Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 września 2013, 13:16

autor: Filip Grabski

Jeszcze lepsze Diablo III, czyli przegląd nowości w Reaper of Souls - Strona 3

Blizzard nie zawiódł oczekiwań i ujawnił pierwsze informacje na temat oczekiwanego rozszerzenia do Diablo III. W tym tekście zgromadziliśmy wszystkie fakty na temat Reaper of Souls.

Brakowało Wam klimatu z pierwszego Diablo? Reaper of Souls powinno Was zadowolić. - 2013-09-18
Brakowało Wam klimatu z pierwszego Diablo? Reaper of Souls powinno Was zadowolić.

Twórcy podczas prezentacji użyli trzech przykładów: różdżka dla czarownika przywoła hydrę w miejsce każdego trupa, magiczny pierścień po założeniu wyczaruje goblina, który pozbiera rozrzucone po polu bitwy białe klamoty, a po zgarnięciu 40 sztuk wyrzuci nowy rzadki lub legendarny przedmiot, zaś mnich będzie mógł znaleźć pazury, które „oddadzą” koszt energii duchowej, jeśli tylko uda mu się zabić daleko położonego przeciwnika za pomocą umiejętności śmiałe uderzenie. Ma się rozumieć statystyki pomarańczowego wyposażenia będą dużo celniej trafiać w potrzeby graczy niż dotychczas – wszystko to stanowi rozwinięcie dość udanej modyfikacji tego systemu obecnego już w konsolowych wersjach Diablo III.

Poziomy mistrzowskie to inna historia. Przede wszystkim Blizzard postanowił znieść górny limit i po premierze rozszerzenia każdy heros będzie mógł pochwalić się paragonem rzędu nawet 1200 lub więcej, o ile starczy mu cierpliwości. Poza tym mistrzostwo będzie wspólne dla wszystkich postaci na koncie gracza, pod warunkiem, że te wcześniej dobrną do górnej granicy poziomów „normalnych”. Przy okazji: nie jest jeszcze pewne, jak będzie wyglądać przejście na niebieskie doświadczenie dla herosów z podstawki, które mają na koncie któryś z poziomów mistrzowskich. Najpewniej nadwyżka zostanie w jakiś sposób zamrożona do czasu, gdy heros dobije do poziomu siedemdziesiątego.

Jeszcze lepsze Diablo III, czyli przegląd nowości w Reaper of Souls - ilustracja #3

W historii marki każda z części dostała po jednym rozszerzeniu. Pierwsze Diablo doczekało się niekanonicznego dodatku Hellfire wydanego przez Sierra On-Line. Teren zwiększył się aż o 50% – do 16 podstawowych poziomów w 4 dekoracjach doszło osiem nowych lokacji umieszczonych w oślizgłym Gnieździe oraz gotyckiej Katedrze, a do trzech herosów dołączył mnich (choć dzięki edycji plików można było odblokować także barda i barbarzyńcę). Głównym złym dodatku był demon Na-Krul.

Wiadomo natomiast, że Blizzard wraz z tą poprawką wprowadzi rzecz, o którą wielu fanów błagało od momentu debiutu nowego Diabła. Każdy level up na poziomie mistrzowskim zostanie nagrodzony punktem do własnego rozdysponowania między 4 zakładki: rdzeń (siła, zręczność, magia, żywotność), atak (szybkość ataku, szansa na zadanie ciosu krytycznego, obrażenia krytyczne, szybkość odnawiania umiejętności), obrona (oficjalnie potwierdzona została na razie szansa na zablokowanie ciosu) i użyteczność (jedyna znana cecha w tej zakładce to szybkość ruchu). Dzięki tej zmianie wszyscy gracze będą mogli dostosować swoich śmiałków do własnych upodobań.

Jeszcze lepsze Diablo III, czyli przegląd nowości w Reaper of Souls - ilustracja #4

Jeszcze więcej nowości

Zmiany w mechanice to nie wszystko, co przyniesie Reaper of Souls. W rozszerzeniu zadebiutuje obiecywany podczas prac nad Diablo III dodatkowy rzemieślnik – mistyczka Sympatyczna pani pojawi się najprawdopodobniej dopiero w akcie piątym i zaoferuje dwa rodzaje usług. Pierwszą jest transmogryfikacja, co w praktyce oznacza możliwość zmiany wyglądu noszonego sprzętu. Teraz gracze będą w stanie wykreować spójny wizerunek bohatera, bo każdy superprzedmiot – za niewielką opłatą – zyska wygląd dowolnej znalezionej już rzeczy z tej samej kategorii. Druga usługa to opcja zmiany jednej ze statystyk danego przedmiotu – mistyczka wylosuje na nowo wybrany afiks, wzrośnie więc szansa na uzyskanie idealnego narzędzia do walki ze złem.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?