Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 sierpnia 2012, 15:25

autor: Przemysław Zamęcki

Might & Magic Heroes Online, czyli bohaterski atak na przeglądarki - Strona 2

Seria Might & Magic wkracza w kolejny etap. Tym razem - w Heroes Online - bohaterowie krainy Ashan trafią wprost do przeglądarek internetowych, gdzie mieczem i magią prowadzić będą swe kampanie wojenne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Otóż w wielu miejscach drogę umożliwiającą dalszą eksplorację blokują szczególnie potężne stwory będące minibossami i bossami z prawdziwego zdarzenia. To doskonała okazja, aby wspólnymi siłami, w kooperacji z drugą osobą, starać się pokonać takiego zawalidrogę.

Niestety, na pokazie zabrakło jakichkolwiek informacji na temat miast. Wiadomo jedynie, że będą i oczywiście odegrają swoją rolę w kampanii. To dość lakoniczne stwierdzenie, wobec czego pozostaje wierzyć autorom na słowo.

Jedną z ważniejszych cech charakteryzujących nowych Herosów jest powrót do siatki heksagonalnej w trakcie starć. Bitwy oczywiście rozgrywane są po staremu, czyli w trybie turowym, ale siatka heksagonalna ma pomóc w ich większym urozmaiceniu. Po pierwsze – poprzez możliwość obracania oddziałów lub bohaterów w dowolnym kierunku. Nieuważne stosowanie tej taktyki może spowodować nieoczekiwany krytyczny cios w plecy zadany przez wroga. Po drugie – niektóre ze starć będą przedstawione w mniej standardowy niż do tej pory sposób. Chodzi tu przede wszystkim o walki z wszelkiego rodzaju bossami. Pole bitwy mamy obserwować w rzucie izometrycznym, pojawi się więcej przeszkód terenowych, przez co siatka stanie się nieregularna –znów kłania się seria King’s Bounty. Takim miejscem może być na przykład most broniony przez wrogie stwory. Zbite w gromadę będą stanowić łatwy cel dla ofensywnych akcji obszarowych. Z drugiej strony istnieje konieczność osłabienia wrażych wojsk, zanim dotrze się w pobliże bossa. Zadania nie ułatwią oddziały posługujące się bronią dystansową, czyli na przykład łucznicy. W grze wprowadzono bowiem ograniczony zasięg strzelecki, co z kolei znowu zmusi do kombinowania. Wygląda na to, że Might & Magic Heroes Online będzie równie skomplikowana pod względem zmagań taktycznych co pełnoprawne odsłony cyklu.

Nie wiemy jeszcze, jak ma przedstawiać się rozwój bohatera. Informacje na ten temat były raczej skąpe, potwierdzić można jednak fakt, że wraz z awansem postać gracza otrzyma nowe umiejętności. Nie ma natomiast szans, aby nauczyć się wszystkiego, co oferuje program. Zapewne dużo uwagi trzeba będzie poświęcić odpowiedniej ścieżce rozwoju. Interesującą wiadomością jest z kolei ta dotycząca armii. W Might & Magic żadna z frakcji nie okaże się zła lub dobra, panują tu raczej odcienie szarości. W związku z tym wraz z bohaterem będą mogły podróżować wojska należące do różnych stron konfliktu, a ich wzajemne relacje mają być przedstawione za pomocą odpowiednich bonusów lub – co chyba oczywiste – ich braku.

Mechanika rozgrywki pozwoli szczęśliwie ukończyć kampanię każdemu graczowi. Niektórzy mogą potrzebować na to znacznie więcej czasu, na przykład z powodu błędnych decyzji taktycznych, ale autorzy zarzekają się, że ich produkt nie powinien należeć do typu pay-to-win. Ni mniej, ni więcej oznacza to, że aby cieszyć się grą, można będzie wydać sporo pieniędzy na różne mikrotransakcje, ale nie stanie się to absolutnie konieczne do osiągnięcia końcowego sukcesu. Jak to wypadnie w rzeczywistości, przekonamy się w czwartym kwartale tego roku, kiedy to planowana jest premiera MMHO.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.