Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 stycznia 2014, 00:01

autor: Luc

The Division - co zaoferuje jeden z głównych kandydatów na grę roku? - Strona 2

Tom Clancy’s The Division, powstające dzieło ludzi z Massive Entertainment, na trailerach wygląda naprawdę oszałamiająco. Czy efekt końcowy także nas zachwyci?

Jak widać, przygotowania do Maratonu Nowojorskiego trwają w najlepsze. - 2014-01-02
Jak widać, przygotowania do Maratonu Nowojorskiego trwają w najlepsze.
The Division - co zaoferuje jeden z głównych kandydatów na grę roku? - ilustracja #2

Mroczne strefy to miejsca, w których utracono kontrolę nad wirusem. Misje wykonywane na obszarach tego typu zapewniają znacznie więcej punktów doświadczenia oraz lepszy ekwipunek, co jednak oczywiste – na naszej drodze staną bardziej wymagający przeciwnicy. To również jedyne lokacje, w których dopuszcza się starcia PvP.

To, jakich wyzwań się podejmiemy zależy oczywiście tylko od nas, jednak warto pamiętać o tym, że lokacje oferujące nowe przydziały mogą być odwiedzane jednocześnie przez kilka drużyn. Niejednokrotnie doprowadzi to do sytuacji, w których poszczególne grupy będą po prostu zmuszone do rywalizacji o możliwość wypełnienia danej misji! Szczęśliwie, zadania dla każdej z drużyn generowane są po części losowo; unikniemy więc stanu, w którym wykonanie otrzymanych rozkazów automatycznie oznacza walkę na śmierć i życie. Dla osób preferujących samotny tryb rozgrywki, pozostaje oczywiście wykonywanie misji w pojedynkę. Wszystko wskazuje jednak na to, że pozbawią w ten sposób grę jej największego atutu, a do tego w pewnych strefach narażą się na ataki ze strony zorganizowanych grup graczy.

Zespołową kooperację ma dodatkowo wzmocnić silny nacisk na komunikację głosową. Choć nie do końca jeszcze wiadomo, co dokładnie ma oznaczać takie stwierdzenie, już teraz ujawniono, że będziemy m.in. w stanie usłyszeć głosy znajdujących się w sąsiedztwie agentów. Rozmowy pomiędzy członkami tego samego zespołu również mają być prowadzone przy użyciu mikrofonu. Póki co ani słowem nie wspomniano o możliwości korzystania z tradycyjnego chatu, trudno jednak uwierzyć, aby nie dano nam żadnej alternatywy dla komunikacji werbalnej. Zaproponowana przez twórców koncepcja faktycznie brzmi interesująco, ale czy jednak nie okaże się zwykłym żerowiskiem internetowych trolli? Pozostaje wierzyć, że pomyślano także i o tym.

Podczas gry niejednokrotnie skorzystamy z systemu osłon. - 2014-01-02
Podczas gry niejednokrotnie skorzystamy z systemu osłon.

W końcu każdy jest wyjątkowy

Będąc przy kwestii kompletowania zespołu operacyjnego, warto bliżej przyjrzeć się także samej postaci naszego bohatera. Jak w każdym szanującym się RPG, proces tworzenia oraz rozwijania naszego podopiecznego w całości trafi pod kontrolę gracza. Jeśli wierzyć zapewnieniom Massive Entertainment, dostaniemy do wyboru przynajmniej kilka tysięcy kombinacji wyglądu oraz umiejętności, co pozwoli na stworzenie całkowicie unikatowego agenta bądź agentki. Istotnym zagadnieniem jest... brak jakichkolwiek klas. Dzięki temu kształtując postać zyskujemy pełną elastyczność, nie wiążąc się z żadną konkretną rolą.

Dostępna pula zdolności ma być naprawdę szeroka – do naszej dyspozycji trafi m.in. Puls (pozwalający zlokalizować ukrywających się przeciwników), Urządzenie rozpraszające (wydaje odgłos strzałów w dowolnym miejscu) czy też Mina zwiadowczą (mobilny ładunek wybuchowy). Nastawionym na bardziej frontalną formę walki, z pewnością przypadnie do gustu Zastrzyk adrenaliny (zwiększający ilość punktów zdrowia) oraz Niezłomność (dający kilkusekundową niewrażliwość na ogłuszenia i oślepienia). Im bliżej do premiery, tym więcej biegłości zapewne poznamy, jednak już teraz przyznać trzeba, że zapowiadają się rewelacyjnie. Decyzja o tym, które z nich wybierzemy, będzie przekładała się bezpośrednio na specjalizację postaci. To, kim stanie się nasz agent zależy więc wyłącznie od drzewka umiejętności.

Odpowiednie dobranie umiejętności to klucz do sukcesu naszego zespołu. - 2014-01-02
Odpowiednie dobranie umiejętności to klucz do sukcesu naszego zespołu.

Co istotne, konkretny wybór nie oznacza permanentnego przywiązania do jednej ścieżki – punkty w dowolnym momencie rozgrywki możemy przypisać do innych zdolności! I nie chodzi tu bynajmniej o płatne resetowanie postaci, znane z pozostałych sieciowych produkcji. W The Division, z poziomu specjalnego naręcznego urządzenia, pomanipulujemy sprawnościami naszego agenta nawet na kilka sekund przed walką.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.