Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 15 sierpnia 2012, 15:25

autor: Przemysław Zamęcki

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Might & Magic Heroes Online, czyli bohaterski atak na przeglądarki

Seria Might & Magic wkracza w kolejny etap. Tym razem - w Heroes Online - bohaterowie krainy Ashan trafią wprost do przeglądarek internetowych, gdzie mieczem i magią prowadzić będą swe kampanie wojenne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Otóż w wielu miejscach drogę umożliwiającą dalszą eksplorację blokują szczególnie potężne stwory będące minibossami i bossami z prawdziwego zdarzenia. To doskonała okazja, aby wspólnymi siłami, w kooperacji z drugą osobą, starać się pokonać takiego zawalidrogę.

Niestety, na pokazie zabrakło jakichkolwiek informacji na temat miast. Wiadomo jedynie, że będą i oczywiście odegrają swoją rolę w kampanii. To dość lakoniczne stwierdzenie, wobec czego pozostaje wierzyć autorom na słowo.

Jedną z ważniejszych cech charakteryzujących nowych Herosów jest powrót do siatki heksagonalnej w trakcie starć. Bitwy oczywiście rozgrywane są po staremu, czyli w trybie turowym, ale siatka heksagonalna ma pomóc w ich większym urozmaiceniu. Po pierwsze – poprzez możliwość obracania oddziałów lub bohaterów w dowolnym kierunku. Nieuważne stosowanie tej taktyki może spowodować nieoczekiwany krytyczny cios w plecy zadany przez wroga. Po drugie – niektóre ze starć będą przedstawione w mniej standardowy niż do tej pory sposób. Chodzi tu przede wszystkim o walki z wszelkiego rodzaju bossami. Pole bitwy mamy obserwować w rzucie izometrycznym, pojawi się więcej przeszkód terenowych, przez co siatka stanie się nieregularna –znów kłania się seria King’s Bounty. Takim miejscem może być na przykład most broniony przez wrogie stwory. Zbite w gromadę będą stanowić łatwy cel dla ofensywnych akcji obszarowych. Z drugiej strony istnieje konieczność osłabienia wrażych wojsk, zanim dotrze się w pobliże bossa. Zadania nie ułatwią oddziały posługujące się bronią dystansową, czyli na przykład łucznicy. W grze wprowadzono bowiem ograniczony zasięg strzelecki, co z kolei znowu zmusi do kombinowania. Wygląda na to, że Might & Magic Heroes Online będzie równie skomplikowana pod względem zmagań taktycznych co pełnoprawne odsłony cyklu.

Przemysław Zamęcki | GRYOnline.pl

Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Widziałem Age of Empires 4. Nie wiem, czy ta gra ma sens
Widziałem Age of Empires 4. Nie wiem, czy ta gra ma sens

Przed premierą

Powroty znanych marek zawsze są podobne. Age Of Empires 4 chce być czymś nowym, żeby się wyróżnić, ale jednocześnie takim samym, żeby fani byli zadowoleni. Jak udało się to pogodzić?

Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada
Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada

Przed premierą

Przed twórcami Humankind jeszcze druga droga, ale ich wizja historii ludzkości już dzisiaj wygląda ciekawe. Francuzi robią grę dla fanów Cywilizacji, ale to zdecydowanie nie będzie jej klon.

Czekaliście na The Settlers w starym stylu? No cóż, nie tym razem
Czekaliście na The Settlers w starym stylu? No cóż, nie tym razem

Przed premierą

W The Settlers uwagę zwraca możliwość nietypowego podejścia w zajmowaniu nowych terytoriów – i wszystko byłoby fajnie, gdy nie to, że klimatu Osadników sprzed lat nie poczułem.