Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Project CARS Przed premierą

Przed premierą 7 lutego 2013, 11:24

autor: Przemysław Zamęcki

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców

Project CARS chce zawojować rynek wyścigów przeznaczonych zarówno dla hardkorowych fanów spędzających godziny przy rFactorze, jak i tych nieco mniej zaawansowanych, którym podobały się oba Shifty. Czy grze uda się połączyć tak zróżnicowane społeczności?

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Project CARS - najładniejsze wyścigi w historii

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

PROJECT CARS TO…
  • możliwość rozwoju kariery w kilku dyscyplinach motorowych;
  • dynamicznie zmieniające się pory dnia i pogoda;
  • wspólna zabawa w kooperacji z drugim kierowcą;
  • realistyczny model jazdy, który nie uniemożliwia dobrej zabawy żółtodziobom;
  • ogromna rola skupionej wokół tytułu społeczności fanów;
  • wysokiej jakości oprawa audiowizualna.

Od ostatniego artykułu poświęconego nowej grze Slighty Mas Studio minął już rok, pora więc zerknąć ponownie, co też szykuje tak zasłużony dla gatunku gier wyścigowych zespół. Project CARS wciąż znajduje się w fazie produkcji, a kolejne wersje co tydzień lub raz na miesiąc (w zależności od formy subskrypcji) trafiają do osób, które zdecydowały się wesprzeć autorów kilkunastoma euro. Warto w tym miejscu nadmienić, że od jakiegoś czasu nie można już zapisać się do udziału w testach gry. Z informacji podanych przez dewelopera wynika, że zanim projekt wszedł w nową fazę, finansowo wsparło go ponad osiemdziesiąt tysięcy osób, a kwota, jaką udało się uzyskać z tego tytułu, wynosi 3,75 mln euro. W związku ze zgromadzeniem wymaganej sumy nabór nowych członków społeczności został wstrzymany.

Jak już wspomniałem, dostęp do zawartości kolejnych wersji zależy od wyłożonej wcześniej kwoty. Najniższy stopień, czyli Junior, niestety nie pozwala wypróbować części dostępnych w grze aut i torów. Dopiero wyższe donacje umożliwiają odblokowanie tras, przeważnie tych niestandardowych, oferujących ściganie się z punktu A do punktu B. Większość tradycyjnych torów można natomiast testować do woli, choć nie wszystkie zostały ukończone. Jest więc m.in. Monza, Laguna Seca, Donnington, Suzuka czy Brno, ale w związku z brakiem odpowiednich licencji w grze nazywają się one inaczej. Zwykle noszą nazwę związaną z miejscem, w którym się znajdują, i tak na przykład Brno to Moravia, a Laguna Seca to Monterey. Fanom sportów motorowych nie powinno to jednak przeszkadzać. W menu widoczne są charakterystyczne obrysy torów, a one same zostały wymodelowane z wielką pieczołowitością.

Kabiny aut i widok w lusterkach robią doskonałe wrażenie. - 2013-02-07
Kabiny aut i widok w lusterkach robią doskonałe wrażenie.

Project CARS nie zamierza stawać w szrankię z rFactorem 2. Choć w grze można zrezygnować z jakiejkolwiek automatycznej pomocy, a autorzy wciąż udoskonalają model fizyczny jazdy i opon, tytuł ma być mocno skalowalny, tak aby trafił do jak największej liczby zainteresowanych. Jednak należy pamiętać, że nie odbędzie się to kosztem uproszczeń w kwestii zachowania auta na trasie. Już w tej chwili rozwiązania autorów budzą podziw: każdy typ samochodu reaguje inaczej, na dodatek możemy dowolnie ingerować w ustawienia pojazdów. Niestety, na razie zdecydowana większość wariantów została zablokowana. Kolejne buildy, a już z całą pewnością pełna wersja gry, będą zapewne prezentować się pod tym względem znakomicie.

Karierę będzie można rozpocząć od wyścigów kartingowych. - 2013-02-07
Karierę będzie można rozpocząć od wyścigów kartingowych.

Lista dostępnych w aktualnej wersji samochodów nie jest zbyt duża i podobnie jak w przypadku torów autorzy na część z nich nie otrzymali jeszcze licencji. Stąd z jednej strony można zauważyć duże wsparcie takich marek jak Caterham, BMW czy Ariel, a z drugiej takie Audi, ścigające się w klasie DTM, występuje już jedynie jako Asano X4. Ważne, że większość wozów znajduje się w Project CARS oficjalnie i już od dawna można wypróbować Pagani Zondę, Gumperta Apollo czy Forda Focusa.

Mniej popularne w Europie dyscypliny motorowe reprezentują samochody NASCAR idealnie nadające się do testowania kilku dostępnych owali, a także kategoria open wheel, w której mamy zarówno klasykę Lotusa, jak i nowsze bolidy. Każde auto wymodelowane jest w najdrobniejszych szczegółach, również pokryte wysokiej jakości teksturami wnętrza prezentują się znakomicie. Nawet takie detale jak nici na szwach rękawic zawodników przykuwają wzrok. Jak zarzekają się autorzy, w pełnej wersji gry przejdziemy ścieżkę kariery kierowcy poprzez rajdy i ponad dziesięć różnych rodzajów wyścigów, w tym kartingowe, w klasie samochodów turystycznych, GT, Le Mans i open wheel.

