Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

The Wolf Among Us: A Telltale Games Series - Season 1 Przed premierą

Przed premierą 19 maja 2013, 14:00

The Wolf Among Us - jak twórcy The Walking Dead opowiadają baśnie

Po sukcesie The Walking Dead studio Telltale bierze na tapetę komiksowy świat Fables, w którym baśniowe postacie, jak Książę z Bajki czy Zły Wilk, zmuszone są żyć pośród zwykłych ludzi i mierzyć się z różnymi problemami.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry The Wolf Among Us - nowy serial twórców The Walking Dead

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Wielki sukces artystyczny i komercyjny adaptacji The Walking Dead sprawił, że kalifornijskie studio specjalizujące się w epizodycznych przygotówkach, takich jak nowe odsłony Sama & Maxa, Monkey Island czy Back to the Future, przebiło się do pierwszej ligi twórców gier. Teraz, po wydaniu Poker Night 2 i przed napływem konkretnych informacji o drugim sezonie Żywych trupów, uwaga fanów twórczości Telltale Games skupiona jest na The Wolf Among Us – kolejnej epizodycznej przygodówce, tym razem opartej na znanej i lubianej serii komiksów Fables autorstwa Billa Willinghama.

Czym byłyby baśnie bez trzech małych świnek? Bigby i Colin dogadują się jednak całkiem nieźle. - 2013-05-17
Czym byłyby baśnie bez trzech małych świnek? Bigby i Colin dogadują się jednak całkiem nieźle.

Fabuła The Wolf Among Us rzuci gracza w sam środek Nowego Jorku. Choć pozornie jest to to samo amerykańskie miasto, które widzieliśmy w setkach filmów i seriali, to żyje w nim pewna tajna społeczność określająca się mianem Fabletown. Są to postacie doskonale wszystkim znane – czarujący Książę z Bajki, Śpiąca Królewna, Zły Wilk czy Pinokio. Zmuszone setki lat temu do opuszczenia swych magicznych krain przez tajemniczego Adwersarza, podbijającego królestwo po królestwie cały baśniowy świat, stworzyły własną społeczność wśród ludzi, ukrywając przed nimi swą nieśmiertelną naturę i magiczne zdolności. Zaczęły też pełnić bardziej typowe dla nowej sytuacji funkcje i przejmować coraz więcej ludzkich cech, przestając być absolutnie szlachetnymi rycerzami czy też złymi do szpiku kości potworami. I tak Pinokio okazuje się małym cynikiem, poirytowanym setkami lat zamknięcia w ciele niestarzejącego się chłopca, Książę z Bajki to wykorzystujący swój urok uwodziciel i kobieciarz, Złotowłosa wykazuje silne skłonności rewolucyjne, zaś Zły Wilk stara się zyskać zaufanie społeczności, pełniąc funkcję szeryfa.

The Wolf Among Us to:

  • epizodyczna przygodówka twórców The Walking Dead;
  • adaptacja popularnej serii komiksowej Fables;
  • Nowy Jork, w którym wśród zwykłych ludzi potajemnie mieszkają postacie z baśni;
  • Bigby Wolf, Wielki Zły Wilk, w roli głównego bohatera;
  • rozbudowany system wyborów i ich wpływu na relacje z innymi;
  • spory nacisk położony na ciekawe zaprezentowanie walk.

Niektóre postacie nie potrafią ukryć swej magicznej natury i żyją z tego powodu na położonej daleko od ludzkich osiedli farmie, z czego nie są specjalnie zadowolone, chętnie wymykając się przy każdej możliwej okazji „na miasto”. Wszyscy oni tworzą zgraję niezwykłych osobowości, nad którą ciężko zapanować. Na co dzień przystojny Bestia, potrafi zmienić się w potwora, bo zdenerwował czymś żonę i czar miłości utrzymujący go w ludzkiej postaci osłabł, zaś Śpiąca Królewna uśpić wszystkich w budynku, ponieważ skaleczyła się w palec. Te i inne problemy Fabletown, jak np. rewolucja na farmie, sprawiają, że zachowanie w tajemnicy przed resztą świata istnienia magicznej społeczności stanowi niełatwe zadanie.

A właśnie to należy do obowiązków bohatera, w którego wcielimy się w grze. Bigby Wolf, powszechnie znany jako Zły Wilk, dawniej jednoznacznie negatywna postać, w nowym świecie stara się odkupić przeszłe winy, jednocześnie wykorzystując swą zwierzęcą naturę do dbania o bezpieczeństwo pobratymców i zapobiegania wszelkiego rodzaju kłopotom, jakie stwarza ta cokolwiek barwna grupa. Chociaż szczegóły fabularne nie są jeszcze znane, wiadomo, że akcja osadzona zostanie przed wydarzeniami z komiksów, w czasach, gdy przywódcą społeczności Fabletown był Ichabod Crane (bohater opowiadania o jeźdźcu bez głowy), zaś główny wątek dotyczyć ma sprawy morderstwa, nad którą pracuje Bigby. Gra będzie w pełni kanonicznym elementem uniwersum Fables, zaś zrobienie z niej prequela uczyni ją zarówno przystępną dla graczy nieznających oryginału, jak i interesującą dla fanów, którzy otrzymają szansę zaznajomienia się z kilkoma nowymi ciekawymi faktami z życia lubianych postaci.

Oprawa graficzna jest bardzo klimatyczna. - 2013-05-17
Oprawa graficzna jest bardzo klimatyczna.

I żyli długo i szczęśliwie

Kanoniczność The Wolf Among Us oznacza, że wydarzenia muszą doprowadzić do konkretnego finału i podejmowane przez nas decyzje raczej nie będą mieć większego wpływu na zakończenie historii (pod tym względem możemy spodziewać się powtórki z The Walking Dead). Telltale problem ten zamierza rozwiązać, sprawiając, że dokonywane wybory okażą się ważne nie tyle dla dalszego przebiegu rozgrywki, co po prostu w samej swej istocie. Twórcy zarzekają się, że poświęcili wiele czasu, by każdy z nich był równie interesujący, chcąc tym samym uniknąć sytuacji, w której za pierwszym razem niemal wszyscy obiorą jedną ścieżkę, inną uznając z marszu za mniej ciekawą i poznając ją dopiero przy kolejnych podejściach. Od gracza zależeć ma, w jakim konkretnie fragmencie większej historii weźmie udział. Przykładowo kluczowe wydarzenia nastąpią w jednej chwili w dwóch różnych lokacjach i to my zdecydujemy, czy ruszymy na odsiecz znajomemu w potrzebie, czy też udamy się w miejsce, w którym możemy zdobyć cenne wskazówki odnośnie rozwiązania sprawy morderstwa.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.