Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 stycznia 2014, 10:28

autor: Przemysław Zamęcki

Assetto Corsa - wyścigi z modelem jazdy, który zawstydza konkurencję - Strona 3

Nadchodzi czas “włoszczyzny”. Walka o tytuł symulacyjnego króla wyścigów wcale nie została jeszcze rozstrzygnięta. Do mety zbliża się właśnie nowy zawodnik ze słonecznej Italii. Czy ma szansę powalczyć o koronę?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Będę brał cię w aucie marki BMW. - 2014-01-13
Będę brał cię w aucie marki BMW.

Wrażenia z jazdy są niesamowite. Dosłownie czuć każdego z koni galopujących pod maską. Moc auta, jego wagę, przyczepność opon. W połączeniu ze świetnie oddanymi porykiwaniami silników i brudną przednią szybą immersja robi z człowiekiem co chce. Może poprawiłbym trochę działanie force feedbacka. Ale poza tym jest dosłownie bosko. Na razie możemy doskonalić umiejętności w ośmiu lokacjach na dwunastu torach, gdyż autorzy byli tak mili i na przykład umieścili tor Monza w wersji współczesnej i tej z 1966 roku. Poza tym mamy Vallelungę, Silverstone, Magione, Imolę, tor driftowy i dwa przeznaczone dla dragu. Jak więc widać, głównie mamy do czynienia z włoszczyzną, co akurat nie każdemu musi przypaść do gustu.

Warto w tym miejscu podkreślić, że gra jest przystępna także dla osób lubiących nieco łatwiejsze wyzwania. Trochę z niesmakiem informuję, że można nawet grać na klawiaturze, czego jednak absolutnie nie zalecam. Bądźmy poważni, jakikolwiek pad to absolutne minimum, choć oczywiście najwięcej z gry wyniosą osoby zaopatrzone w kierownice. Moją G27 gra wykryła natychmiast, nie było potrzeby nawet nic kalibrować czy poprawiać.

Stary bolid Lotusa to bardzo popularne autko w nowych grach. - 2014-01-13
Stary bolid Lotusa to bardzo popularne autko w nowych grach.

Można dowolnie długo rozpływać się nad modelem jazdy, ale pod względem oprawy graficznej twórcy mogli by się postarać nieco bardziej. Modele samochodów są naprawdę niczego sobie, ujdzie nawet najbliższe otoczenie torów. Niestety do kitu jest publiczność i drzewa straszące bitmapowymi koronami. Przydało by się także poprawienie efektu LoD, bo zdarza się, że model auta w trakcie powtórek na naszych oczach zmienia geometrię. Przy tym wszystkim obecna wersja gry nie jest chyba najlepiej zoptymalizowana. Przy średnich detalach na niezbyt rozbudowanym komputerze płynność animacji jest w pełni zadowalająca, ale przy maksymalnych ustawieniach wszystko haczy tak, że gra staje topornie ciężka. Przy czym nie pięknieje jakoś specjalnie, o ile w ogóle. Gwoli uzupełnienia dodam tylko, że Assetto Corsa obsługuje wyświetlanie obrazu na trzech monitorach, a jak ktoś posiada, to będzie zadowolony ze wsparcia technologii Oculus Rift.

Konstrukcja tego BMW pozwala mu niemal wessać się w nawierzchnię toru. - 2014-01-13
Konstrukcja tego BMW pozwala mu niemal wessać się w nawierzchnię toru.

Czy zatem warto wysupłać te kilkadziesiąt złotych wspierając włoski budżet? Jeżeli ktoś jest fanem realistycznych wyścigów, to nie uwierzę, że już tego nie zrobił. Niedzielnych kierowców raczej nie zachęcam - bez zainwestowania w kierownicę pobujacie się trochę na klawiaturze i niewiele z tego wyniknie poza stratą czasu. Gra nie ma startu pod względem oprawy graficznej do najnowszej arcadowej konkurencji. Oby tylko Kunos Simulazioni nie zawiodło oczekiwań - wszak nie mamy jak na razie pojęcia ani jak będzie prezentować się sztuczna inteligencja, ani nawet tego, czy Włosi będą w stanie zapewnić niezawodny kod sieciowy. Bo akurat o tym, że już we wrześniu ukaże się pierwsze DLC z dziesięcioma dodatkowymi autami i torami akurat wspomnieli.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.