Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2014, 13:00

autor: Jerzy Bartoszewicz

Test wersji beta gry Warlords of Draenor - zbudowaliśmy własny garnizon w World of Warcraft - Strona 3

Równo na dziesiąte urodziny World of Warcraft na rynku pojawi się piąte i prawdopodobniej dotychczas największe rozszerzenie do gry. Znajdziemy w nim m.in. długo wyczekiwaną przez graczy opcję wznoszenia i posiadania własnych budynków.

Podczas rozgrywki natrafimy na starych znajomych.

Inne przydatne usprawnienia

Na koniec warto także wspomnieć o różnorakich usprawnieniach i drobiazgach w interfejsie gry. Blizzard ponownie pozbędzie się bowiem z systemu gry pewnych zbędnych elementów, zastępując je nieco prostszymi, lecz bardziej przydatnymi. Dla przykładu, zniknie współczynnik „hit” określający prawdopodobieństwo spudłowania w trakcie wykonywania ataku. Dziś ogranicza się on bowiem tylko do zapewnienia sobie wyposażenia dającego wymagany pułap braku porażki. W zamian za to pojawi się działający w trybie PvE współczynnik „multistrike” określający prawdopodobieństwo, że dana umiejętność zada przeciwnikowi dodatkowe obrażenia, równe 30% zadawanych przez nią obrażeń. Pojawi się także „versatility” określające moc absorbowania obrażeń i samoleczenia postaci, co dotyczy wszystkich klas, w tym np. siły tarcz nakładanych na siebie przez magów.

Twórcy zdecydowali się także na przeskalowanie pojawiających się na ekranie liczb. Jeśli gracie w World of Warcraft od dawna, zapewne zauważyliście że od dodatku Mists of Pandaria, zadawane są już tak kosmicznie wielkie liczby obrażeń, że wszystko podawane jest w przybliżeniu. Blizzard postanowił więc przeskalować to wszystko trochę w dół, by gracze nie musieli więcej przeliczać milionów obrażeń. Pozostając przy temacie usprawnień warto także wspomnieć o wprowadzeniu dodatkowych skrzyń w bankach, w których będziemy mogli wreszcie trzymać wszystkie śmieszne, lecz z punktu widzenia właściwej rozgrywki bezużyteczne przedmioty, które nie raz zdarzało się nam z bólem serca wyrzucać z braku miejsca. Ponadto, heirloomy zostaną przypisane do konta w specjalnej zakładce, tak jak mounty i mini-pety, dzięki czemu rozwijanie postaci na nowych serwerach będzie przyjemniejsze i szybsze.

Nowe modele postaci wyglądają lepiej, jednak niektórym graczom może brakować znanych twarzy.

Czy Warlords of Draenor wprowadza do gry dużą rewolucję? Trzeba przyznać, że niespecjalnie i wszyscy ci, którzy oczekują, że World of Warcraft przejdzie totalną przemianę, będą znowu narzekać, że zmiany nie są specjalnie drastyczne. Należy jednak pamiętać, że dobrej formuły się nie poprawia, a na miejsce znudzonych graczy, którzy odchodzą z Azeroth, przychodzą nowi. Chociaż garnizony to faktycznie spory powiew świeżości, a pierwsze zadania z dodatku oparte są na sprawdzonej formule „pójdź, zabij, przynieść, uruchom”. Trzeba jednak przyznać, że Blizzard coraz śmielej je fabularyzuje i poza licznymi przerywnikami fabularnymi możemy tu znaleźć również np. szybkie akcje z wykorzystaniem pojazdów, czy instancjonowane lokacje, zmieniające wygląd na skutek wydarzeń. Jeśli jednak nie jesteście jeszcze zbytnio znudzeni rozgrywką w najpopularniejszym MMO wszech czasów, nowy dodatek powinien przypaść Wam do gustu. Wydaje się, że wprowadzi on dostatecznie dużo nowości, by na trochę zatrzymać przy sobie obecnych graczy, zaś nawiązująca do korzeni serii fabuła i motyw z rozwijaniem garnizonu powinny zainteresować tych, którzy z sentymentem wspominają strategie spod znaku Warcrafta.

Jerzy Bartoszewicz | GRYOnline.pl

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?