Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Tom Clancy's The Division Przed premierą

Przed premierą 13 czerwca 2014, 13:00

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Tom Clancy's The Division - apokalipsa w sieciowym RPG

Ubisoft powoli odsłania karty na temat swojej flagowej produkcji przyszłego roku. Choć o najważniejszych aspektach rozgrywki Tom Clancy's The Division wiemy wciąż bardzo niewiele, to powoli zaczyna się wyłaniać obraz dość intrygującej pozycji.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Tom Clancy's The Division - jest nieźle, ale co dalej?

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Gra Tom Clancy’s The Division powoli wyrasta na czarnego konia w portfolio Ubisoftu. Z produktem studia Massive Entertainment już rok temu na targach E3 wiązano wielkie nadzieje, głównie ze względu na świetną oprawę graficzną, przygnębiającą atmosferę oraz otwartą strukturę rozgrywki, premiującą działanie w zespole. Od tamtego czasu kurz jednak nieco opadł i francuski wydawca musiał na nowo rozniecić ogień w sercach fanów nowej marki. Czy to się udało, sprawdziliśmy wczoraj podczas prezentacji gry w Los Angeles.

Zamknięty pokaz The Division na targach E3 został podzielony na dwie części. W pierwszej z nich jeszcze raz obejrzeliśmy przygotowany wcześniej zapis rozgrywki, który stanowił część poniedziałkowej konferencji Microsoftu. W drugiej natomiast Szwedzi uruchomili wreszcie swoje dzieło, by pozwolić nam poobserwować swobodną eksplorację skażonego chorobą Nowego Jorku. Takie prezentacje lubimy najbardziej, bo wiele mówią nie tylko o ogólnej kondycji produktu, ale omawiają również kwestie na ogół pomijane w nastawionych na efektowną akcję zwiastunach. W przypadku The Division należały do nich przede wszystkim elementy typowe dla tytułów z gatunku RPG.

Zacznijmy od samego miasta, bo budzi ono bardzo pozytywne wrażenie. Szybki wgląd w mapę daje do zrozumienia, że dostępny obszar jest bardzo duży, ale my zwiedzamy zaledwie niewielki jego wycinek. Ubisoft przyzwyczaił nas w serii Assassin’s Creed, że w przypadku prawdziwych miejscówek stara się maksymalnie wiernie odtworzyć istniejące w rzeczywistości budowle. Studio Massive Entertainment podąża dokładnie tym samym torem. W wirtualnym Wielkim Jabłku nie brakuje charakterystycznych dla tej metropolii obiektów, choć trzeba pamiętać, że znajdują się w różnym stanie fizycznego rozkładu. Nowym Jorkiem targa wszak wojna domowa, ślady zniszczeń widoczne są praktycznie na każdym kroku.

Tom Clancy's The Division - apokalipsa w sieciowym RPG - ilustracja #2

Wykonane z dużą dbałością o detale budynki nie stanowią jedynie dekoracji, ale pełnią też funkcję baz wypadowych dla drużyn SHD, czyli tytułowych dywizji. Opanowanie terenu w danym sektorze zwiększa poziom bezpieczeństwa w całej dzielnicy. W wyzwolonych częściach miasta można przez chwilę odetchnąć, zregenerować zapasy i przygotować się do dalszej wędrówki. W The Division eksploracja wymaga zachowania ostrożności, bo na ulicy wręcz roi się od różnej maści bandytów, wykorzystujących panujący w mieście zamęt do siania jeszcze większego chaosu. Mimo że choroba rujnuje Nowy Jork dopiero od kilku dni, już zdążyły wytworzyć się tam rozmaite frakcje, jak np. grupa Czyścieli, która uważa, że jedynym skutecznym sposobem na przywrócenie ładu jest strawienie wszystkiego i wszystkich ogniem.

The Division to gra stawiająca na działanie w zespole, ale oczywistym jest, że priorytetem każdego z uczestników zabawy będzie myślenie przede wszystkim o sobie. W drużynie mogą znajdować się maksymalnie cztery osoby – dodatkowa, piąta, może dołączyć pod postacią drona, jeżeli uruchomi specjalnie zaprojektowaną aplikację na tablecie. Produkt firmy Massive Entertainment nie zmusza nas jednak do gorączkowego poszukiwania kompanów. Grać z powodzeniem można nawet we dwójkę, chociaż trzeba liczyć się z tym, że pokonanie choćby niewielkiej grupy bandytów stanowić będzie duże wyzwanie.

Tom Clancy's The Division - apokalipsa w sieciowym RPG - ilustracja #3
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.

Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs
Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs

Przed premierą

Przed konferencją Ubisoft Forward miałem okazję zagrać w najnowsze odsłony obu głośnych serii, które Ubisoft wyda w tym roku. Po kilku godzinach z Assassin’s Creedem i Watch Dogs Legion, już wiem, że Legion będzie znacznie ciekawszym doświadczeniem.

Graliśmy w Watch Dogs Legion – sandbox bez głównego bohatera
Graliśmy w Watch Dogs Legion – sandbox bez głównego bohatera

Przed premierą

Seria Watch Dogs od lat próbuje być konkurencją dla GTA, z każdą częścią szukając własnej tożsamości. Tym razem trafimy do Londynu w niedalekiej przyszłości, hakowanie nie będzie już główną atrakcją, a wśród dziesiątek bohaterów trafimy także na Polaków.