Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 16 lutego 2013, 10:06

autor: Szymon Liebert

Cube World, czyli Minecraft, Diablo i Zelda w jednym - Strona 3

Sukces Minecrafta pomógł zaistnieć kilku grom pozornie podobnym. Cube World także oferuje otwarty świat złożony z kostek i kładzie nacisk na swobodę. Nie jest to jednak gra o przetrwaniu czy budowaniu, ale interesujący mix zupełnie innych tytułów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Cube World, czyli Minecraft, Diablo i Zelda w jednym - ilustracja #1

W Cube World zaistnieje ryzyko trafienia na zbyt trudnych wrogów. Jak rozpoznać, że nie jesteśmy jeszcze gotowi wejść na dany obszar? Zasygnalizuje to mapa ogólna, na której poszczególne regiony opatrzono kolorami. Zielony oznacza krainy na poziomie bohatera, czerwony – miejsca trudniejsze.

Spotykane w Cube World monstra będą bardzo różnorodne – od typowych goblinów aż po żółwiopodobne bestie wielkości budynku. Twórcy udało się znaleźć sposób na objęcie ich pierwiastkiem losowości, cechującym sam świat. Każda część ciała potwora ma oferować inną zdolność. Dzięki temu nawet oponenci, których rozpoznamy z daleka, mogą zaskoczyć drużynę nowym rodzajem ataku. Ponadto wrogowie na startowych terenach nie sprawią problemów graczowi, ale z czasem zyskają na sile, aby podkręcić dynamikę akcji. Jak widać, pod płaszczykiem kolorowej, zabawnej grafiki kryje się wiele złożonych systemów i pomysłów Wollaya na uatrakcyjnienie spędzanego z grą czasu. A na tym nie koniec.

W podróżach nie będziemy samotni chociażby dzięki opcji gry kooperacyjnej. - 2013-02-16
W podróżach nie będziemy samotni chociażby dzięki opcji gry kooperacyjnej.

W ogniu walki

Wspomniane klasy postaci zdeterminują to, jak będziemy potykać się z przeciwnikami, chociażby z tego prostego względu, że każda z nich ma korzystać z trzech charakterystycznych rodzajów broni. Sam system opiera się na atakach podstawowych i specjalnych, zdobywanych na kolejnych poziomach klasy podstawowej i później specjalizacji (większość z nich kupimy u odpowiednich NPC). Poszczególne kategorie bohaterów zyskają unikatowe zdolności. Przykładowo snajper będzie mógł ukryć się w cieniu i wycelować z dużą precyzją we wroga, zadając olbrzymie obrażenia. Ofensywny berserker nie będzie bawić się w takie podchody i od razu ruszy do ataku. W obecnej wersji gry zrezygnowano z systemu automatycznego namierzania, co oznacza rozgrywkę wymagającą sporo zręczności i refleksu. Tym bardziej że przeciwnicy mają raz po raz zaskakiwać wspomnianymi losowo dobieranymi umiejętnościami specjalnymi. Dzięki temu żadne starcie z bossem w Cube World nie okaże się takie samo.

Cube World, czyli Minecraft, Diablo i Zelda w jednym - ilustracja #4

Jedną z ulubionych broni samego Wollaya jest bumerang, z którego skorzysta ranger. Wyrzucony podąży za wskaźnikiem myszy, trafiając nawet kilku wrogów, a później wracając do „nadawcy”.

Kluczowe w kreowaniu przebiegu walk wydają się możliwości przeciwników, którzy będą umieli przyzywać pomoc, korzystać z mikstur i używać różnych innych technik. Cyklop nie omieszka zastosować na drużynie bohaterów kopniaków, ciosów pięścią i zaskakująco szybkiej szarży. Trolle zdzielą śmiałków gigantycznymi maczugami, których uderzenie o glebę wywoła lokalne trzęsienie ziemi, powodując przy okazji niemało zniszczeń, co jest kolejną zasługą silnika. Producent gry zaznaczył wyraźnie, że nie wszystkie elementy otoczenia ulegną zniszczeniu, ale wiele z nich radośnie rozpadnie się na naszych oczach. W połączeniu z niezwykle urokliwym stylem powinno zaserwować to sporo frajdy.

Cyklop może i ma tylko jedno oko, ale dysponuje też dwiema gigantycznymi pięściami. - 2013-02-16
Cyklop może i ma tylko jedno oko, ale dysponuje też dwiema gigantycznymi pięściami.

Wszystko, co przeczytaliście...

...może ulec radykalnym zmianom. Wollay bowiem wciąż pracuje nad Cube World i zajmuje mu to chyba więcej czasu, niż się spodziewał. Gra miała przecież pojawić się już dawno temu, a wciąż nie wiadomo, kiedy ją dostaniemy. Pośpiech nie jest wskazany, bo autorowi udało się trafić do szerszej publiki – na jego dzieło czeka naprawdę wiele osób. Lepiej więc dopieścić wszystkie elementy, aby dobrze wykorzystać swoją szansę.

Na razie wygląda na to, że Cube World będzie ciekawą propozycją dla wszystkich fanów biegania z mieczem, toporem, łukiem czy magiczną różdżką. W dzisiejszym świecie wielu graczy oddałoby niemało za sensownie wyważoną otwartość, losowość, kooperację i nielimitowany świat złożony z kolorowych sześcianów. W Cube World otrzymacie to wszystko i znacznie więcej.

Szymon Liebert | GRYOnline.pl

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?