Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 czerwca 2013, 11:00

autor: Amadeusz Cyganek

Graliśmy w Ryse: Son of Rome na E3 2013 - totalna wojna z Xbox One - Strona 2

Ryse na Xbox One ma ogromny potencjał. Pomysł na wielkie bitwy starożytności w świetnej oprawie i na modłę Call of Duty kłóci się z prostacką rozgrywką. Son of Rome bliżej do interaktywnego filmu.

Dowodzenie oddziałem żołnierzy wydaje się tylko dodatkiem nieco urozmaicającym rozgrywkę i niewymagającym wielkiego zaangażowania – polega bowiem na wciśnięciu w konkretnym momencie stosownego przycisku, co raczej nie nastręcza wielkich trudności. W grze nie brak fajnych scen – takim fragmentem z pewnością jest szturm na mury twierdzy z wykorzystaniem formacji testudo (żółwia). Obrona przed ostrzałem łuczników na krużgankach i jednoczesne likwidowanie wrogów za pomocą oszczepów to bardzo przyjemna i efektownie zrealizowana sekwencja. Szkoda tylko, że na przestrzeni całej misji takowych nie znalazło się trochę więcej.

W testowej wersji gry raczej nie dało się zginąć. Można powiedzieć, że był to interaktywny film nowej generacji. - 2013-06-17
W testowej wersji gry raczej nie dało się zginąć. Można powiedzieć, że był to interaktywny film nowej generacji.

CryEngine to niezwykle potężna technologia, a Ryse jest tylko potwierdzeniem, że Crytek ma w swoich rękach naprawdę rewelacyjny silnik. Wizualnie gra robi niesamowite wrażenie – skala walk i liczba żołnierzy biorących udział w bitwie doskonale odzwierciedlają ówczesne realia, a sposób zaprezentowania brutalności potyczek jest niezwykle widowiskowy. Pod względem graficznym produkcja ta plasuje się w ścisłej czołówce nadchodzących tytułów i pokazuje, że możliwości nowej maszynki Microsoftu są ogromne.

Ryse wygląda świetnie, ale w akcji nudzi już po paru minutach. - 2013-06-17
Ryse wygląda świetnie, ale w akcji nudzi już po paru minutach.

Ryse: Son of Rome to gra o dużym potencjale i kapitalnym klimacie, na której cieniem kładzie się dołująca monotonia tego, co w niej najważniejsze – pojedynków z przeciwnikami. Kilka sympatycznych momentów i odwołań historycznych oraz doskonała oprawa nie niwelują, niestety, faktu, że podczas starć mamy do czynienia z jedną, wielką i niekończącą się sekwencją quick time eventów, które nużą już po kilku minutach. Pozostaje wierzyć, że twórcy z Cryteka pójdą po rozum do głowy i sprawią, iż odcinanie kończyn i likwidowanie wrogów będzie wymagać więcej trudu i okaże się bardziej zróżnicowane. Nie zmienia to jednak faktu, że Ryse to gra, na którą warto zwrócić uwagę – widowiskowe batalie w starożytnych realiach to temat zasługujący na dobrą produkcję i miejmy nadzieję, że przygody Mariusa Titusa w ostatecznym rozrachunku nie zawiodą oczekiwań graczy.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.