Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Might & Magic: Raiders Przed premierą

Przed premierą 15 sierpnia 2012, 15:35

autor: Czarny

Might & Magic: Raiders - hack'n'slash w świecie siły i magii

Uniwersum Might & Magic doczekało się RPG-ów, strategii a nawet strzelanin. Teraz popularna seria wejdzie na nieznany sobie grunt - czy Diablo ma się czego bać?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Internet to prawdziwy raj dla plotkarzy. Kiedy Ubisoft zarejestrował domenę mightandmagicraiders.com, w sieci zawrzało od dyskusji. Fani uniwersum Mocy i magii przerzucali się domysłami, snując coraz to nowsze wizje przyszłości. Większość z nich pragnęła powrotu do erpegowych korzeni serii, inni marzyli o strategii czasu rzeczywistego. Nikomu jednak nie przyszło do głowy, że kolejna odsłona sagi może być... hack’n’slashem!

W historii cyklu Might & Magic zdarzały się strategie, karcianki, produkcje action RPG, a nawet sieciowe strzelanki – zabrakło natomiast rasowego hack’n’slasha. Pytaniem pozostaje, czy w natłoku podobnych diabloklonów, których eksplozję obserwujemy ostatnio, znajdzie się miejsce dla jeszcze jednej pozycji?

Diablo of Might and Magic

Czym Ubisoft zamierza pokonać konkurencyjne diabloklony? Przede wszystkim Raiders będzie pozycją free to play z nieinwazyjnymi mikropłatnościami. Oznacza to, że ściągnąwszy grę, pozyskamy całą jej zawartość: od samouczka aż po finalną walkę. Zapłacimy więc głównie za dodatkowe elementy oraz różnorodne „przyspieszacze” – podobnie jak w przeglądarkowych produkcjach MMO.

Podczas rozgrywki gracze wcielą się w dzielnych śmiałków, którzy zmierzą się z demonami zalewającymi Ashan przed Zaćmieniem Krwawego Księżyca (które było kanwą Heroes VI). Historia opowiedziana w grze nawiążę więc do fabuły słynnej strategii, ale w sposób pośredni. Awanturnicy, przynależący do jednej z czterech klas postaci, zmierzą się zarówno z zagrożeniami już znanymi, jak i całkiem nowymi.

Fabuła

Areną walk uczyniono monumentalną twierdzę Hammerfall, czyli jedno z nadbrzeżnych Wolnych Miast na wschodzie. To właśnie tam złożono smocze kryształy, będące pozostałością po Wojnach Smoków i służące do wykuwania magicznego oręża. Inwazja piekieł skłoniła Imperium Gryfa do interwencji w tym rejonie – z czym łączy się wątek polityczny konfliktu (obie potęgi liczą na zdobycie artefaktów). Gracze zostaną wrzuceni w sam środek tego rozpalonego kotła – ich celem będzie ocalenie obleganego miasta.

Gracze nie pozostaną odosobnieni w walkach z demonami – osią rozgrywki ogłoszono bowiem tryb kooperacji. Drużyny herosów sprawdzą się dużo lepiej niż pojedyncza postać, bo wyzwania oferowane przez grę będą bardzo różnorodne. Dobre zrównoważenie grupy i odpowiednie przypisanie ról stanie się więc nieodzowne. Zaznaczyć jednak należy, że najważniejszą rolę odegrają zapewne magowie – to właśnie oni opanują arkana wiedzy tajemnej, korzystającej przecież z potężnych i bardzo nieprzewidywalnych żywiołów.

Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów
Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów

Przed premierą

Beta Pillars of Eternity II: Deadfire zwiastuje, że Obsidian dotrzyma złożonych obietnic i gra będzie produkcją większą, ciekawszą i najpewniej lepszą od poprzedniczki. Choć niektóre rzeczy wymagają jeszcze poprawek.

Graliśmy w MU Legend – darmowe Diablo III z nutką MMO
Graliśmy w MU Legend – darmowe Diablo III z nutką MMO

Przed premierą

Webzen postanowił zaatakować graczy nostalgią i przywrócić do życia uniwersum MU w nowej, darmowej odsłonie. Czy ten MMOARPG jest w stanie się wybronić na tle konkurencji?

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.08.2012 06:54
👍
Mr_lagger
31
Pretorianin

Nie jestem wielkim znawcą hack'n'slashy ale mam wielkie oczekiwania co do tej gry :)

16.08.2012 12:29
odpowiedz
Persecuted
68
Generał

Porażka Diablo 3, dała innym studiom zielone światło na H&Sy. To już nie jest walka o ochłapy po wielkim Blizzardzie, tylko starcie o wszytko, może nawet o pierwsze miejsce w gatunku? Może dzięki temu, że powinęła im się noga, gatunek rozkwitnie?

16.08.2012 13:46
odpowiedz
Lucand
57
BMW

Tak jakby D3 było wielką katastrofą. Fakt, że gra wyszła za wcześnie i było sporo bugów(za to patche co chwile wychodzą i na pewno będą jeszcze wychodzic nie tylko z poprawkami ale i z nową zawartością). Poza tym ludzie myślą, że H&S to będzie coś jak WoW, a to jest przecież czyste farmienie itemów(prędzej czy później dochodzi się do tego etapu).
A Ci co nie psioczą tak na D3 to nie dość że zwróciła im się cena samej gry, to też trochę na tym zarobili dzięki RMAH. Więc życzę powodzenia twórcom nowych H&S, ale szczerze wątpię by byli w stanie przebić D3 blizzarda, który poświęcił masę czasu na tą gre bez wielkiego popędzania przez dystrybutorów,na co inne studia nie mogą sobie pozwolić.

17.08.2012 19:20
odpowiedz
Morieris
9
Legionista

D3 BYŁO wielka katastrofa, titan quest był duzo lepsza gra i nie chodzi tu o bugi czy błedy, chodzi o sam system rozwoju postaci który blizzard schrzanił, teraz dana klase róznia tylko itemy a skille kazdy ma wszsytkie, ja czekam na torchlighta 2, i równiez mam nadzieje co do raiders, moze wreszcie pojawi sie H&S godny uwagi...

18.08.2012 23:50
odpowiedz
rouzen18
2
Junior

Myślę że jako będzie "bajkowa" grafika, może być za bardzo porównywana do Torchlight II co będzie plusem bądź minusem(zależnie od tego czy tochlight będzie sukcecem czy nie). Ot moje zdanie :)

22.08.2012 14:38
odpowiedz
Nolifer
100
The Highest

Zobaczymy co z tego wyjdzie . Diablo w klimatach Might & Magic :)

19.10.2012 12:51
odpowiedz
IBTY
4
Legionista

yyyy tylko mi sie zdaje ze nazwe "Hammerfall" i wzmianki o smokach odgapili ze skyrima 5 ?

19.10.2012 13:44
odpowiedz
SpecShadow
51
wiZARD of OZ

Myślałem, że będzie w FPP jak 9 części M&M....

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze