Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 czerwca 2013, 12:20

autor: Amadeusz Cyganek

Pierwsze mecze w FIFA 14 za nami - wrażenia z gry - Strona 2

FIFA nie stoi w miejscu - najnowsza część piłkarskiej serii wprowadza wiele zmian w systemie rozgrywania futbolówki. Zapowiada nam się bardziej taktyczna, realistyczna odsłona.

Moją uwagę podczas przeprowadzania akcji skrzydłami boiska zwróciło znacznie poprawione i inteligentniejsze zachowanie graczy zbiegających w pole karne przeciwnika i oczekujących na dośrodkowanie – bardzo często nie chowają się już za obrońcą, licząc na to, że łaciata sama spadnie im na głowę, tylko atakują ją, wybiegając na krótki słupek lub wyprzedzając spóźnionych defensorów i w ostatniej chwili zmieniając kierunek biegu. Napastnicy lepiej radzą sobie na pograniczu spalonego – najbardziej wysunięci zawodnicy umiejętnie absorbują uwagę rywali i zazwyczaj wybierają dobry moment, by opuścić linię defensywy drużyny przeciwnej z nadzieją na otrzymanie precyzyjnego podania prostopadłego. To, czy taka akcja zakończy się powodzeniem, zależy oczywiście od naszego wyczucia czasu.

Pierwsze mecze w FIFA 14 za nami - wrażenia z gry - ilustracja #1

Choć zawdzięczam to wyłącznie przypadkowi, miałem również okazję dobrze przetestować nowy system strzałów – sposobność do tego była tym lepsza, że przeciwnik preferował raczej wesoły, ofensywny futbol.... Dość powiedzieć, że jeden z meczów zakończył się wynikiem 7:0 Największą różnicę widać przy posyłaniu mierzonych, technicznych uderzeń w narożniki bramki – trajektoria lotu wygląda zdecydowanie lepiej i bardziej realnie odzwierciedla nasze zamiary. Trochę trudniejsze do wykonania okazują się mocne, soczyste petardy – w tym wypadku jeszcze więcej zależy od czasu, jaki mamy na przygotowanie do ich oddania.

Nieco miejsca poświęcę też szumnie zapowiadanemu silnikowi EA Sports Ignite, odpowiedzialnemu za fizykę gry i poprawne wyświetlanie kolizji, co było niewątpliwą bolączką ostatnich odsłon serii. Nie ma co się oszukiwać – mimo że starcia wyglądają lepiej, a wślizgi czy potyczki bark w bark generują naturalne zachowania i reakcje piłkarzy, to nadal zdarzają się błędy w odwzorowaniu pojedynków. Twórców trzeba natomiast pochwalić za bardzo dobrze skonstruowany i skuteczny system osłon znajdujący zastosowanie zarówno w defensywie, jak i ofensywie oraz pozwalający na uspokojenie gry, wstrzymanie akcji i spróbowanie innej możliwości ataku.

Pierwsze mecze w FIFA 14 za nami - wrażenia z gry - ilustracja #2

Nowa FIFA to zwrot w stronę taktyki i dokładności w rozgrywaniu futbolówki. Szybkie zagrania górą przez całe boisko czy schematy trzech prostopadłych podań odchodzą do lamusa na rzecz gry na małej przestrzeni i wzmożonego ruchu zawodników pozwalającego na kreowanie nowych wariantów ofensywnych. Choć nie wszystko działa jeszcze jak należy (mam na myśli zwłaszcza silnik Ignite), to pierwsze wrażenia z zabawy okazują się jak najbardziej pozytywne i wydaje się, że zmiana jej charakteru może wyjść serii na dobre. Wygląda na to, że październik będzie udanym miesiącem dla fanów wirtualnego futbolu.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.