeśli przebywają w otoczeniu Simów z pozytywnymi nastrójnikami; stają się smutni podczas rozmów ze złymi Simami; mogą dawać datki dobroczynne.

Kumpel - nabierają pewności siebie w otoczeniu innych znanych im Simów, pobudzają się oglądając sport.

Nie cierpi dzieci - Simowie Ci po staraniu się o dziecko mogą być spięci, w otoczeniu dzieci wpadają w gniew, mogą być nawet wobec dzieci wredni.

Nieangażujący się - nie lubią ciągłości i stałości, stają się spięci jeśli za długo są w jednym związku bądź w tej samej pracy; są szczęśliwi gdy rzucają pracę bądź partnera.

Rodzinny - są szczęśliwi jeśli znajdują się w otoczeniu członków rodziny, są smutni jeśli przez jakiś czas nie rozmawiają z członkami rodziny.

Samotnik - są szczęśliwi gdy są sami, nie otrzymują negatywnych nastrójników jeśli nie mają zaspokojonej potrzeby towarzystwa; stają się spięci w otoczeniu nieznajomych; częściej są zawstydzeni jeśli jakiś Sim im czegoś odmówi.

Towarzyski - Simowie otrzymują silne nastrójniki podczas interakcji z innymi Simami; poziom zaspokojenia ich potrzeby towarzystwa szybciej maleje.

Wredny - są szczęśliwi gdy są podli lub złośliwi w stosunku do innych Simów, są pewni siebie gdy zwyciężą w bójce.

Zły - są szczęśliwi w otoczeniu Simów z negatywnymi nastrójnikami, wpadają w gniew podczas interakcji z dobrymi Simami.

Cechy wykluczające się

Musisz pamiętać, że niektórych cech po prostu nie można łączyć. Oczywistą sprawą jest, że jeśli wybrałeś już Simowi cechę dobry, to nie możesz mu dodać zły. Ale jest też wiele innych, czasami niespodziewanych wykluczeń. Lista cech wykluczających się:

  • Aktywny i Leniwy,
  • Gorąca głowa, Ponury i Wesoły,
  • Głupek i Snob,
  • Smakosz i Żarłok,
  • Ambitny i Leniwy,
  • Infantylny i Snob,
  • Infantylny i Nie cierpi dzieci,
  • Infantylny i Zły,
  • Schludny i Leniwy,
  • Schludny i Niechlujny,
  • Dobry, Zły i Wredny,
  • Nie cierpi dzieci i Rodzinny,
  • Nieangażujący się i Rodzinny,
  • Towarzyski i Samotnik.