Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Far Cry 3 Przed premierą

Przed premierą 19 sierpnia 2012, 16:24

autor: Amadeusz Cyganek

Szaleńcza swoboda - graliśmy Far Cry 3 na PC!

Far Cry 3 to nie tylko kompletnie zwariowana historia – to także masa dodatkowych możliwości w wyjątkowej, malowniczej otoczce. Na gamescomie sprawdzamy, czy nasz bohater potrafi rozpętać prawdziwe piekło w tropikach.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Do tej pory najnowsze dzieło studia Ubisoft Montreal – Far Cry 3 – znane było przede wszystkim z prowadzonych w szalonym tempie wymian ognia, totalnie zakręconej fabuły i czteroosobowego trybu kooperacji. Twórcy jednak wcale nie zamierzają zwalniać i cały czas bombardują nas kolejnymi informacjami na temat długo wyczekiwanej kontynuacji tej serii. Jason Brody wreszcie poczuje, co oznacza niczym nieskrępowana wolność – ekipa kanadyjskiego studia przez kilkadziesiąt minut dała nam wolną rękę w odkrywaniu tajemnic sporych rozmiarów tropikalnej wyspy i pozwoliła przetestować parę ciekawych mechanizmów rozgrywki.

Przechadzka ścieżką prowadzącą na najwyżej położony punkt w okolicy ze zlokalizowaną nań wieżą radiową miała być zwykłą wycieczką krajoznawczą, mającą na celu eksplorację kolejnych ciekawych lokacji. Po chwili – zupełnie niespodziewanie – rozpętało się piekiełko: prowodyrem regularnej walki w samym środku gęstego lasu okazał się... agresywny czworonóg, który swoim donośnym szczekaniem zwabił grupkę przeciwników przejeżdżających nieopodal terenowym cackiem. Takich przypadkowych i równie zakręconych sytuacji w nowym Far Cry będzie całe mnóstwo – już po chwili okazuje się, że wymiana ognia w otoczeniu palm to dopiero początek.

Podróż do położonej w samym środku dostępnego fragmentu mapy wieży miała również swój ukryty cel – uruchomienie nadajnika ulokowanego na jej szczycie odkryło przed nami szereg lokacji, w których czekały różnorodne dodatkowe zadania bądź interesujące przedmioty. Jak doskonale pamiętamy, Far Cry 2 także oferowało ogromne połacie terenu, na których nie było jednak zbyt wiele do roboty – tym razem twórcy zapewniają, że nie popełnią tego błędu i przygotują sporą ilość atrakcji. Znakomita większość tego typu miejsc to obiekty, w których stacjonują oddziały wroga – zazwyczaj mamy do czynienia z małym bunkrem lub strażnicą patrolowaną przez kilku wartowników, co raczej nie powinno nastręczać większych problemów. Wrażenie robi spora ilość lokacji, w których – w zamian za gotówkę bądź broń – wykonujemy niezbyt skomplikowane misje poboczne.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.