W trakcie jazdy można oczywiście dowolnie się rozglądać. - 2013-02-07
W trakcie jazdy można oczywiście dowolnie się rozglądać.
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout

Przed premierą

Gry samochodowe od lat zmagają się z problemem realistycznego przedstawienia uszkodzeń pojazdów. W parze z coraz lepszą grafiką nie idzie bowiem fizyka odpowiedzialna za wizualne przedstawienie wszelkich uszkodzeń. BeamNG.drive robi to inaczej.

Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR
Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR

Przed premierą

CD Projekt Red jeszcze raz zaprosił nas na pokaz rozgrywki z Cyberpunka 2077, który widzieliśmy w Los Angeles. Wiedząc już, czego mamy się spodziewać, pojechaliśmy przygotowani, by sceptycznym okiem wyławiać szczegóły i odkrywać sekrety gry.

Czy Transport Fever 2 będzie Transport Tycoonem nowej generacji?
Czy Transport Fever 2 będzie Transport Tycoonem nowej generacji?

Przed premierą

Parę dni temu odwiedziliśmy Berlin, aby wsiąść do pociągu niebyle jakiego i ruszyć w stronę Poczdamu. Na pokładzie spotkaliśmy się z deweloperami Transport Fever 2 i zagraliśmy w ich nową produkcję.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
07.02.2013 14:48
dj_sasek
dj_sasek
96
Freelancer

Jestem ciekaw czy poprawili optymalizację, bo ostatnio (miesiąc temu) niektóre tory przy 20 samochodach na torze nie były grywalne na mojej grafie.

07.02.2013 15:52
odpowiedz
Kąsacz
17
Pretorianin

myslę, że bardziej twój phenom zadyszki dostał :P

07.02.2013 15:59
Zonbek5
odpowiedz
Zonbek5
42
No-live

Jestem ciekaw, jakie wymagania będzie miała finałowa wersja gry, bo wydaje mi się, że spore i mogę nie uciągnąć na max. detalach gry. :/

07.02.2013 16:29
odpowiedz
Emiliano666
87
Konsul

ale prezentuje się prze kozacko...

07.02.2013 17:25
Lothers
odpowiedz
Lothers
140
Senator

Może pobić GT5. Na szczęście fotel kubełkowy na stelażu z Driving Force GT nie zdąrzył ochłonąć :) Czekam.

07.02.2013 19:07
Lothers
odpowiedz
Lothers
140
Senator

@pizza_ziomuś: a skroń cię nie boli? Sam robię lepsze pizze niż każda knajpa.

07.02.2013 21:09
dj_sasek
odpowiedz
dj_sasek
96
Freelancer

@Kąsacz - możliwe, ale raczej powiedziałbym, że optymalizacja. Na bardziej szczegółowych torach chodzi płynniej niż na np. torze Spa.

08.02.2013 14:28
Lothers
odpowiedz
Lothers
140
Senator

Pagani Hujarą to bym pośmigał.

08.02.2013 15:33
maxan
odpowiedz
maxan
66
Pretorianin

czekam! oby model jazdy byl znośny resztę przeboleję ( pierwszego SHIFT'a wielbię drugiego nienawidzę)

08.02.2013 18:13
odpowiedz
Krzysiek364
67
Pretorianin

Mam pytanie do ludzi w temacie. Czy jest możliwość sterowania myszką?:D

09.02.2013 15:25
odpowiedz
Gallardo109
9
Legionista

Tak patrzę na te zapowiedzi i nadziwić się nie mogę. Mam wrażenie, że jeśli będzie opcja wyłączenia asyst (bardzo zdziwiłbym się, gdyby jej nie było) to gra pod względem fizyki jazdy będzie przypominała nieco Life for Speed. A to byłaby wielka sztuka. Poza tym... to jedna z pierwszych gier, dzięki którym zdecydowałbym się na zainwestowanie w nowy sprzęt ;)

10.02.2013 22:29
odpowiedz
PePe PL
112
Konsul

Według autorów premiera gry jest wstępnie planowana na Listopad, a nie Lipiec jak jest to podane na początku artykułu. Zresztą premiera w Lipcu byłaby dosyć mało prawdopodobna biorąc pod uwagę stopień ukończenia gry - z relacji wynika, że gra ma jeszcze masę niedoróbek oraz brakuje jej wielu elementów... Obstawiam też od razu premierę na next-genach. Gra ma na pewno spory potencjał pod katem grafiki, chociaż na pewno nie będzie mogła rywalizować z kolejną Forzą czy GT pod tym względem.

11.02.2013 15:23
Apokalipsis
👍
odpowiedz
Apokalipsis
59
Senator

Nabierają rumieńców i kto wie.. czego jeszcze, gdy zostanie udostępniona grywalna wersja.

20.02.2013 23:53
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
118
The Highest

W tym roku fani ścigałek dostaną bardzo dużo bardzo dobry gier. Tzn , dobry to się okaże , zapowiadających się przynajmniej interesująco :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze