Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 lutego 2013, 11:24

autor: Przemysław Zamęcki

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców - Strona 2

Project CARS chce zawojować rynek wyścigów przeznaczonych zarówno dla hardkorowych fanów spędzających godziny przy rFactorze, jak i tych nieco mniej zaawansowanych, którym podobały się oba Shifty. Czy grze uda się połączyć tak zróżnicowane społeczności?

W tej chwili można już pobawić się ustawieniami pory, o jakiej odbywają się zmagania na torze, a także określić panujące na nim warunki atmosferyczne wraz z przewidywanymi zmianami. Nie we wszystkich lokacjach działają one sprawnie, ale tam, gdzie zostały już zaimplementowane, spełniają swoją rolę. Jazda po suchej i mokrej nawierzchni to dwa różne światy. Problem w tym, że w dostępnych w menu opcjach nie zauważyłem póki co możliwości wymiany ogumienia samochodu, przez co trudno o złapanie jakiejkolwiek przyczepności. Testowanie odbywało się więc na zasadzie pływania w kałużach i częstego zwiedzania poboczy. Ważne jednak, że jest na co czekać i pełna wersja ma szanse pod tym względem wysoko zawiesić poprzeczkę.

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców - ilustracja #2

Ten rok ma być szczególnie owocny dla fanów bardziej realistycznych wyścigów. Oprócz Project CARS na rynku najprawdopodobniej zadebiutuje od dawna oczekiwany rFactor 2, w fazę beta wszedł RaceRoom Experience, trwają też prace nad Assetto Corsa i GTR 3.

To, co w aktualnym stadium gry nie jest dostępne do testów, to m.in. zarządzanie teamem, dzięki któremu stworzymy zespół wraz ze znajomymi, czy możliwość kooperacji, czyli zmiany kierowcy w trakcie wyścigu. Opcja ta szczególnie przyda się w dłużej trwających zawodach, wszak nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by urządzić sobie całodobowe zmagania na Le Mans. Tego typu atrakcje już od dawna dostępne są w grach wyścigowych (choćby w serii Gran Turismo). Przydatna może też okazać się kompresja czasu – ścigać da się zarówno w czasie rzeczywistym, jak i przyśpieszając go odpowiednią ilość razy.

Kraksy wyglądają w miarę naturalnie, a wizualny model zniszczeń jest mocno zaawansowany. - 2013-02-07
Kraksy wyglądają w miarę naturalnie, a wizualny model zniszczeń jest mocno zaawansowany.

Choć Project CARS powstaje przede wszystkim z myślą o rywalizacji w sieci, to również samotnicy znajdą w nim masę atrakcji. Na razie sztuczna inteligencja kierowców sterowanych przez komputer nie została jeszcze w pełni zaimplementowana na wszystkich torach, wobec czego zdarza się, że samochody w trakcie przejazdu bez ładu i składu wpadają na siebie. Tam, gdzie SI działa, spokojnie można konkurować w bardzo uproszczonym i króciutkim sezonie lub ustawiając liczbę zawodników w trybie pojedynczego wyścigu. Dozwolony jest także trening oraz próby czasowe, w których mierzymy się z innymi użytkownikami gry, porównując osiągnięte czasy jednego okrążenia w tabeli wyników.

W grze wyścigi mogą odbywać się o dowolnej porze dnia i nocy. - 2013-02-07
W grze wyścigi mogą odbywać się o dowolnej porze dnia i nocy.

Gra już teraz obsługuje kierownice i pedały wielu różnych producentów. Wydaje się, że właściwa zabawa może mieć miejsce dopiero wtedy, kiedy gracz będzie dysponować choć najprostszym dostępnym modelem, mimo że Project CARS umożliwia też sterowanie za pomocą pada. Tytuł od początku powstaje z myślą zarówno o komputerach PC, jak i konsolach obecnej generacji – Xboksie 360, PlayStation 3 i Wii U. Premiera odbędzie się jeszcze w tym roku, ale na razie nie znamy nawet przybliżonego terminu.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.