Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 czerwca 2002, 10:29

autor: Jacek Hałas

New World Order - zapowiedź - Strona 2

New World Order to gra wzorowana na takich tytułach jak Counter-Strike czy Team Fortress. Wykorzystuje nowoczesny silnik graficzny dzięki czemu wygenerowane otoczenie przypomina film akcji.

Przeczytaj recenzję New World Order - recenzja gry

Sam engine zapowiada się całkiem nieźle, jego największą siłą będzie najprawdopodobniej ogromna ilość efektów, które będzie mógł obsługiwać. Jednym z najmocniejszych punktów DVA ma być inteligentne rysowanie terenu. Oznacza to, że będzie zajmował się on obróbką tylko tych elementów, które są aktualnie widoczne na ekranie. Niestety, nie jest to jeszcze standard wśród gier FPP. Miejmy tylko nadzieję, że reszta firm pójdzie śladem twórców NWO i również zoptymalizuje swoje engine’y w tej kwestii. Sam silnik bardzo dobrze ma sobie również radzić z operowaniem teksturami. Gra będzie naturalnie wykorzystywała najnowsze technologie wprowadzane razem z kolejnymi modelami słynnych GeForce’ów. O wiele lepiej od porównywalnych FPP-ków ma się również prezentować podłoże, które dzięki unikalnemu systemowi ma połączyć wydajność działania z przyjemnymi efektami estetycznymi. Idziemy dalej. Gra w czasie rzeczywistym zajmie się obróbką efektów świetlnych a także... cieni dla prawie wszystkich powierzchni!! Tak tak, wyobraźcie sobie na przykład sytuację, w której wraz ze zmianami pogodowymi cienie na obiektach ulegają przepięknym transformacjom. I nie stwierdzam tu nic na wyrost, te rzeczy widać już dosłownie na wielu udostępnionych screenach. Autorzy nie podjęli jeszcze do końca decyzji o tym czy zastosować moduł zniszczeń. Z uwagi jednak na to, że do premiery pozostało już naprawdę niewiele czasu podszedłbym do tej propozycji raczej sceptycznie (oczywiście zakładam, że nie zostanie ona przesunięta...).

W grach przeznaczonych w głównej mierze do rozgrywek multiplayer dużą rolę musi odgrywać ładna, realistyczna animacja postaci. Autorzy obiecują, że także i ten element engine’u będzie prezentował się na wysokim poziomie. Możemy między innymi liczyć na pełną animację twarzy co powoli staje się standardem wśród najnowszej generacji gier FPP. Dodatkową ciekawostką ma być jak najwierniejsze oddanie fizyki świata co z pewnością uatrakcyjni wszystkie starcia. Mam tu przede wszystkim na myśli przygotowywany dla tej gry „system kolizji” ale i takie elementy jak łuski spadające na ziemię, realistyczną wodę czy też granaty, które będą odbijały się nie tylko od ścian ale od każdej możliwej powierzchni.

Równie ciekawie zaprezentuje się zapewne warstwa dźwiękowa a to za sprawą „inteligentnych” systemów, które będą dopasowywały dźwięki do aktualnej sytuacji aczkolwiek powyższy efekt doświadczą zapewne jedynie posiadacze najnowszych kart z rodziny Sound Blaster Audigy. Standardem będzie natomiast możliwość „wykrywania” pozycji wrogów dzięki efektom 3D.

Jak na porządną grę FPP przystało nie mogło zabraknąć obszernego i zróżnicowanego arsenału broni. Nasi ludzie będą mogli korzystać z obszernej gamy uzbrojenia , począwszy od najprostszych pistoletów a kończąc na karabinach snajperskich z doczepionym celownikiem laserowym. Z ciekawszych broni, które już zapowiedziano warto wymienić nieśmiertelnego H&K MP5K, równie kultowego Kalashnikova AK47s czy też M4A1 z doczepionym celownikiem optycznym. W końcowym produkcie znaleźć ma się około 20-30 rodzajów broni. Większość etapów, wśród których będzie rozgrywała się gra to tereny zurbanizowane. Na pewno pojawią się: stacja metra, doki, ogromna posiadłość, willa szefa mafii, centrum dowodzenia oraz tankowiec. Mnie natomiast zaciekawiła zapowiedź poziomu rozgrywanego w tunelu na... autostradzie!! I nie będzie to mapa statyczna! Wyobraźcie sobie dziką walkę pomiędzy przejeżdżającymi samochodami!!

Niezbyt dużo wiadomo jeszcze o dostępnych rodzajach zabawy. Na pewno pojawi się co najmniej kilkanaście misji dla singleplayera a także, co ciekawe, wszystkie je będzie można ukończyć z pomocą żywych przyjaciół. Z trybów czysto sieciowych na pewno pojawi się Deathmatch i Cooperation.

Gra zapowiada się niezwykle ciekawie i ma szanse na to żeby zdetronizować nawet samego Counterstrike’a. Do tej pory typowo sieciowe FPP-ki koncentrowały się wyłącznie na zabawie a sam wygląd tych gier nie zawsze był priorytetem dla ich twórców. NWO ma szansę to odmienić, engine gry i zastosowane innowacje mogłyby zaspokoić potrzeby fanów singlowych gier a co dopiero tych, którzy pogrywają w Sieci. Dodatkowym atutem gry ma być edytor poziomów, który wystartuje razem z jej premierą. To już raczej standard albowiem coraz większa ilość producentów dołącza takie rzeczy do swoich gier. Premiera NWO zapowiadana jest na lato a więc jeśli wszystko dobrze się ułoży gry możemy oczekiwać dosłownie na dniach.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.